چرا چاپگر HP رنگی چاپ نمی کند

Hewlett-Packard چاپگرهای متنوعی را تولید می کند که می تواند برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار گیرد. می توان از آنها برای چاپ تصاویر با کیفیت ، اسکن موارد ، کپی اسناد و چاپ متن و تصاویر به صورت سیاه یا رنگی استفاده کرد. اگر متوجه شدید که چاپگر شما به صورت رنگی به درستی چاپ نمی شود ، ممکن است مشکل به همان اندازه ای باشد که کارتریج رنگی از جوهر خارج شده است. با این حال ، اگر کارتریج شما خالی نباشد ، ممکن است مشکل کمی مشکل تر باشد. عیب یابی چاپگر خود را پیدا کنید تا بدانید که چرا چاپگر HP شما به صورت رنگی چاپ نمیکند. اگر پس از عیب یابی مشکل همچنان ادامه داشت ، برای رفع مشکل باید چاپگر خود را به متخصص برسانید.

چرا چاپگر HP رنگی چاپ نمی کند

کارتریج را بررسی کنید

مرحله 1

در جلوی چاپگر را باز کرده و کارتریج چاپگر رنگی را بردارید.

 

گام 2

کارتریج کاملاً جدیدی را وارد کنید و سعی کنید دوباره چاپ کنید. ممکن است مشکل از جوهر رنگی چاپگر شما باشد ، یا شاید کارتریج رنگی معیوب باشد یا شارژ کارتریج رنگی شما به درستی انجام نشده باشد. اگر کارتریج شما جدید است یا حداقل یک چهارم پر است ، از مرحله 3 عبور کنید.

 

مرحله 3

کارتریج جوهر را از چاپگر خارج کنید.

 

مرحله 4

به کنار کارتریج جوهر نگاه کنید ، تاریخ انقضا را مشاهده خواهید کرد. اگر به ندرت از جوهر رنگی استفاده می کنید ، یا مدت زیادی است که از آن استفاده نکرده اید ، ممکن است جوهر منقضی شود. تاریخ انقضا ، جوهر قدیمی می تواند خشک و جمع شود و باعث شود دیگر جوهر به درستی چاپ نشود.

 

مرحله 5

اگر جوهر شما از تاریخ انقضا گذشته است یک کارتریج رنگی جدید خریداری کنید. کارتریج جدید را در چاپگر خود قرار دهید و دوباره چاپ کنید. اگر با این کار مشکلی برطرف نشد ، به بخش 2 ادامه دهید.

 

هد چاپ را بررسی کنید

مرحله 1

هد چاپگر چاپگر را تمیز کنید. هدهای چاپ هنگام عبور از زیر کارتریج جوهر ، متن / تصویر را روی کاغذ رایانه اعمال می کنند.

 

گام 2

دکمه “پاور” را فشار داده و نگه دارید. با فشار دادن دکمه روشن / خاموش ، دکمه “Resume” را شش بار فشار دهید.

 

مرحله 3

انگشت خود را از دکمه روشن / خاموش بردارید ، چاپگر با شستشوی ملایم سر چاپ را تمیز می کند.

 

مرحله 4

سند رنگی خود را دوباره چاپ کنید. اگر باز هم کار نکرد ، دکمه “پاور” را دوباره فشار دهید و نگه دارید ، اما دکمه “از سرگیری” را پنج بار فشار دهید تا یک فرآیند تمیزتر با سرعت بیشتری انجام شود. دوباره سند را چاپ کنید. اگر چاپگر شما هنوز به صورت رنگی چاپ نمی شود ، به مرحله 5 ادامه دهید.

 

مرحله 5

دکمه “پاور” را برای آخرین بار فشار دهید و نگه دارید. در حالی که دکمه روشن / خاموش را فشار می دهید ، برای تمیز کردن عمیق دکمه “Resume” را هفت بار فشار دهید. دوباره سند رنگی خود را چاپ کنید. اگر چاپگر هنوز چاپ نمی کند ، به بخش 3 ادامه دهید.

یکی دیگر از نوشته های سایت :
نحوه دست گرفتن و مضراب زدن تار

 

گزینه Color را روشن کنید

مرحله 1

روی دکمه “شروع” در دسک تاپ رایانه خود کلیک کنید. “تنظیمات” را انتخاب کنید.

 

گام 2

از فهرست تنظیمات روی “چاپگرها” کلیک کنید.

 

مرحله 3

بر روی چاپگر خود راست کلیک کرده و “Properties” را انتخاب کنید.

 

مرحله 4

از صفحه Properties بر روی “Print Preferences” کلیک کنید.

 

مرحله 5

برگه “Paper / Quality” را انتخاب کنید و روی “Color” کلیک کنید. “OK” را بزنید و خارج شوید. سند رنگی خود را چاپ کنید. اگر رایانه شما هنوز به صورت رنگی چاپ نمی شود ، باید چاپگر خود را به متخصص برسانید تا اصلاح شود .

 

مرور مراحل عیب یابی

اطمینان حاصل کنید که از درایور چاپگر صحیح استفاده می کنید. می توانید این کار را با جستجوی شماره مدل چاپگر و کلمه “درایور” در اینترنت انجام دهید. همچنین می توانید به صفحه پشتیبانی سازنده بروید و درایورهای مدل چاپگر خود را جستجو کنید.

  • ابتدا تأیید کنید که گزینه های چاپگر روی رنگ تنظیم شده اند
  • اگر تشخیص دادید که درایور صحیحی را برای چاپگر رنگی خود نصب کرده اید و در حال چاپ گزارش هستید ، تنظیمات خود را در گفتگوی چاپ بررسی کنید.
  • با استفاده از گزارش روی صفحه ، روی چاپ کلیک کنید تا کادر گفتگوی چاپ نمایش داده شود.
  • در قسمت Ink Color ، گزینه Color را انتخاب کرده و روی Print کلیک کنید.

دوم ، سعی کنید در برنامه دیگری چاپ کنید

  • برنامه دیگری را که می توانید از آن چاپ کنید (مانند Paint یا Paint 3D) باز کنید و چاپ رنگی را امتحان کنید. اگر چاپ رنگی در آن برنامه نیز ناموفق باشد ، ممکن است مشکلی در چاپگر وجود داشته باشد ، یا ممکن است از جوهر رنگی خارج شود.
  • اگر موضوع ادامه پیدا کند
  • اگر این راه حل مشکل را برطرف نکرد یا در حال چاپ نمودار هستید ، ممکن است چاپگری داشته باشید که می تواند چاپ رنگی را کنار بگذارد. اگر چاپگر شما این ویژگی را دارد:
  • روی منوی شروع کلیک راست کرده و تنظیمات را انتخاب کنید.
  • به دستگاهها بروید و چاپگرها و اسکنرها را در سمت چپ انتخاب کنید.
  • نام چاپگر خود را در لیست انتخاب کنید و روی مدیریت کلیک کنید.
  • ویژگی های چاپگر را انتخاب کنید.
  • بررسی کنید آیا چاپگر شما گزینه غیر رنگی دارد یا خیر و مطمئن شوید که انتخاب نشده است.
  • اگر مشکل همچنان ادامه دارد ، برای کمک بیشتر به پشتیبانی چاپگر خود مراجعه کنید ممکن است پرینتر شما به سرویس جنرال و تعمیرات پرینتر نیاز داشته باشد.