چند تکنیک ساده برای پرسونال برندینگ

روزانه بیشتر از یه میلیارد اسم در گوگل جست و جو می شه. نام شمام می تونه جزو این جست و جوها باشه؛ البته اگه تلاش کنین از غار داخلی تون بیرون بیایید!

قبل از این درباره این که پرسونال برندینگ چیه و خلاصه ای از این که به چه دلیل و چیجوری یه پرسونال برند مناسب داشته باشیم رو مطرح کرده ایم. در این مقاله می خوایم تا با معرفی چند فوت وفن ساده واسه پرسونال برندینگ، ببینیم که چیجوری می تونین پرسونال برندی مطلوب داشته باشین.

دید بقیه نسبت به شما

واسه برندینگ شخصی تون شما، به راه اندازی کمپین ها یا شعارهایی واسه کل زندگی و تصمیمات تون نیاز نداریم! در واقع، پرسونال برندینگ به مجموعه رفتارها، چیزهای مورد علاقه، سلیقه، باورها و ارزش های شما (از دید بقیه) گفته می شه. نقطه تفاوت بین شما و بقیه، برند شماس.

قدم ۱: از برند شخصی خود رونمایی کنین

تنها کاری که باید به این منظور انجام بدین اینه که باید خودتون و ویژگی ها و اخلاقیاتی رو که می خواهید تا بقیه شما رو با اون کلمات توصیف کنن، در خودتون پیدا کنین یا یواش یواش به وجود بیارین.

پرسونال برندینگ

قرار هم نیس که این کار رو یه شبه انجام بدین! صبر داشته باشین و واسه اون، مقداری زمان هزینه کنین.

اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین نباید ویژگی هایی رو که ذاتا در خود ندارین و فرق زیادی رو با اون دارین، واسه پرسونال برندتون انتخاب کنین؛ از خودتون سوال کنین:

  • بزرگ ترین نقطه قوت من چیه؟
  • به چه زمینه ای بیشتر علاقه مند هستم؟
  • کدوم ویژگی ها در من هست که منو نسبت به بقیه تک و خاص می سازه؟

قدم ۲: هدف گذاری کنین

حالا که متوجه شده اید ویژگی های شما و برندتون چیه؛ وقت اون هستش که هدف گذاری کنین. قراره با این برند شما به چه قشری از مخاطبان و بازار دسترسی پیدا کنین؟ قراره شما و برندتون به چه هدفی دست پیدا کنین؟

پرسونال برندینگ

  • تعیین بازار هدف: خود رو پیدا کنین. چه قشری از افراد هستن که شما باید خودتون رو به اون ها ثابت کنین؟ اول از همه به روی جامعه هدف تمرکز کنین.
  • بررسی رقبا: رقیبان خود رو پیدا کنین و اون ها رو به طور کامل بررسی کنین. چه فرق هایی با اون ها دارین؟ مزیت های شما نسبت به اون ها در چه مواردی ست؟ روی اون فرق ها کار کنین؛ فرق بین شما و رقبایتانه که می تونه شما رو به پیروزی برسونه.
  • پیمان برند: دوست دارین شما رو به چی بشناسن؟ اولین ویژگی که با شنیدن اسمتون می خواهید به ذهن افراد برسه کدامه؟ صداقت؟ کار حرفه ای؟ نظم؟ جذابیت؟ خطرناک؟!

قدم ۳: یه برنامه ارتباطی واسه خود طراحی کنین

به لطف پیشرفت اینترنت و به خصوص شبکه های اجتماعی و شکل های جور واجور و اقسام پلت فرم هایی که به شما در رابطه با بقیه کمک می کنه؛ می تونید ارتباطاتی قوی رو واسه خودتون در این بسترها بپرورانید. این موارد رو در شبکه های اجتماعی رعایت کنین:

پرسونال برندینگ

  • انتخاب رسانه: مناسب ترین رسانه ها رو که برابر با پیمان برندتونه، انتخاب کنین. واسه بعضی ها ممکنه لینکدین بهترین رسانه باشه و واسه یه سری های دیگه توییتر.
  • روش هدف دار محتوایی هر رسانه: اصول فعالیت در هر کدوم از این شبکه ها رو بخونین. منظورمون کارکرد دکمه های اون نیس؛ هر کدوم از رسانه های اجتماعی، روش هدف دار محتوایی خودشون رو دارن. در اینستاگرام یه جور باید محتوا تولید کرد و در توییتر جوری دیگه.
  • نقض پیمان برند، ممنوع: هیچوقت محتوایی رو در این شبکه ها منتشر نکنین که نقض کننده پیمان برندتون باشه. نمی بگیم همیشه و دقیقا از عکس ها و متن های تخصصی کارتون استفاده کنین؛ خیر. فقط کافی ست پیمان برندتون رو نقض نکنین.

یافته های جست و جو در گوگل رو تحت نظر بگیرین

این که مردم با جست و جوی نام شما در گوگل با چه وب سایت هایی رو به رو می شن خیلی با اهمیته. اگه قراره خودتون رو برند کنین باید این نکته رو مورد به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که بخشی از مخاطبان تون رو که از راه گوگل شما رو پیدا کرده ان، دلباخته خود کنین.

اگه اسمم در یافته های نیومد چه کنم؟

اگه نام شما در یافته های نیومد، در (دست کم) یکی از شبکه های اجتماعی زیر واسه خودتون یه حساب کاربری درست کنین:

  • لینکدین
  • فیس بوک
  • توییتر

فعالیت در هر کدوم از این شبکه ها اصول خودشو داره؛ با رعایت اصول اون، در این شبکه ها پروفایلی فعال داشته باشین. اگه بازم در یافته های نیومدین دیگه چاره ای ندارین به سئو (SEO) روی بیارین و وب سایت، وبلاگ یا پروفایل یکی از شبکه های اجتماعی تون رو با کمک فوت وفن های بهینه سازی واسه موتورهای جست و جو بالا بیارین.

با مخاطبان تون بیشتر تعامل کنین

یه وب سایت وردپرسی با قالبی مناسب راه بندازید و یا اگه نمی تونید، یه وبلاگ خوب (مانند میهن بلاگ و Blog.ir) با قالبی خوب (مانند قالبای ) واسه خودتون درست کنین و در اون به تولید محتوا هم جهت با بخش ای که در اون فعالیت می کنین داشته باشین. شما باید بتونین رابطه خود رو با مخاطبان تون به بهترین راه ممکن حفظ کنین.

  • Follow

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *