برای ساخت ویدیو تبلیغاتی کدام بهتر است؟ موشن گرافیک یا ویدیو هایی با بازیگران مطرح؟

موشن گرافیک در واقع ویدیویی است که از ترکیب تصاویر گرافیکی متحرک و موسیقی ساخته شده است و از بزرگ‌ترین مزیت‌های آن آزادی طراح در ایجاد خلاقیت است. از طرف دیگر ویدیوهای با بازیگران مطرح از امکان بازدید بیشتر به دلیل وجود بازیگر برخوردار است. بنابراین نمی‌توان به طور قطع یکی را بر دیگری برتر دانست و این برتری بستگی به هدف کسب و کار از تبلیغ خود دارد.

انواع موشن گرافیک ها

از مزایای استفاده از موشن گرافیک تبلیغاتی، جذابیت بصری و ماندگاری در ذهن مخاطب است اما سفارش موشن گرافیک باید متناسب با کسب و کار صورت گیرد چرا که هر کدام از انواع طراحی موشن گرافیک می‌تواند برای هدف مخصوصی نتیجه بهتری ارائه دهد.

از طرف دیگر با شناخت بیشتر انواع موشن گرافیک و انتخاب نوع مورد نظرتان می‌توانید تیمی حرفه‌ای‌تر برای سفارش موشن گرافیک انتخاب کرده و نتیجه بهتری دریافت کنید

 

موشن گرافیک در کنار امکان خلاقیت، انواع مختلفی نیز دارد که بعضی از آن را در زیر به شرح آمده است:

ویدیو موشن

ویدیو موشن را می‌توان ترکیبی از ویدیوی واقعی و گرافیک دانست. در واقع از هنر گرافیک در بخش‌هایی که امکان فیلمبرداری وجود ندارد، استفاده می‌شود و باقی قسمت‌ها در دنیای واقعی فیلمبرداری خواهد شد.

استاپ موشن

برخلاف تاریخ نسبتا قدیمی و حضور استاپ موشن همزمان با صنعت فیلمسازی، در ایران به تازگی شناخته شده و امروزه استاپ موشن‌های زیادی در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود.

اولین استاپ موشن ساخته شده یک فیلم عروسکی به اسم Humpty Dumpty Circus در سال‌های بسیار دور بود. استاپ موشن در واقع تصاویری است که در آن‌ها اجزا حرکت جزئی داده شده و از کنار هم قرار دادن آن‌ها ویدیو به وجود می‌آید.

در واقع در این هنر چیزی خلق نمی‌شود و تمام ویدیو با ابزارهای مختلف مانند کاغذ، خمیر و …. ساخته خواهد شد و سپس با استفاده از نرم افزارهایی از جمله Stop Motion Pro، Eclipse، Dragon Frameو … ویرایش می‌شود.

موشن‌ گرافیک

موشن گرافیک خلاقیت و هنر ترکیب تصاویر متحرک و موسیقی است. تصاویری که پس از طراحی در نرم افزارهای گرافیکی، توسط نرم افزارهایی از جمله افترافکت استخوان گذاری شده و جان می‌گیرند و سپس در نرم افزارهای تدوین با موسیقی یا صدای گوینده ترکیب می‌شوند.

در موشن گرافیک هرچه در ذهن شما باشد امکان به واقعیت پیوستن دارد و به دلیل اثرگذاری همزمان بر دو حس شنوایی و بینایی، ماندگار زیادی در ذهن مخاطب دارد. از این هنر عموما در تولید محصول و خدمات استفاده می‌شود و تمرکز آن بر رساندن پیام به مخاطب است. از طرف دیگر استفاده از آن در صنعت آموزش روز به روز در حال افزایش است چرا که امکان ساخت آن مناسب هر رنج سنی و موضوعی وجود دارد.

یکی دیگر از نوشته های سایت :
محصولات آرایشی بهداشتی لاکچری کوین

لوگو موشن

لوگو موشن از دیگر انواع موشن گرافیک است که امروز محبوبیت زیادی دارد و شرکت‌های مختلف هزینه‌های مختلفی بابت ساخت آن دریافت می‌کنند. لوگو موشن در واقع جان بخشیدن به مهم‌ترین نماد یک کسب و کار یعنی لوگوی آن است که معمولا در انتهای ویدیوهای تبلیغاتی از آن استفاده می‌شود و ترکیبی است از موسیقی و المان‌های گرافیکی که نماد یک شرکت را به شکلی جذاب‌تر به نمایش می‌گذارد. نکته حائز اهمیت در لوگو موشن هماهنگی کار با ساختار لوگوی شرکت است و مثلا برای یک لوگوی کلاسیک، استفاده از لوگو موشن رنگارنگ درست نیست.

ویدیو با بازیگران مطرح

کسب و کارهای بسیاری ترجیح می‌دهند ویدیوهای تبلیغاتی خود را با همکاری بازیگران مطرح و افراد شناخته شده انجام دهند. این کار از مزیت‌هایی از جمله احتمال بازدید بیشتر ویدیوی کسب و کار، اعتماد بیشتر مخاطب و … برخوردار است اما از طرف مقابل چالش‌هایی نیز سر راه آن قرار دارد.

به عنوان مثال بازیگر انتخابی شما باید با کسب و کارتان تناسب کافی داشته باشد چرا که کوچکترین اشتباه می‌تواند نتیجه بدتری داشته باشد. از طرف دیگر در انتخاب بازیگر باید دقت کافی به عمل آید تا شخص محبوب مخاطبان در تبلیغات شما حضور داشته باشد.

مهمتر از همه باید هدف خود را بدانید و متناسب با هدف خود بازیگر مناسب تبلیغات خود را انتخاب کنید. گاهی ممکن است بازیگر کمتر شناخته شده‌ای نتیجه مطلوب شما را به ارمغان بیاورد و نیاز به پرداخت هزینه‌های سنگین نباشد.

از مزیت‌های موشن گرافیک تبلیغاتی نسبت به ویدیوی تبلیغاتی، که کسب و کارهای کوچک و بزرگ را به سمت سفارش موشن گرافیک سوق می‌دهد می‌توان به هزینه کمتر، امکان تولید کار در هر زمان و شرایطی و نیز فراهم بودن بستر خلاقیت بیشتر اشاره کرد که تمام این‌ها می‌توانند شما را در بین رقیبانتان متمایز کنند.

برگرفته شده از بلاگ استودیو باهم (https://bahamstudio.com/)