اهمیت چگونگی شستشوی فرش دستبافت

فرش دستباف، یکی از شاخصه‌ها و ویژگی‌های فرهنگی ایران به‌شمار می‌آید که به سبب ظرافت و نفاست بسیار، ارزشی ملی و جهانی دارد. عمده کاربرد فرش دستباف از هر نوع و هر جنسی که باشد، از حساسیت بسیاری برخوردار است و این عامل باعث می‌شود تا مراقبت‌های ویژه‌ای برای نگهداری آن نیاز باشد. فرش دستباف همانند بسیاری از کف‌پوش‌های نساجی علاوه بر کاربرد تابلو، عمده‌ترین کاربردش پوشش کف بنا و قرارگیری در سطح زمین است.

ازآنجایی که کف بنا به سطح پنج بنا شهرت دارد، نوع فرش و طرح آن زیبایی بسیاری در خانه و چیدمان منازل و ادارات تجاری و اداری دارد. اما فرش‌ها پس از مدتی از قرارگیری در کف بنا به دلایل گوناگونی همانند رفت و آمد، قرارگیری اجسام بر روی آن و یا ایجاد لکه‌های غذایی و یا چربی، دچار آلودگی‌های گوناگونی شده و پس از مدتی ظاهر رنگی و پرجلای خود را از دست داده و به تدریج زیبایی ظاهری خود را از دست می‌دهد. ازاین‌رو، فرش دستباف را باید مورد شستشو قرار داد تا لکه‌ها و آلودگی فرش‌ها برطرف شده و زیبایی آن دو چندان شود. به همین دلیل فرش دستباف را باید به قالیشویی های تخصصی سپرد تا لکه‌های و تمامی آلودگی‌های ظاهری فرش را رفع کرده و با پاک‌سازی به آن جلای مضاعفی بخشید. اما در شستشوی فرش دستباف باید نهایت دقت را به خرج داد تا بتوان ضمن پاکیزگی فرشی سالم داشت. به طور کلی، فرش دستباف ایران به سبب برخورداری از کیفیت و مواد و نوع آن‌ها از حساسیت بسیاری برخوردار است. به همین دلیل، در موارد بسیاری برخی از مجموعه‌های قالیشویی که از تبحر و تجربه کمی برخوردارند که این عامل خود می‌تواند باعث ایجاد آسیب‌ها و مشکلاتی در فرش دستباف شود. ازاین‌رو، نیاز است تا فرش دستباف به افراد متخصص و متبحر سپرده شود.

یکی دیگر از نوشته های سایت :
اقدامات لازم قبل از تعمیر ماشین لباسشویی بوش

شستشوی فرش دستبافت توسط مجموعه فارسی

یکی از بهترین و تخصصی‌ترین مراکز شستشوی فرش دستبافت در سطح تهران، به خصوص شرق تهران که آماده بهترین و برترین خدمات قالیشویی می‌باشد‌ را می توان قالیشویی فارسی نام برد. این مجموعه با حضور مدیریت واحد و جمعی از متخصصان و کارشناسان برتر فرش دستباف قادر است تا شستشوی فرش شما را براساس سفارشتان و نوع مواد اولیه فرش، این کالای ارزشمند را شستشو داده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را به شما تحویل دهد. بهترین‌های ‌شستشوی فرش دستباف را از مجموعه قالیشویی فارسی بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۷۷۳۳۶۰۰۰ و ۰۲۱۲۲۶۴۶۴۷۲ تماس بگیرید.

قالیشویی فارسی علاوه بر شستشوی فرش دستباف ، خدماتی دیگر شامل شستشوی فرش ماشینی، شستشوی فرش بلژیکی ، شستشوی انواع فرش های ترک و فانتزی همچنین خدمات مبلشویی را نیز ارائه می دهد.