دستگاه تسمه کش

 دستگاه تسمه کش دستی

این دستگاه همانطور که از نام آن پیداست، با استفاده از نیروی دست انسان کار می‌کند. از دستگاه تسمه کش دستی می‌توان برای بسته‌بندی محصولات با اندازه‌های گوناگون استفاده کرد. تسمه‌ی مورد استفاده در این دستگاه تسمه‌ی پلاستیکی است و عموماً از آن در باربری‌ها برای محکم کردن بسته‌بندی‌ها و یا کارگاه‌های صنعتی کوچک که حجم محصولات تولیدی آن‌ها کم است استفاده می‌شود. زیرا به‌دلیل سرعت پایینی که نسبت به دستگاه تسمه کش اتوماتیک دارد، امکان استفاده از آن در کارخانجات بزرگ و صنایعی که حجم تولید بالایی دارند، وجود ندارد.

تسمه کش

این دستگاه قادر است تسمه را به‌طور نامحدود کشیده و برای بسته‌بندی کالاهای بزرگ و سنگین و پالت‌ها گزینه مناسبی به‌شمار می‌آید. در تسمه کش دستی عمل کشیدن و بریدن تسمه با فشردن یک اهرم توسط کاربر انجام می‌شود.

این دستگاه از طراحی ساده ای برخوردار است که اپراتور می‌تواند به‌راحتی از آن استفاده کند. درواقع قدرت کشش نامحدود دستگاه فرآیند بسته‌بندی را آسان می‌‌کند. نکته مثبت دیگر درباره دستگاه تسمه کش دستی، استحکام بالا و وزن پایین آن است که موجب بالا رفتن سرعت کار می‌شود.

دستگاه تسمه کش پنوماتیک

تسمه کش بادی یا پنوماتیک عموماً در بسته‌بندی بسته‌های بزرگ و سنگین مانند پالت‌هایی که امکان جابجایی آن‌ها به راحتی وجود ندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. وزن این دستگاه در حدود ۳ الی ۴ کیلوگرم است که توسط اپراتور به راحتی حمل می‌شود.

سرعت و قدرت تسمه‌کش پنوماتیک در مقایسه با نوع دستی بالا بوده و نیروی محرک آن، یک کمپرسور باد است که فشاری در حدود ۷ الی ۸ بار اعمال می‌کند.

یکی دیگر از نوشته های سایت :
در کدام از قسمت منزل، از فرش مدرن استفاده کنیم

دستگاه تسمه کش بادی قابلیت تسمه‌زنی با انواع تسمه‌های PP و PET و کریستال را دارا می‌باشد. برخلاف تسمه‌کش دستی این دستگاه نیاز به هیچ‌گونه بست و گیره‌ای ندارد و هر سه عمل کشش، چسباندن و برش تسمه را به‌طور اتوماتیک انجام می‌دهد.

این دستگاه با توجه به جنس تسمه‌ای که به‌کار می‌برد، به دو دسته بادی و بادی فلزی تقسیم می‌شود.

با استفاده از این وسیله به‌دلیل بسته‌بندی اصولی که انجام می‌دهد، می‌توان از آسیب رسیدن به محصولات هنگام حمل ‌ونقل پیشگیری کرد. همانطور که گفته شد عملکرد این دستگاه بر پایه نیروی باد است. به همین علت به‌کار‌گیری یک کمپرسور باد با قدرت حداقل 6 الی 7 بار در کنار آن الزامی می‌باشد.