هویت بصری برند ایرلاین‌های معروف دنیا

قبل از این در مورد «هویت برند» و «هویت چشمی برند» در Modir TV صحبت کردیم و بر اهمیت کامل بودن المان های چشمی یه برند تاکید زیادی داشتیم. در این مقاله می خوایم تا رو بررسی کنیم. با Modir TV همراه باشین:

۱) هواپیمایی امارات (Emirates)

همه ی تلاش هواپیمایی امارات این بوده که بتونه تجربه ای لوکس رو در اختیار طیف وسیع تری از مردم بذاره. مثلا ما در طراحی المان های چشمی هواپیماهای این برند می بینیم که به طور خاصی تلاش داره تا به مسافرانش طوری القا شه که انگار (مثلا) تو یه رولزرویس خصوصی چند میلیون دلاری نشسته بودن!

هویت چشمی برند هواپیمایی امارات
تجربه ای لوکس در سفر با Emirates

هویت چشمی برند هواپیمایی امارات
تجربه ای لوکس در سفر با Emirates

هواپیمایی امارات فونت انگلیسی مخصوص به خودشو داره. تنها راهی که می تونید این فونت رو در کامپیوتر خود داشته باشین، اینه که اون رو از خودشون بگیرین! (که اون ها هم به هیچکی نمی بدن!).

هویت چشمی برند هواپیمایی امارات
فونت انگلیسی مخصوص Emirates

هویت چشمی برند هواپیمایی امارات
فونت انگلیسی مخصوص Emirates

هویت چشمی برند هواپیمایی امارات
فونت انگلیسی مخصوص Emirates

اتحاد بین بقیه المان های چشمی این برند رو می تونه در تصاویر زیر ببینین:

هویت چشمی برند هواپیمایی امارات

هویت چشمی برند هواپیمایی امارات

هویت چشمی برند هواپیمایی امارات

هویت چشمی برند هواپیمایی امارات

۲) هواپیمایی قطری (Qatar Airways)

قطری ها حس بسیار ناسیونالیستی به برنده ها، تیم های ورزشی، رویدادها و… خود دارن و یکی از مواردی که بسیار به اون پایبندند، اینه که رنگ بنفش پرچم شون رو باید حتما در همه جا استفاده کنن. در ایرلاین اون ها هم این رنگ به طور مشخصی واسه خیلی از اِلِمون های داخل هواپیما، وب سایت، بلیط ها، لباس مهمانداران و… مربوط به این ایرلاین استفاده شده.

پرچم قطر و رنگ خاص اون
پرچم قطر و رنگ خاص اون

لوگوی هواپیمایی قطر و رنگ خاص اون
لوگوی هواپیمایی قطر و رنگ خاص اون

داخل هواپیما، Qatar Airways

هویت چشمی کامل برند قطر ایرویز
هویت چشمی کامل برند قطر ایرویز

فضای داخلی کلاس تجاری هواپیمایی قطری
فضای داخلی کلاس تجاری هواپیمایی قطری

وب سایت Qatar Airways

۳) هواپیمایی اتحاد (Etihad)

در هویت چشمی برند اتحاد، تمرکز زیادی رو بر لوکس بودن و اشرافی بودن این برند می بینیم. این برند اماراتی همیشه تلاش داشته تا گرون بودن و لوکس (Luxury) بودن تجربه سفر با ایرلاینش رو به مخاطبان خود القا کنه.

هویت لوکس برند هواپیمایی اتحاد (Etihad)
هویت لوکس برند هواپیمایی اتحاد (Etihad)

هواپیمایی اتحاد (Etihad)
هواپیمایی اتحاد (Etihad)

هویت لوکس برند هواپیمایی اتحاد (Etihad)
هویت لوکس برند هواپیمایی اتحاد (Etihad)

هویت لوکس برند هواپیمایی اتحاد (Etihad)
هویت لوکس برند هواپیمایی اتحاد (Etihad)

وب سایت هواپیمایی اتحاد (Etihad)

۴) لوفتهانزا (Lufthansa)

به کار گیری ترکیب رنگ آبی و زرد، به صورتی که در خیلی از موارد اندازه رنگ آبی نوشته بیشتر از رنگ زرد اون هستش می تونه القاگر این موضوع باشه:

رنگ آبی می تونه نماد امنیت باشه و رنگ زرد، بیشتر بر بی اعتمادی، نبود امنیت، استرس بالاتر و… شناخته می شه. تسلط رنگ آبی بر رنگ زرد، در بیشتر المان های چشمی این ایرلاین نشون دهنده تمرکز اصلی Lufthansa بر امنیت پرواز داره. یکی از اصلی ترین دلایلی که Lufthansa یکی از پردرآمدترین ایرلاین های جهان بر مبنای اندازه خرید بلیط هواپیما می باشه، همین موضوعه.

لوگوی Lufthansa
لوگوی Lufthansa

باله هواپیمای Lufthansa
باله هواپیمای Lufthansa

ایرباس A380 لوفتهانزا
ایرباس A380 لوفتهانزا

وب سایت Lufthansa



۵) کاتای پاسفیک (Cathay Pacific)

این هواپیمایی واسه هنگ کنگ می باشه. کلمه Cathay، واژه ای بود که در زمان های قدیم، اروپایی ها کشور چین رو با اون می نامیدند. Pacific هم به معنی «صلح جو» می باشه. المان های چشمی این برند همه هم جهت با القای حس امنیت، صلح و آرامش طراحی و کامل سازی می شن. به کار گیری نوع خاصی از رنگ سبز در بیشتر المان های چشمی این بند، نشون دهنده این موضوعه.

لوگوی Cathay Pacific
لوگوی Cathay Pacific

هویت کامل برند Cathay Pacific
هویت کامل برند Cathay Pacific

هویت کامل برند Cathay Pacific
هویت کامل برند Cathay Pacific

وب سایت Cathay Pacific

۶) ایران ایر (IranAir)

قدیمی ترین ایرلاین ایران (که طبق آمار ، این ایرلاین هنوزم یکی از پرفروش ترین ایرلاین ها در خرید بلیط هواپیمای داخلی می باشه) در این روزا هیجان زیادی رو پشت سر می گذارد. خرید هواپیماهای درجه یه از ایرباس و بوئینگ، کم کم ایران ایر رو به این فکر وامی داره که در میدون بین المللی بتونه فعالیت قوی تر و گسترده تری داشته باشه. شک نداشته باشین یکی از مهم ترین موضوعاتی ست که مدیران این هواپیمایی رو درگیر خود می کنه و اهمیت هویت چشمی برند در این مورد خیلی با اهمیته.

لوگوی بی مثل ایران ایر

ایرباس A321 جدید ایران ایر
ایرباس A321 جدید ایران ایر

ایران ایر اما با این که یکی از زیباترین لوگوهای جهان رو داره، در خیلی از المان های چشمی برند خود دچار خطاهای زیادی ست که از مهم ترین اون ها می تونیم به بیشتر محتواهای صفحه اینستاگرام و وب سایت اون ها اشاره کنیم که خیلی از اصول گرافیک تجاری در اون رعایت نشده. مثلا به شکل غیر اصولی قرار گرفتن لوگوی تصاویر در پست های زیر نگاه کنین:

#FacetoFace With #Homa #Griffin At #IranAir Entrance خبرهای جدید در راه س . منتظر باشین #Surprise

A photo posted by IranAir (@iranair) on Dec 21, 2015 at 4:23am PST

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما”، به خاطر تکمیل کادر پروازی خود در رده شغلی مهماندار هوایی از کلیه علاقه مندان دارای شرایط، پس از برگزاری آزمون و قبولی در کلیه دوره های لازم، دعوت به همکاری می کنه. به سایت هما قسمت اخبار هما مراجعه کنین

A photo posted by IranAir (@iranair) on Aug 23, 2016 at 7:34am PDT

Good Morning everyone . Have a Nice Weekend We would like to Introduce a New Hashtag for IranAir You can use #weflyiranair whenever you fly with us Thanks to A. Akbari & @mehradwatson for the Suggestion Photo Credit @mehradwatson

A photo posted by IranAir (@iranair) on Dec 16, 2016 at 11:10pm PST

حال این که ایران ایر در این مورد و همزمان با تقویت ناوگان خود چه تصمیماتی در مورد هویت چشمی برندش می گیره؛ سوال بسیار مهمی ست که باید دید فرهاد پرورش و دیگه مدیران این ایرلاین چه تصمیماتی رو در این باره در پیش می گیرن؟

منبع: http://modir.tv

 

 

 

  • Follow

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *