تبلیغات با استفاده از موتورهای جستجو، تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک، تبلیغات از طریق پست الکترونیک

دانلود پایان نامه

 

انتزاعی • نمایش تجربیات مصرف
• نمایش درک مزیتهای خدمت از سوی مشتریان
• عام •نمایش عملکرد خدمت • نمایش عملکرد گذشته شرکت
• عدم جستجو پذیری • مستندسازی تجربیات استفاده از خدمت نمایش مشتریان راضی شرکت
•درک ناپذیری
• نمایش یک مورد خاص • نمایش ارائه خدمت به یک مورد خاص از ابتدا تا انتها
جدول 2. استراتژی های تبلیغاتی مرتبط با اهداف تبلیغاتی خدمات Kathleen,(2002)
انواع تبلیغات
1. تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک
همینک نامه‎های الکترونیکی یکی ازابزارهای بازاریابی و تبلیغات می باشد. تبلیغات از طریق پست الکترونیک ابزاری مقرون به صرفه است که از نرخ پاسخگویی بالایی نیز برخوردار می باشد. هم چنین این ابزار موجب وفاداری مشتریان و نیز موجب تقویت نام تجاری می‎شود، ضمن اینکه در جذب و نگهداری از مشتریان و نیز موجب تقویت نام تجاری می‎شود. انواع مختلفی از تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک وجود دارد .(Li and Leckenby, 2004)
یک نوع از تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک خبر نامه های اینترنتی هستند که توسط شرکت و یا نماینده فروش شرکت تهیه شده و برای گروه خاصی که علایق مشترکی در مورد کالا و خدمات دارند ارسال می شوند و خدماتی را به مشتریان ارائه می کنند. ارسال خبر نامه‌ها در بسیاری از موارد با کسب اجازه از مشتریان و بصورت ادواری صورت می‎گیرد.
نوع دوم، گروه های گفت و گو هستند، که در میان جمعی با علایق مشترک ایجاد می شوند. در این نوع از تبلیغات پیام الکترونیکی که برای اعضاء فرستاده می‎شود، گفت و گویی را در مورد موضوعی خاص میان آنها یجاد می کند. بسیاری از گروهای گفت و گوی موفق، یک هماهنگ کننده دارند، که تصمیم می گیرد چه پیامی برای اعضا ارسال شود.
نوع سوم شامل یک کانال بازاریابی است که افراد در آن عضوء شده و بر اساس علایق اعضاء پیام های تبلیغاتی برای آنها فرستاده می‎شود. هر کانال بر روی اخبار گروه مشخصی از کالاها و خدمات متمرکز می‎شود. ضمنا اطلاعات هر کانال هر چند مدت یکبار به روز می‎شود.
از آنجا که به راحتی می توان نامه های الکترونیک تجاری را ایجاد واز طریق اینترنت ارسال نمود، ابزار ارزان و نیز اثر بخشی برای تبلیغات به شمار می آید. تحلیل عملکرد این نوع تبلیغات نیز به راحتی قابل انجام است. با این وجود تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک با محدودیت هایی نیز مواجه است. اولین مشکل اینست که کاربران اینترنت غالبا تعداد زیادی نامه الکترونیکی حاوی تبلیغات دریافت می کنند که این امر می تواند باعث ایجاد تاثیرات منفی در آن‌ها شود، در نتیجه عموما نامه‌ها بدون آنکه مطالعه شوند، حذف می شوند. مشکل دیگر این است که تمامی سرورهای پست الکترونیک فرمت HTML را ندارند لذا ردیابی نامه‌ها دشوار است (Gao, (www.engr.sjsu.edu/gaojerry/ report..
تبلیغات با استفاده از موتورهای جستجو
با افزایش تساعدی اطلاعات در اینترنت، یافتن اطلاعات مفید در اینترنت کار چندان ساده‎ای نیست. موتورهای جستجو به دنبال ایجاد نیازهای جدید مصرف کنندگان پدیدار شدند. تبلیغات با استفاده از موتورهای جستجو درسال2003 به عنوان عمومی ترین شکل تبلیغات اینترتی مطرح شد . جستجوی مطلب در سایت هایی مانند Google, lycos, Msn.Yahoo منبع اصلی کسب درآمد تبلیغاتی محسوب می‎شود. امروزه سایت های جستجو نقطه شروع استفاده از اینترنت برای میلیون‌ها کار بر شده‎اند. تخمین زده می شود که 30 تا 40 درصد جستجو های انجام گرفته در اینترنت، فاقد انگیزه تجاری هستند((Steven,et.,al,.2005 . در نتیجه جستجوی مطالب در اینترنت فرصتی بالقوه است که جستجو گر را به وب سایتی که برای فروش طراحی شده است، راهنمایی نماید. پرداخت در این روش بر اساس تعدادکلیک است که این روش مورد قبول تعداد زیادی از تبلیغ دهندگان می باشد.
از آنجا که تبلیغات با استفاده از موتورهای جستجو به ارائه اطلاعات تجاری مربوط، در زمان مورد نیاز کاربران می پرازد، نسبت به شکل های دیگر تبلیغات اینترنتی مقبولیت بیشتری دارد. در این روش احتمال مواجه با تبلیغات ناخواسته برای کاربران کم تر است اما تاکنون در مورد اثر بخشی این نوع ازتبلیغات اینترنتی تحقیقات زیادی صورت نگرفته است.
مزیت های تبلیغات اینترنتی

این نوشته در متفرقه ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.