د) معرفی در سایت و مزیت تجارت الکترونیک
تمام اطلاعات مربوط به اقلام تأیید شده به همراه اطلاعات سازنده و تولیدکننده آن ها از طریق سایت دفترهای منطقهای یونسکو جهت ایجاد ارتباط مستقیم خریداران و ارائه سفارش به آن ها در اختیار خریداران مشتاق قرار خواهد گرفت.
ه) آموزش و ظرفیت سازی:
یونسکو برای مساعدت به صنعتگرانی که موفق به اخذ مهراصالت شدهاند، کارگاههای آموزشی طراحی، بازاریابی و شیوههای پشتیبانی- در سطوح ملی و منطقهای- برگزار میکند.
و) حقوق مالکیت معنوی و حق کپی برداری
یونسکو به منظور ثبت آثار هنرمندان و صنعتگرانی که اقلام صنایع دستی آن ها مهر اصالت اخذ کردهاند، نزد سازمان جهانی مالکیت فکری اقدام خواهد نمود تا از این رهگذر حقوق معنوی صنایع دستی تأیید شده به نام سازنده آن ها ثبت شود (حاجیپور شوشتری، ۱۳۸۶، ص ۱۵۹-۱۶۰).
۲-۲-۲-۱-۳٫ طرح کالا
ویژگیهای فراگیری است که در ظاهر و کارکرد یک کالا بر حسب نیازهای مشتری، تاثیر میگذارد. مفهوم طرح و شکل ظاهری کالا را نباید با یکدیگر اشتباه گرفت. طرح، مفهومی است به مراتب وسیعتر از شکل ظاهری. شکل کالا فقط گویای ظاهر کالا است (کاتلر،۱۳۸۵،ص۳۲۰).
۲-۲-۲-۱-۴٫ ویژگیهای کالا
مشخصاتی که وظیفهی اصلی کالا را مشخص میکنند ویژگیهای کالا نامیده میشود. یک کالا را میتوان با ویژگیهای مختلفی به بازار عرضه داشت .یک مدل کالاکه فاقد هرگونه ویژگی اضافی یا
فوق العاده باشد، نقطه آغاز تولید کالا محسوب میگردد. یک شرکت میتواند با افزودن بعضی از ویژگیها، مدلهای سطح بالاتری را ایجاد کند. این ویژگیها، خود ابزار رقابتی بسیار مناسبی برای متمایز کردن کالای شرکت از کالاهای رقبا، بحساب میآیند (کاتلر و آرمسترانگ،۱۳۸۶،ص۳۵۰-۳۴۷).
۲۲-۲-۱-۵٫ نام ونشان تجاری کالا
شاید بتوان گفت که با ارزش ترین مهارت حرفهای بازاریابان قابلیت و توانایی آنها در ایجاد، حفظ، مراقبت و ارتقای نام تجاری است .نام تجاری میتواند یک نام، یک علامت تجاری، نشان و یا سمبل دیگری باشد. فروشنده براساس قانون علامت تجاری حق استفاده همیشگی از نام تجاری را در اختیار دارد. بدین ترتیب نامهای تجاری جدای از داراییهایی نظیر مجوز بهرهبرداری، حق طبع و غیره، که دارای اعتبار زمانی میباشند. (کاتلر،۱۳۸۵، ص ۴۸۳-۴۸۲) اسامی تجار میتوانند ارزیابی
مصرف کننده را نسبت به کیفیت و ویژگیهای محصول تحت تأثیر قراردهند (کوهلی و لیوتزر ، ۲۰۰۰، ص ۲۴۵).
۲-۲-۲-۱-۶٫ بستهبندی کالا
بسته بندی محصول عبارت است از هرگونه ظرف یا بستهای که محصول در آن برای فروش به بازار عرضه میشودیا به وسیله آن اطلاعات لازم در مورد محصول به مصرف کنندگان منتقل میشود، معمولا اولین چیزی که مصرف کنندگان هنگام خرید مشاهده میکنند بسته بندی محصول است. بسته بندی محصول از عوامل پرهزینه و مهم استراتژی بازاریابی است.( روستا و همکاران، ۱۳۸۹، ص ۲۴۲)
بستهبندی کالا کلیه فعالیتهایی است که شامل طراحی و تولید ظرف، پوشش و یا لفاف برای محصول میشود (اسماعیل پور،۱۳۸۰،ص۲۰۲). گاهی بسته بندی از محتوای داخل بسته نیز مهمتر است. بسته بندی به محصولات ظاهری زیبا میبخشد، و موجب تقویت مارک تجاری آن میشود. بسته بندی محصول به مشتری میگوید که محصول چیست و چرا باید مشتری آن را خریداری کند (ونوس و همکاران،۱۳۸۰،ص۴۱(
۲-۲-۲-۱-۶-۱٫ ضرورت های بسته بندی در صنایع دستی
بسته بندی محصولات، علی رغم هزینههای زیاد آن ضروری است، زیرا مزایای بسیاری برای
تولید کننده، خرده فروش، و مصرف کننده نهایی دارد. مزیت اصلی بسته بندی اطلاعاتی است که به مصرف کننده منتقل میکند؛ بسته بندی اغلب در سهولت کاربرد، نقل و انتقال حفاظت و انبار کردن محصول کاربرد دارد. (روستا و همکاران، ۱۳۹۰، ۲۴۲)