۱۹ نکته برای ارتقای نرخ کلیک در ایمیل مارکتینگ قسمت دوم


ادامه ارتقای اندازه کلیک د رایمیل مارکتینگ

در مقاله قبل با هم خوندیم یکی از بخشهای مهم دیجیتال مارکتینگه  بازاریابی درونگرا یعنی فرستادن ایمیل به مشتریایی که میخوان از اجناس جدید شما باخبر شونددر ادامه به ۱۹ نکته کوچیکی می پردازیم که واسه ارتقای اندازه کلیک ایمیل مارکتینگ و جذب مشتریایی بالقوه به درد بخور هستن…

دیجیتال

۷٫ در هر ایمیل از یه فراخوان عمل استفاده کنین

خیلی از گیرندگان، ایمیلتان رو فقط مرور می کنن پس به کار گیری یه فراخوان عمل در ایمیل خیلی خوبه. بدون فراخوان عمل شما نمی تونین گیرندگانتان رو مجبور به انجام کاری کنین تا تجارتتان پیشرفت کنه. شما باید فراخوان عملتون رو در محلی قرار بدین که به آسونی قابل مشاهده باشه و افراد مشتاقانه خیلی زیاد روی اون کلیک کنن. مثلا شاید فراخوان عمل شما دانلود یه کتاب الکترونیک رایگان باشه که استراتژیای جدیدی رو واسه به کار گیری محصولاتتون توصیف می کنه. به محض اینکه محل قرار گرفتن فراخوان عملتون رو مشخص کردین، باید دکمه فراخوان عمل رو بسازین.

  1. به فراخوان عملتون متن جانشین تصاویر اضافه کنین

خیلی از رایانامه خوانا تصاویر رو بلاک (به صورت خودکار) می کنن که حتی شامل فراخوانای عمل هم می شه. به خاطر این تعداد خیلی از مخاطباتون، فراخوان عمل زیباتون رو نمی بینن و بجای فراخوان عمل این تصویر رو می بینن:

وقتی شما متن جانشین تصاویر رو اضافه می کنین، در واقع به گیرندگانی که نمی تونن تصاویر ایمیلتان رو ببینن اجازه می دید تا محل دقیق فراخوان عمل شما رو بفهمن مانند شکل زیر:

شما می تونین با وسیله ویرایشگر متن ایمیلتان، متن جانشین تصاویر رو ادیت کنین (فقط روی عکس راست کلیک کنین و شروع به ادیت کنین) یا می تونین به شکل دستی متن رو در وسیله ویرایشگر HTML ایمیلتان مانند زیر وارد کنین:

  1. به تصاویرتان لینک اضافه کنین

هدف پایانی شما در ایمیل مارکتینگ، مجبور کردن آدما به کلیک روی وبسایتتانه. یه راه واسه افزایش اندازه کلیک بدون به کار گیری لینکای طولانی، اضافه کردن لینک به تصاویره. شما می تونین به آسونی روی تصاویر کلیک کنین و بعد از گزینه “ورود/ ویرایش لینک” استفاده کنین یا می تونین با به کار گیری کد زیر، تصویر رو در ویرایشگر HTML لینک کنین:

  • ایمیلتان لینکای متنی داشته باشه

لینک محصول خاص در مکانای زیاد و به کار گیری فراخوان عمل راه های خوبی واسه جذب مخاطب هستن. علاوه بر فراخوانای عمل و تصاویر، از یه لینک متنی مناسب (یا دو عدد) استفاده کنین چون داشتن لینکای بیشتر فرصت جذب مشتری رو زیاد می کنه. در تحقیقی مشخص شد که لینک یه عبارت با حدود ۱۰- ۷ کلمه موثرترین کار واسه افزایش اندازه کلیکه.

  1. دست کم یکی از این سه عنصر رو در ایمیلتان بذارین

از عناصر قابل کلیک (مانند فراخوان عمل، لینک متنی و تصویر) در ایمیلتان استفاده کنین. این کار واسه کاربران موبایل خیلی خوبه چون موبایل توانایی زوم رو هم داره. از عنصری استفاده کنین که باعث کلیکای بیشتر شه.

موبایل

  1. متن جانشین رو به همه تصاویرتان اضافه کنین

تعداد خیلی از رایانامه خوانا، تصاویر رو به شکل خودکار بلاک می کنن. در این وضعیت تا وقتی که گیرنده روی نمایش تصاویر کلیک نکنه یا تنظیمات خودکار رو تغییر نده، تصاویر لود نمی شن. اضافه کردن متن جانشین به تصاویر ایمیلتان به گیرندگان کمک می کنه تا پیام شما رو بهتر بفهمن حتی اگه قادر به دیدن تصاویر نباشن.

شاید زبون متن جانشین تصاویرتان رو عملی انتخاب کنین مانند “اینجا کلیک کنین تا محتوای پایانی رو دانلود کنین.” اگه متن جانشین تصاویر عملی باشه، هر تصویر لینک شده رو به فراخوان عمل دیگری تبدیل می کنه پس حتی اگه کسی GIF (تصویر) آخرین محصولاتتون رو هم نمی بینه (یا اگه اونا موس کامپیوتر رو بالای تصویر قرار میدن تا تصویر باز شه) متن جانشین تصاویر مانند یه راهنما عمل می کنه و به مشتری هاتون اشاره میکنه تا روی اون کلیک کنن.

  1. از قرار دادن تصاویر زمینه دوری کنین، مخصوصا اگه مشتری هاتون از اوت لوک به عنوان رایانامه خوان استفاده می کنن

اوت لوک مایکروسافت تصاویر زمینه و زمان رو نشون نمی ده. اوت لوک ششمین رایانامه خوان معروفیه که در بازار به اندازه ۷% به اشتراک گذاشته شده. بهترین کار اینه که از تصاویر زمینه استفاده نکنین. بجای تصاویر زمینه می تونین از رنگای زمینه استفاده کنین و از تصاویر در بخشای دیگه ایمیلتان استفاده کنین، مانند کاری که هری در ایمیل زیر انجام داده:

توضیحات عکس: خبرنامه قشنگتر

ادامه داره…