چه زمانی باید برندمان را بازسازی کنیم؟

در مقاله «ریبرندینگ چیه؟»، با این معنی آشنا شدیم. اما قبل از هر کاری، باید بدونیم که . واسه پیدا کردن جواب با Modir TV همراه باشین:

  • تغییر درک مخاطب از برند: مشتریان، از هر برندی تصور خاصی دارن. بعضی وقتا، تصور مردم از برند، اون چیزی نیس که صاحب برند دوست داره. در اینجور مواردی به سراغ ریبرندینگ می رویم.
  • تغییر رفتار مصرف کننده: رفتار مصرف کننده همیشه در حال تغییره. اگه یه شرکت نتونه خودشو با این تغییرات وفق دهد، یواش یواش رابطه برندش با مشتری افول می کنه و باعث حذف شدن کم کم اون برند از گردونه رقابت می شه.
  • تاریخ انقضای لوگو گذشته: اگه لوگوی شما زیادتر از اندازه قدیمی باشه ممکنه حس نامطلوبی رو به مخاطب القا کنه (که انگار با یه برند کهنه ی پیری که دیگه قدیمی شده طرفند!). البته اگه یه برند آنتیک باشین، شاید موضوع کمی فرق کنه. اما اگه اینطوری نیس، به فکر چاره باشین! هر چند این موضوع فقط در مورد لوگو صدق نمی کنه، بلکه همه المان های مربوط به تون رو شامل می شه.
  • معانی فرهنگی منفی: بعضی وقتا (به خصوص واسه برنده هایی که میخوان جهانی شن)، این مشکل پیش میاد که نام برند، لوگوی اون، شعار یا هر المان دیگه اون برند، با بخشی از فرهنگ مردم اختلاف داشته باشه (مثل شرکتی که مجبور شد محصولش رو با نام برند پنیر کیبی به بازار ایران عرضه کنه).
  • تغییر در خط تولید: بعضی وقتا وقت ها خط تولید شرکت تغییر می کنه و خدمات یا اجناس شرکت دچار تغییرات بسیار زیادی می شه. در اینجور شرایطی، المان های برند قبلی با شرایط جدید هم خوانی نداره و باید در مورد بعضی از اون ها تجدید نظر کرد.
  • مشکلات رقابتی: وقتی که رقبا دارن با سرعت بالایی جلو می رن و سهم بازار و سهم ذهنی بازار رو درو می کنن، نیازه که فرق به خصوصی رو واسه برندمون درست کنیم تا از رقبا متفاوت باشیم. این کار در اصل با این هدف انجام می شه که با ریبرندمان، بتونیم واسه جمعیت خیلی از بازار هدف، جلب توجه دوباره کنیم.

اگه به این نتیجه رسیدید که برندتون به بازسازی احتیاج داره، پیشنهاد می کنیم سری به «» بزنین.

  • Follow

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *