منابع پایان نامه ارشد با موضوع پولشویی، قانونگذاری، حقوق داخلی، دانشگاه تهران

دانلود پایان نامه

C. A/ conf. 167/9 (2000), International Cooperation in Combatting Transnational Organized Crime: New Challenges in the Twenty- First Century, Para 10.
192علیرضا شمسی اژیه، جرم سازمان یافته و بررسی مصادیق آن در حقوق موضوعه ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی، 1379، ص 33.
193 Karin Bleeker, The International of European Union against the Russian Federation on Combatting Organized Crime, international review of penal law, vol.70, No 1-2, 2000, p 651.
194 European Union Action Plan on Common Action for the Russian Federation on Combatting Organized crime (2000/ c 106/02), general principals.
195ECO plan of Action on Drug Control, Ashkhabad, May 1996
196Memorandum of understanding on cooperation against smuggling and custom frauds among ECO member states, 1998, Almaty, sec. 1 and 4.
197Christine Van Den Wyngaret, Les Transformation du Droit International Penal en reponse au Defi de la Criminalite Organise, revue international de droit penal vol. 70, 1998, p73.
198 corruption
199Fraud
200Trafficking
201Money Laundering
202صادق سلیمی، پیشین، ص70.
203Financial crime
204احد باقر زاده، پولشویی در حقوق ایران و انگلستان و اسناد بین المللی، تهرن: بنیاد حقوقی میزان، 1386، ص 26.
205بوسوورث روون و سالت مارش گراهام، پولشویی، ترجمه نصرالله امیر بشیری، انتشارات معاونت آموزشی ناجا، 1376،چ اول، ص7.
206Billy Steel, Money Laundering- a Brief History, www. Laundryman.u_net.com.
207ژاک بوریکان، بزهکاری سازمان یافته در حقوق کیفری فرانسه، ترجمه علی حسین نجفی ابرندآبادی، مجله تحقیقات حقوقی، شماره 20-22، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده حقوق، 1378، ص 330.
208Commission of the European Communities Proposal for a Council Directive on Prevention of Use of the Financial System for the Purpose of Money Laundering and Explanatory Memorandum, March 23, 1990.
209 UN Convention against Illicit Traffic in Narcotic Drugs and Psychotropic Substances, adopted in Vienna on Dec. 19, 1988.
210 Council of Europe Convention on Laundering, Search, Seizure and Confiscation of proceeds from Crime, adopted in Strasbourg on Aug. 11, 1990.
211Cees Schaap, Fighting money laundering, published by Kluwer law international Ltd, London, First published, 2007, p13.
212Placement
213 Ibid, p140.
214Layering
215 Audit Trail
216مینا جزایری، جرم پولشویی به عنوان یک جرم مستقل، مجموعه سخنرانیها و مقالات همایش بین المللی مبارزه با پولشویی، نشر وفاق، 1382، ص 92.
217روون بوسورث و گراهام سالت مارش، همان، ص 107.
218Integration
219Eees Schaap, ibid, p 16.
220محمد موسوی مقدم، پولشویی، دادگستری کل استان قم معاونت آموزش، چاپ دوم، 1386، ص 56.
221U.N. Doc. A/55/383/Add. 1, Para 3.
222 Michael Levi and David Nelken, The Corruption of Political and the Politics of Corruption, Blackwell publishers, 2007, p 5.

224نادر حبیبی، فساد اداری، انتشارات واثقی، چاپ اول، 1375، ص 12.
225سید حسن اسعدی، جرایم سازمان یافته فراملی، تهران: نشر میزان، چاپ اول، 1386، ص 230.
226نادر حبیبی، پیشین، ص 19.
227 Piergiorgio Morosini, Mafia Infiltration and Public Works Contracts: Criminal Conspiracy and the Complicity of Politician and Entrepreneurs, towards a European criminal law against organized crime, Vincenzo militrllo(ed.), Freiburg, 2009, p 69.
228Mark Philp, Access Accountability and Authority: Corruption and the Democratic Process, Crime, Law and Social Chang, vol. 36, No. 4, 2001, p 373.
229 Frank Verbruggen, On Containing Organized Crime Using “Container Offences”; Some Reflections on Substantive Criminal Law Issues, the containment of transnational organized crime, Hans_Gorg Albrecht and Cyrille Fijinaut (eds.) Freiburg I, Br. 2002, p. 125.
230شهلا معظمی، جرم سازمان یافته و راهکارهای جهانی مقابله با آن، تهران: نشر دادگستر، چاپ اول، 1384، ص 96.
231همان
232حسین میرمحمد صادقی، حقوق جزای بین الملل، (مجموعه مقالات)، تهران: نشر میزان، چاپ اول، 1377، ص 285.
233RuidForston, Misuse of Drugs and Drug Trafficking Offences, fourth edition, Sweet & Maxwell, London, 2012, p 673.
234 گزارش سال 2007 .UNODC
235Clutter Richard Buck, Drugs and corruption, Macmluan Press, LTD, London, 1998, p 107.
236کرامت راستگفتار، قاچاق بین المللی مواد مخدر، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، 1390، ص 56.
237حسین میرمحمدصادقی، حقوق جزای بین الملل، تهران: نشر میزان، 1377، ص47.
238محمد جعفر حبیب زاده و همکاران، قاچاق انسان در حقوق کیفری ایران، مدرس علوم انسانی- پژوهشهای حقوق تطبیقی، شماره 4، 1388، ص 101.
239الهه کولایی، عوامل و انگیزه های قاچاق انسان: با تأکید بر آسیای مرکزی، فصلنامه سیاست خارجی، دانشگاه تهران، شماره 4، 1386، ص 39.
240Cherif M bassiouni, Enslavement as an International Crime, New York University Journal of International law and Politics, 1991, p447.
241رحیم نوبهار، قاچاق زنان برای روسپیگری از منظر آموزه های اسلامی؛ با نگاهی به مقررات بین المللی و حقوق ایران، فصلنامه علمی پژوهشی مدرس، ش 47، 1385، ص 168.
242 Peter A. Mameli, Stopping the Illegal Trafficking of Human Beings, crime law & social change, Vol. 38, 2002, P 69.
243ماده 6 پروتکل مقرر نموده است:
1- هر دولت متعاهدی اقراما قانونگذاری و اقدامات دیگریکه برای جرم جنایی تلقی نمودن اعمال زیر وقتی که بطور عمدی و به منظور تحصیل مستقیم یا غیرمستقیم یک منفعت مالی یا نفع مادی دیگری ارتکاب یابد، اتخاذ خواهد نمود:
الف) قاچاق مهاجران
ب) اعمال ذیل وقتی به منظور تسهیل قاچاق مهاجران صورت گیرد:
1) تهیه یک سند هویت یا مسافرت تقلبی
2) تحصیل، تدارک یا تصرف یک چنین سندی
ج) قادر کردن شخصی که تابع یا ساکن دائمی کشوری نیست به ماندن در آن کشور بدون رعایت شرایط ضروری قانونی آن کشور با استفاده از وسایل مذکور در بند ب مذکور یا هر وسیله غیرقانونی.
2- هر دولت متعاهدی همچنین اقدامات قانونگذاری و سایر اقدامات ضروری برای جرم جنایی تلقی کردن اعمال زیر اتخاذ خواهد کرد:
الف) طبق اصول اساسی سیستم حقوقی خود، شروع به ارتکاب یک جرم مقرر در بند 1 این ماده
