منابع پایان نامه ارشد با موضوع ریاست جمهوری، حقوق جزا، حقوق کیفری، جرایم سازمان یافته

e http://www.dfat.gov.au/archive/speeches_old/minfor/gexi
160- United Nations Change in Forms and Dimension of Criminality, Transnational and National Working Paper Prepared by the Secretariat for the Fifth United Nations Congress on the Crime and the Treatment of Offenders, Toronto, Canada, 1-12 September 1974.
161- United Nations Convention against Illicit Traffic in Narcotic Drugs and Psychotropic Substances, adopted in Vienna on Dec. 19, 1988.
162- Money Laundering Control Act (MLCA), codified at 18 U.S.C, 1956 and 1957.

Abstract
Today,a new form ofthreats topeaceandsecurity incommunitiessuch ascorruption,money laundering, terrorism and traffickinghasemerged Havedifferentcharacteristicsthantraditional securitythreatsthatcommunitymayhave these types ofcrimesthatare knowntoorganized crime;have reachedan alarminglevel. So thatthe conditions for theemergence ofa newdoctrineforfightingprovided By the same token, and for the firsttime in the historyof international criminallaw, boththe United Nations ConventionagainstTransnational Organized CrimeandCorruption, while maintaining principles such asnationalsovereignty, specificmechanismsfor implementationhave predicted. Fightingorganized crime inmany casesstrictactionagainst thesecrimesjustifies. Governmentshavecome to the conclusionthatno matter howpowerful,can notdealwith thisthreat.Hence the need for a multilateral approach and international cooperation.
In order to combat crimes affecting communities every day, with more police, more cameras, more restrictions and face.
Looking at expanding these types of crimes, and consequently increase the sense of insecurity, the question arises as to whether security at any cost is justified?
Fear of crime in this type of dialogue in an intellectual environment will suffer damages.
This fear can be paternalistic criminal announced by the government, thereby exaggerating the threat.
The exaggeration in many cases can make to combat these crimes are violations of the fundamental rights of individuals.
Therefore, the government should always be considered in the implementation of their legal obligations regarding security, the dignity of the person and the observance of the fundamental rights of every person to defend.
Thus, security policies, preventing and combating crime, must follow certain legal restrictions.
This policy must integrate human rights principles into their own.
The author of this study is to investigate the process in order to fight terrorism, human rights, human rights, rules governing challenges to the fight scrutinize
And the need to respect human rights and the different generations in the formulation and implementation of policies and laws to combat terrorism under review.
Keywords: organized crime, human rights, globalization, securitization, human security doctrin, differentialization of criminal law

Payame Noor University
Facult Post Graduate Center of Tehran

Thesis submitted for the award of Ph.D. international law

Department of law

Performance of Human Rights Regulations in Combating Organized Crimes

Shokufeh Purhasan

Under the guidance of:
Dr. Hasan Savari

Advisor 1: Dr. Hossein Sharifi Tarazkohi
Advisor 2:Dr. Javad Tahmasebi

Septembr 2014

1 باری بوزان، از جامعه بین الملل تا جامعه جهانی، ترجمه دکتر محمد علی قاسمی،
2آرامش شهبازی، قانون اساسی جامعه بینالمللی در محاق، مجله حقوقی بینالمللی، نشریه مرکز امور حقوققی بینالمللی ریاست جمهوری، شماره 46، 1391، ص 176.
3پییر ماری دوپویی، ملاحظاتی پیرامون جرم بینالمللی دولت، ترجمه علی حسین نجفی ابراندآبادی، مجله حقوقی بینالمللی، دفتر خدمات حقوقی ریاست جمهوری، شماره سیزدهم، 1369، ص 279.
4ربکا والاس، حقوق بینالملل ترجمه قاسم زمانی و مهناز بهراملو، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای حقوقی شهر دانش، 1382، ص 8.
5قاسم زمانی، موازین بینالمللی حقوق بشر و بازداشت محکومین مالی در ایران، مجله حقوقی بین المللی، دفتر خدمات معاونت حقوقی ریاست جمهوری، شماره 35، 1385، ص 74-73
6محمد جعفر جعفری لنگرودی، ترمینولوژی حقوق، تهران: انتشارات گنج دانش، چاپ هفتم، 1374، ص 166.
7محمدرضا ضائی بیگدلی، حقوق بینالملل عمومی، چاپ شانزدهم، تهران: انتشارات گنج دانش، 1380، ص 2.
8محمدرضا ضائی بیگدلی، حقوق بینالملل عمومی، چاپ شانزدهم، تهران: انتشارات گنج دانش، 1380، ص 2.
9B. Buzan, from International System to International Society: Structural Realism and Regime Theory meet the English School, international organization, 1993, p 329.
10 باری بوزان، از جامعه بین الملل تا جامعه جهانی، ترجمه دکتر محمد علی قاسمی، چاپ اول، 1388، ص 52.
11عبدالعلی قوام، تحلیل سیاست بینالملل در چارچوب رویکرد جامعه بینالمللی، پژوهش حقوق عمومی، 1383، شماره 12، ص 74.
12کلود آلبر گلییار، نهاد های روابط بین الملل، ترجمه وتحقیق هدایت الله فلسفی، تهران: نشر نو،1368، ص26
13همان، ص 38.
14آرامش شهبازی، نظام بینالملل وحدت در عین کثرت، تهران: موسسه مطالعات و پژوهشهای حقوقی، 1389، ص 61.
15حسینقلی رستمزاده، جامعه بینالمللی و تعهدات بینالمللی، مجله حقوقی بینالمللی، نشریه مرکز امور حقوقی بینالمللی معاونت حقوقی و امور مجلس ریاست جمهوری، شماره 33، 1384، ص 22.
16همان، ص 94-91.
17همان، ص 96- 95.
18Report of ILC on the work of its Thirty – Secend Session, General Assembly Official Records, Supplement No. 10, UN Doc. A/10/58, 1980, p 32.
19همان، ص 99- 97.
20Fragmentation of International Law: Difficulties Arising From the Diversification and Expansion of International Law, Report of the Study Group of the International Law Commission, Chaired by Martti Koskenniemi, Report of the International Law Commission on the work of its 58 th session, 1 May – 9 June and3 July – 11 August2006.
21پییر ماری دوپویی، ملاحظاتی پیرامون جرم بینالمللی دولت، ترجمه علی حسین نجفی ابراندآبادی، مجله حقوقی بینالمللی، دفتر خدمات حقوقی ریاست جمهوری، شماره سیزدهم، 1369، ص 279.
22همان، ص 99.
23حسینقلی رستمزاده، پیشین، ص 11.
24همان، ص 69.
25ابراهیم حسن بیگی و عبدالله هندیانی، شناخت تهدیدات ناشی از جرایم سازمان یافته علیه امنیت عمومی، فصلنامه مطالعات مدیریت انتظامی، سال 6، شماره 2، 1390، ص 245.
26محمد جعفر حبیبزاده و محمد ابراهیم شمسناتری و علیحسین نجفیابراندآبادی، جرم سازمان یافته در جرم شناسی و حقوق جزا، مجله مدرس علوم انسانی، شماره 17، 1379، ص 55.
27 Raymond, I,
Michalowski, Order, Law and crime, An Introduction to Criminology, New York, 1985, p 368.
28حسین میر محمد صادقی، حقوق جزای بین الملل (مجموعه مقالات)، نشر میزان، چاپ اول، 1377، ص 191.
29آنتونی گیدنز، جامعه شناسی، ترجمه منوچهر صبوری، نشر نی، چاپ نهم، 1382، ص 179.
30 Sabrina Adamoli, Abdrea Di Nicola, Emesto U. Savona, Paola Zoffi, Organized Crime around the World, Helsinki, 2005, p 9.
31ژاک بوریکان، بزهکاری سازمان یافته در حقوق کیفری فرانسه، ترجمه علی حسین نجفی ابراندآبادی، مجله تحقیقات حقوقی، شماره 21و 22، 1377، ص 320.
32 آندره بوسار، بزهکاری بینالمللی، ترجمه نگار رخشانی، تهران: انتشارات گنج دانش، چاپ اول، 1375، ص 108.
33حسین میرمحمد صادقی، حقوق جزای بینالملل، تهران: انتشارات میزان، چاپ دوم، 1386، ص 193.
34Reymond Gassin
35بهروز جوانمرد، جهانی شدن حقوق کیفری شکلی ، رساله دکتری حقوق جزا و جرم شناسی، دانشگاه شهید بهشتی، 1392، ص 101.
36Ortmeier, P.J. Introduction to Security: Operations and Management, 4th ed., Upper Saddle River, NJ: Pearson, P. 34.
37صادق سلیمی، پیشین، ص 175.
38محمد ابراهیم شمس ناتری، جرایم سازمان یافته، فصلنامه فقه و حقوق، شماره 1، 1383، ص 115.
39مظفر ترابی، جرم سازمان یافته معضلی جهانی، راه حل جهانی، مجله روند اقتصادی، شماره 20، 1385، ص 56.
40Howard Abadinsky, Organized Crime, 9th ed. Belmont, CA: Thomson Wadsworth, 2009, P 10.
41حبیبزاده و دیگران، پیشین، ص 60.
42مهرداد رایجیان اصلی، نگاهی جرم شناسانه با تأکید بر رویکرد سازمان یافتگی جنایی به قانون ممنوعیت به کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره، ماهنامه کانون دفترداران و دفتریاران قوه قضائیه، سال 47، دوره 2، شماره 48، 1382، ص 105.
43U.N. Doc. A /conf,56/3(1975), Para: 51-52
44 U.N. Doc. A/ conf, 144/15(1990), Para: 16
45The Resolution of 16th Congress of the International Association for Penal Law, International Review of Penal Law, vol. 70, No 3-4, 1999,Para: 890.
46کنوانسیون سازمان ملل متحد علیه جرم سازمان یافته فراملی، 2000، ماده2، بند الف.
47 E. U. Doc.12247/1/94/Rev.1.
48 International Criminal Police Organization
49International Symposium on Organized Crime at St. Cloud May 1988.
50B. Palmer and M.C. Gillicuddy, Orga nized Crime, Canbera, Australian Bereave of Criminal Intelligence, 1994, p 39.
51Fenton Besnet, Interpol, London, 1997, available at: www.allrged_mafia_site.com.
52حبیبزاده و دیگران، پیشین، ص 53 ب بعد.
53Grand Banditisme
54Jan Van Dijk, Mafia Markers: Assessing Organized Crime and its Impact upon Societies, Trends Organized Crime Journal, vol. 10, pp 39-56.
55محمد اسماعیل افراسیابی، سیستم فدرالیسم در ایالات متحده آمریکا، مجله کانون وکلای دادگستری، شماره 201، 1387، صص 133-132.
56Nancy E. Martin, Government versus Organized Crime, upper Saddle Rivers, New Jersey, 2008, p 85.
57E B gerber, RICO (Racketeer Influenced and Corrupt Organizations Act) You cant Refuse: New Yorks Organized Crime Control Act, Brooklyn Law Review, vol. 53, Issue 4, p 991.
58 Cyrille Fijnaut &Paoli Letizia, Organsed Crime in Europe: Concepts, Patterns and Control Policies in the European Union and Beyond, Springer publication, 2005, p 848.
59نظیر مواد 498 و 499 قانون مجازات اسلامی 1375، همچنین مواد 610 و 611 همین قانون یا تبصره 2 ماده 690 یاد شده، بند «و» ماده «1» قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور 1369…
60ماده 2، بند ب
61عباس ذاقی، قاچاق انسان در سیاست جنایی ایران و اسناد بینالمللی، تهران: انتشارات میزان، چاپ اول، 1389، ص 54.
62صادق سلیمی، قاچاق اشخاص به عنوان یک جنایت سازمان یافته فراملی، مجله دانشکده حقوق دانشگاه تهران، شماره 64، 1383، ص 47.
63ماده 14، تبصره 3.
64ماده 26، بند «د»
65ماده 14.
66ماده 1، بند «الف»
67محمد فاضلی، مقدمه ای بر سنجش فساد، تهران: انتشارات مرکز پژوهشهای مجلس، چاپ اول، 1388، ص 21.
68http://www.reuters.com/article/2013/05/28/us-crime-recession-interview-idUSTRE54R4H720090528.
69علی حسین نجفی

این مطلب مشابه را هم بخوانید :   منابع پایان نامه ارشد با موضوعحقوق بشر، شورای امنیت، حقوق بین الملل، قواعد آمره

Author: mitra--javid

دیدگاهتان را بنویسید