تخم نطفه دار بوقلمون

بوقلمون یکی نژاد های طیور بسیار با ارزش در ایران میباشد، این طیور دارای ۱۱۴ نژاد در سطح جهان میباشد که تعداد اندکی از این طیور در کشور ایران موجود میباشد این طیور بسیار شبیه به طاووس ها هستند و عملکردی مشابه با انها را دارند بوقلمون ها نیز مانند سایر پرندگان دارای گونه ها و نژاد های مختلفی در سراسر جهان می باشد و هر نژادی دارای ویژگی های ظاهری و رنگ متفاوتی در بدن خود می باشند، اما تمامی بوقلمون ها جدا از رنگ و مدلی که دارند از ویژگی های ذاتی یکسانی برخوردارند مثلا همگی دارای ریش قرمز هستند.

 تخم نطفه دار داتکام

در این مقاله سعی خواهیم کرد شما را با انواع نژادهای بوقلمون آشنا کنیم تا شما دید گسترده تری نسبت به این نوع پرنده ها داشته باشید. در ابتدا به پرورش و نگهداری بوقلمون ها می پردازیم.

پرورش و نگهداری بوقلمون

 

در پرورش بوقلمون باید نکات زیر را در نظر داشته باشیم:

  • قبل از ورود جوجه ها به محل نگهداری آنها ، توجه داشته باشید که باید تمام وسایل نگهداری را شستشو و ضدعفونی کنید.
  • در روش پرورش روی بستر حتماً باید از بستر مناسب استفاده کرد. در روزهای اول باید بستر را با پارچه و یا کاغذ پوشاند تا جوجه بوقلمون ها مواد بستر را نخورند.
  • در  پرورش جوجه بوقلمون ها باید دقت نمود که سالن تا داری چهار گوشه یا زاویه نباشد چون ممکن است که با جمع شدن آن ها در یک گوشه روی هم شاهد تلفات ناشی از خفگی در آن ها باشیم. پس بهتر است سالن بیضی مانند باشد.
  • بوقلمون ها نیز بسیار کم هوش هستند. و از یکی از اشکالات اصلی پرورش بوقلمون عدم فرا گرقتن طرز غذا خوردن و آشامیدن آن هاست.

۲۰ تا ۲۸ هفتگی به سن بلوغ  می رسند که البته این امر بستگی به نوع و سویه و بالاخره جنس دارد . معمولا نژادهای سبک کمی زود تر از نژادهای سنگین به سن بلوغ میرسند . فصل جوجه کشی و همچنین طرز نگهداری نیز کم و بیش در تسریع یا تاخیر بلوغ اثر دارد . مسئله تشخیص رسیدن به سن بلوغ بسیار مهم است زیرا وقتی که پرنده به سن بلوغ می رسد گوشتش از نظر کیفیت به حداکثر مرغوبیت خود می رسد و بعد از آن با چربی گرفتن بدن از کیفیت ان کاسته میشود.

یکی دیگر از نوشته های سایت :
تجهیزات پزشکی سینا صنعت آرامیس

در طریقه پرورش به صورت صنعتی، باید با تحت نظر گرفتن شرایط محیطی تمامی نیازهای بوقلمون را در نظر گرفت تا با تنظیم حرارت ، تهویه ، بهداشت و بالاخره جایگاه حداکثر نتیجه مطلوب حائز شود.

تخم نطفه دار بوقلمون

امروزه در بیشتر کشورها، بوقلمون را به عنوان تجارتی و به تعداد زیادی نگه داری می کنند و تعداد معدودی از شرکتهای اصلاح نژادی، سویه های تجارتی مخصوص به خود را ارائه می دهند که از ضریب تبدیل و قدرت رشد بسیار بهتری نسبت به دیگر نژادها برخوردارند.در طریقه پرورش به صورت صنعتی، باید با تحت نظر گرفتن شرایط محیطی تمامی نیازهای بوقلمون را در نظر گرفت تا با تنظیم حرارت، تهویه، بهداشت و بالاخره جایگاه حداکثر نتیجه مطلوب حائز شود.

ضریب تبدیل تخم نطفه دار بوقلمون تاثیر به سزایی در سود رساندن و منفعت دادن یا ضرر رساندن و ورشکستگی آن مرغداری بوقلمون دارد. به زبان ساده تر میتوان گفت که هرچه قدر تخم های نطفه دار یک مجموعه پرورش بوقلمون به جوجه تبدیل شود به همان مقدار نیز سودهی دارد.

عوامل بهبود در تبدیل شدن تخم های نطفه دار
۱ برنامه نوردهی مادر در روز های جوجه بودنش
۲ اکسیژن رسانی و هوادهی به مادر جوجه ها
۳کنترل کردن گاز امونیاک پرنده که تاثبر بسزایی در جوجه کشی دارد
۴توصیه ما به پرورش دهندگان جوجه بوقلمون و کسانی که در کار جوجه کشی از تخم نطفه دار هستند برای کمتر کردن هزینه های خود از دان کنسانتره مناسب برای جوجه هایشان استفاده کنند تا هم در هزنه های انها صرفه جویی شود و هم سود دهی و منفعت خوبی داشته باشد.

شرکت تخم نطفه دار داتکام معتبر تربن فروشگاه  کشور در زمینه ی فروش و خرید تخم نطفه دار به صورت تضمینی می باشد . این فروشگاه از شهریور ماه سال ۹۹ به صورت جدی و تضمینی کار فروش تخم نطفه دار بوقلمون و تخم نطفه دار قرقاول و تخم نطفه دار مرغ و تخم نطفه دار غاز رو به صورت تضمین ۹۰ درصد شروع کرده است .