3- ب) مشارکت در جرایم مندرج در بند1 (الف)، (ب) یا (ج) این ماده و طبق مفاهیم اساسی حقوق داخلی خویش مشارکت در یک جرم مقرر در بند (1) (2) (ب) این ماده. هر دولت متعاهدی اقدامات قانونگذاری و سایر
اقداماتی را که برای ایجاد شرایط مشدده در خصوص جرایم مقرر در بند(الف)(1) و (ج) این ماده و طبق مفاهیم اساسی سیستم حقوقی خود در مورد جرایم مقرر در بند (ج) و (ب) (2) این ماده لازم باشد اتخاذ خواهد نمود، شرایطی که:
الف) حیات یا سلامتی مهاجران مربوطه را به خطر می اندازد یا محتمل است که به مخاطره بیاندازد یا
ب) متضمن رفتار غیر انسانی یا خوار کننده مهاجران از جمله بهره برداری از آنان است.
4- مندرجات این کنوانسیون مانع از اتخاذ اقدامات یک دولت متعاهد علیه شخصی که رفتارش طبق حقوق داخلی جرم محسوب می شود، نخواهد بود.
244Tara Karta, Controlling the Black and Gray Markets in Small Arms in South Asia, Jeffrey Boutwell and Michael T. Klare (ed), Light Weapons and Conflict: Controlling the Tools of Violence, Lanharm, Maryland: Rowman & Littlefield, 1999, p48.
245Owen Greene, Examining International Responses to Illicit Arms Trafficking, crime, law & social change, Kluwer Academic Publishers, vol. 33, No. 3, 2000, p 151.
246 U.N. DOC. A/55/383/ADD2, p 3.
247ماده 5 این پروتکل تحت عنوان جرم انگاری مقرر نموده است:
1- هر دولت متعاهدی اقدامات قانونگذاری و اقدامات دیگری که برای جرم جنایی تلقی نمودن اعمال زیر وقتی که بطور عمدی ارتکاب یابند، اتخاذ خواهد نمود:
الف) تولید غیرقانونی سلاحهای گرم، قطعات و اجزاء آنها و مهمات
ب) قاچاق غیرقانونی سلاحهای گرم، قطعات و اجزاء آنهاو مهمات
ج) جعل یا امحاء غیرقانونی، از بین بردن یا تغییر مارکهای روی سلاحهای گرم که حسب ماده 8 این پروتکل وجود آنها لازم است.
2- هر دولت متعاهدی همچنین اقدامات قانونگذاری و اقدامات دیگری که برای جرم جنایی تلقی نمودن رفتارهای زیر ضروری باشد، اتخاذ خواهد نمود:
الف) طبق مفاهیم اساسی سیستم حقوقی خود، شروع به ارتکاب یا مشارکت در ارتکاب جرم مقرر در بند 1 این ماده و
ب) سازماندهی، هدایت، کمک، تشویق کردن، تسهیل نمودن یا همفکری در ارتکاب یک جرم مقرر در بند 1 این ماده
248ماده 3 پروتکل تحت عنوان «استفاده از اصطلاحات» مقرر می دارد:
الف) «سلاح گرم» به معنای هر سلاح لولهدار قابل نقل و انتقال است که یک فشنگ، گلوله یا موشک را با عمل منفجره پرتاب می کند یا طراحی می شود که پرتاب کند یا قابل تبدیل به آن است. سلاحهای گرم عتیقه یا المثنی آنها از شمول این تعاریف خارج است. سلاحهای گرم عتیقه و المثنی آنها به موجب حقوق داخلی تعریف خواهند شد. با این وجود در هیچ شرایطی سلاحهای گرم عتیقه شامل سلاحهای تولید شده پس از سال 1899 نخواهد شد.
ب) «قطعات و اجزاء» به معنای هر عنصر یا عنصر جانشینی خواهد بود که به طور خاص برای یک سلاح گرم طرحریزی می شوند. این عناصر شامل لوله، قاب، سیلندر، ته تفنگ و هر چیزی که برای کاهش صدای ناشی از شلیک سلاح گرم طراحی شده یا به این منظور تطبیق یافته است، می شود.
ج) «مهمات» شامل سری کامل یا اجزاء تشکیل دهنده آن شامل جعبه فشنگ، چاشنی، پودر محرک (باروت)، گلوله ها یا موشکها که در سلاح های گرم به کار می روند؛ مشروط به اینکه آن اجزاء خودشان در دولت متعاهد مربوطه نیاز به اجازه داشته باشند.
د) «تولید غیرقانونی» به معنای تولید یا جمعآوری سلاحهای گرم، قطعات و اجزاء آنها یا مهمات خواهد بود:
1) از قطعات و اجزایی که به طور غیرقانونی قاچاق شده اند.

Post Author : mitra--javid

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید