هویت بصری برند (Visual Brand Identity) چیست؟

المان های چشمی یه برند، مانند رنگ، فونت، فرم و شکل، که هر کدوم به تنهایی، و کل اون ها در کنار هم، معنی و پیام خاصی دارن و تصور مخاطب رو نسبت به برند می سازند. هویت چشمی برند می تونه شامل معماری بنا، طرح های رنگی و… هم باشه.

چیجوری می تونید از نظر چشمی خودتون رو از رقبایتان ممتاز کنین؟ چیجوری می تونید بدون گفتن حتی یه کلمه، یه برند «یه دست» و «یه پارچه» رو بسازین؟ به چه دلیل در برندینگ مهمه؟ با Modir TV همراه باشین.

هویت برند (Brand Identity) چیه؟

هویت برند شما دقیقا به این بستگی داره که مخاطبان شما چه درکی از شما دارن؟

[ اجازه بدید برند شما رو مثل یه آدم تصور کنیم. حتی پامون رو کمی اون ورتر قرار می بدیم و برندتون رو واسه مخاطبان تون مثل یه «دوست» تصور می کنیم!

حالا نوبت مخاطبه. مخاطب رو مثل یه جمعیت بی نام و بی هویت درنظر نگیرید! یه شخص ایده آل رو تصور کنین که این شخص، یه شخص استاندارده که برند شما، اون و امثال اون رو هدف گرفته. ]

واسه دوست شدن با این آدم، شما باید روی یه چیز، حتما بتونین تاثیر بذارین، «نظر و دیدگاهی که نسبت به شما داره». در این صورت، اون شخص هم با شما دوست می شه، اگه شما همون چیزی رو (محصول خوب، احساس با ارزش بودن و…) به اون بدین که اون در زندگیش به اون نیاز داره.

هویت چشمی برند (Visual Brand Identity)، درک مشتری از شما

هویت چشمی برند، یعنی به مخاطبتان بگید که چه جور دوستی هستین؟! هویت چشمی برند، درک مشتری رو از شما تعیین می کنه.

مثال: مثلا اگه من ببینم که پیج اینستاگرام شما پر از عکس های بامزه از محیط کارتونه (مثلا یه سلفی با همکاران که هر کدوم در حال ادا درآوردن باشه!!)، می توانم به این نتیجه برسم که خنده و خوشحالی کارکنان، براتون بسیار اهمیت داره!

مثال ۲: یا اگه یه عالمه تصویر طبیعت ببینم که روی اون جملات انگیزه بخش نوشته شده، ممکنه به این نتیجه برسم که «انگیزه» و «امید» واسه شما خیلی با اهمیته.

وقتی که وب سایت شما رو ببینم، رنگ هایی رو که انتخاب می کنین، اندازه متن ها و کلا سلیقه ای که در طراحی های خود به کار برده اید؛ همه ی این ها به من می می گن که باید دقیقا به چه چشمی شما رو ببینم؟ چه ذهنیتی باید نسبت به شما داشته باشم؟

اتحاد در هویت چشمی برند Emirates
اتحاد در هویت چشمی برند Emirates

در آخر پیشنهاد می کنیم به مقالات «کتابچه برند یا برند بوک (Brand Book)»، «اصول انتخاب رنگ برند؛ چه رنگی؟ با چه فلسفه ای؟» و «۷ اشتباهی که در طراحی لوگو نباید مرتکب شید» مراجعه کنین. واسه آشنایی بیشتر با هویت چشمی برند، کمک خوبی به شما می کنن!

  • Follow

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *