شرایط اثر بخشی تبلیغات،پایان نامه تبلیغات آنلاین

دانلود پایان نامه

      شرایط اثر بخشی تبلیغات

قبل از هر فعالیت تبلیغاتی لازم است بررسی های کاملی در مورد وضعیت بنگاه از نظر فروش ،سود، سهم بازار، کیفیت محصول ، تطابق با استانداردها ،ظرفیت مورد استفاده و ظرفیت خالی، نقدینگی ،عمر محصول ، صفات و ویژگی های کالاهای مشابه و رقیب ،قیمت کالاهای مشابه و رقیب و… به عمل آید و اطمینان حاصل گردد که توان امکانات لازم برای پاسخگویی به تقاضاهای جدید وجود دارد،زیرا تبلیغات  واطلاع رسانی تقاضاهای جدیدی را به وجود می آورند.همچنین با توجه به اهداف  سازمانی واهداف بازاریابی باید شرایط زمانی ومکانی برای تبلیغات سنجیده شود .

به طور کلی وقتی تبلیغات اثر بخش است که شرایط زیر وجود داشته باشد:

  • آگاهی خریدار نسبت به کالا یا خدمت در حداقل باشد.
  • رقابت تنگاتنگی بین دو رقیب با سهم بازارهای نزدیک به هم وجود داشته باشد.
  • فروش کالا در حال افزایش باشد.
  • تمایز و تفاوت بازرسی بین محصول خودی ومحصول رقیب وجود داشته باشد.
  • در آمد مصرف کننده در حال افزایش باشد.
  • اقتصاد در مرحله بهبود و رونق باشد همچنین کالا یا خدمت کاملاً جدید باشد.
  • ویژگی های کالا یا خدمت برای مصرف کننده مشهود نباشد.
  • تغییرات جدیدی در کالا به وجود آمده باشد(بلوریان تهرانی واشجاری،1388،ص. 5)

باید توجه داشته باشیم که یک بازرگان با هدف کسب سود بلند مدت از تبلیغات بهره می­گیرد، لذا در میان عوامل مساعد برای موفقیت بکارگیری تبلیغات می توان موارد زیر را نام برد:

الف- روند تقاضا به ویژه در صنعت (موردنظرما)می باید در حال افزایش باشد.

ب- در اینجا باید یک فرصت برای تحریک تقاضای منتخب و ترجیح مارک جهت یک محصول خاص وجود داشته باشد ،این فرصت با احتمال قریب  به یقین ، تحت شرایطی که  در ذیل می آید فراهم  می گردد:

1- هنگامی که یک شانس موقعیت قابل توجهی برای تفکیک  قایل شدن بین محصولات وجود داشته باشد.

2- هنگامی که رضایتمندی مصرف کننده به طور قابل ملاحظه ای به خصوصیات پنهانی که به آسانی نمی توانند در هنگام خرید مورد قضاوت واقع شوند ،وابسته باشد.

3- هنگامی که  انگیزه های خرید بسیار قوی از قبیل سلامتی یا ارتقا موقعیت اجتماعی وجود داشته باشد.

4- نرخ سود ناویژه واحد فروش باید به اندازه کافی جهت پذیرش هزینه های ضروری دریک بازار هدف بالا باشد.

  • تاثیر ارتباطات

بعضی از بازار یابانی که به هدفگذاری بر مبنای فروش اعتقاد دارند، عقیده دارند که نقش اول ارتباطات منسجم بازاریابی، ارتباط برقرار کردن با مخاطبان هدف است و برنامه ریزی برای اهداف تبلیغات باید بر مبنای اهداف ارتباطات باشد زیرا انتظار نمی رود که مشتریان سریعاً به تبلیغات عکس العمل نشان دهند. در واقع تبلیغات باید اطلاعات مرتبط را به مخاطبان منتقل کند و تمایل مثبتی در آنها نسبت برنامه تجاری محصولات شرکت قبل از اینکه رفتار خرید اتفاق بیفتد ایجاد کند. تبلیغات و سایر تلاش های ترفیعی به منظور دستیابی به اهداف ارتباطی از قبیل افزایش دانش مخاطبان نسبت به محصول و شرکت، علاقه مند کردن آنها به شرکت،‌ ایجاد نگرش و تصویر مثبت و انگیزه های خرید طراحی شوند.در جدول2-7 گامهای مختلف در مدل تاثیر ارتباطات گردآوری شده است.

لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:

تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن

این نوشته در متفرقه ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید