الزامات آپلود فایل سرعت، قابلیت اطمینان و امنیت

الزامات آپلود فایل: سرعت، قابلیت اطمینان و امنیت

اگر به دنبال پیاده سازی یک ابزار آپلود فایل در برنامه خود هستید، باید سه عامل اصلی را در نظر بگیرید: سرعت، قابلیت اطمینان و امنیت.

این عوامل مستقیماً به قابلیت استفاده و کیفیت آپلودکننده فایل شما کمک می‌کنند که منجر به رضایت و حفظ کاربر می‌شود. بدون آنها، آپلود فایل ها ناامید کننده، بیهوده یا مخرب خواهد بود. ساخت راه حل آپلود فایل ایده آل می تواند گیج کننده و چالش برانگیز باشد و در بیشتر موارد وقت گیر است. در این مقاله، من به شما نشان خواهم داد که چقدر این عوامل ضروری هستند و برای دستیابی به آنها چه کاری می توانید انجام دهید. ما این مقاله را با مشارکت Filestack ایجاد کردیم . از شما برای حمایت از شرکای که SitePoint را ممکن می کنند، سپاسگزاریم. طراحی وب سایت مدرن برای یافتن الهام از

اصول آپلود فایل های مدرن

قبل از اینکه به نحوه صیقل دادن آپلود فایل خود بپردازیم، اجازه دهید ابتدا اصول اولیه را مرور کنیم. ساده ترین ابزار آپلود فایل شامل یک رابط است که به کاربران اجازه می دهد فایل ها را به سرور ارسال کنند. اما برای داشتن یکی که نیازهای کاربر مدرن را برآورده می کند، باید برخی از ویژگی هایی را نیز اضافه کنید که کاربران انتظار دارند آپلودکنندگان امروزی داشته باشند. این موارد عبارتند از:

  • گزینه کشیدن و رها کردن یا کپی و جای‌گذاری فایل‌ها در آپلودکننده
  • آپلود از منابع دیگر مانند برنامه های رسانه های اجتماعی یا فضای ذخیره سازی ابری
  • قابلیت پیش نمایش، ویرایش و پردازش فایل های آپلود شده
  • یک رابط تمیز، شهودی و پاسخگو

این ویژگی ها اغلب به تنهایی کافی نیستند. همچنین باید به بهترین شکل تحویل داده شوند. آپلودها باید بدون درز باشد. توسعه دهندگان باید موارد زیر را در اولویت قرار دهند.

سرعت

اولین عاملی که باید در نظر بگیریم سرعت است. اکثر کاربران انتظار دارند که فایل‌هایشان بدون در نظر گرفتن اندازه یا تعداد فایل‌ها، به سرعت بارگذاری شود. دلیل اصلی این است که چگونه غول‌های فناوری – به‌ویژه شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی – آپلودکننده‌های فایل خود را برای سریع‌ترین سرعت ممکن بهینه‌سازی کرده‌اند.

سرعت برای آپلود فایل بسیار مهم است، زیرا بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد. هیچ کس نمی خواهد چند دقیقه برای آپلود فایل صبر کند. یک آپلود کننده سریع فایل، کاربران را خوشحال می کند و به آنها اجازه می دهد برای چیزهایی که بیشتر اهمیت دارند، وقت بیشتری داشته باشند. برای فضاهای کاری، زمان بسیار مهم است.

چندین کار وجود دارد که می توانید برای بهبود سرعت آپلود برنامه خود انجام دهید:

  • آپلودهای چند قسمتی. شامل تقسیم یک فایل به تکه‌های کوچک‌تر، آپلود آن‌ها و سپس چیدن دوباره آن‌ها پس از آپلود.
  • فشرده کردن تصاویر. با کاهش کمی کیفیت، با به حداقل رساندن اندازه فایل تصویر مقابله می کند. اکثر، اگر نه همه، سایت های رسانه های اجتماعی، تصاویر را فشرده می کنند، از عکس های نمایه گرفته تا عکس های به اشتراک گذاشته شده. این به این دلیل است که هرچه کیفیت تصاویر بالاتر باشد، آپلود آنها بیشتر طول می کشد.
  • محدود کردن اندازه آپلود. آپلود فایل های بزرگتر زمان بیشتری می برد. بنابراین، ممکن است بخواهید برای اطمینان از اینکه فقط فایل هایی با حجم فایل قابل توجهی آپلود می شوند، محدودیتی تعیین کنید.
  • از CDN استفاده کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش سرعت آپلود فایل، استفاده از است. CDN (شبکه تحویل محتوا). همانطور که از نام آن پیداست، این شبکه ای از سرورها یا مراکز داده است که PoPs (نقاط حضور) نامیده می شود و در سراسر جهان توزیع شده است. این به کاربران امکان می‌دهد با PoP که از نظر جغرافیایی به آنها نزدیک‌ترین است ارتباط برقرار کنند، زمان رفت و برگشت را کاهش می‌دهد که سرعت آپلود/دسترسی فایل را برای کاربران افزایش می‌دهد.

با اجرای برخی یا همه این روش‌ها، می‌توانید سرعت آپلود در برنامه خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید و کاربران را راضی نگه دارید و برنامه خود را یکپارچه نگه دارید.

با این حال، مهم نیست که آپلود فایل شما چقدر سریع باشد، اگر کاربران قطع شوند و نتوانند بازیابی شوند، همچنان علاقه خود را از دست خواهند داد. و اگر این اتفاق بیفتد، بهبود سرعت بیهوده بود. خوشبختانه، راه هایی برای محافظت از آپلود فایل در برابر چنین وقفه هایی وجود دارد.

قابلیت اطمینان

امکان آپلود فایل ها بدون وقفه یا مشکل یکی دیگر از ویژگی های ضروری برای هر راه حل آپلود فایل است. داشتن یک آپلود کننده فایل قابل اعتماد به ایجاد اعتماد مشتری نسبت به محصول شما کمک می کند و به آنها اجازه می دهد به راحتی از آن استفاده کنند.

قابلیت اطمینان برای موارد استفاده شخصی و حرفه ای مهم است. برنامه شما باید تشخیص دهد که کاربران شما ارزشمند هستند و نباید به طور مکرر در تلاش برای آپلود فایل ها صرف شوند. باید مطمئن شوید که برنامه شما می‌تواند در سخت‌ترین شرایط شبکه، بارگذاری‌ها را مدیریت کند. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که باید آپلودهای ناموفق را مدیریت کنید.

مطمئن‌تر کردن آپلود فایل‌های برنامه‌تان بسته به سطح اطمینانی که می‌خواهید، می‌تواند ساده یا پیچیده باشد. به عنوان مثال، اطلاع رسانی به کاربران در مورد آپلودهای ناموفق یا نمایش پیشرفت آپلود می تواند آسان باشد. از سوی دیگر، اجازه دادن به کاربران برای از سرگیری آپلودهای ناموفق، زمان و کدنویسی بیشتری را می طلبد. و جلوگیری از شکست آپلودها یا کاهش وقوع آنها چالش برانگیزتر است.

در اینجا چند ویژگی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به افزایش قابلیت اطمینان ابزار آپلود فایل برنامه‌تان پیاده‌سازی کنید:

  • مدیریت خطای آپلود. در صورت بروز خطا/وقفه در آپلود فایل، باید به کاربران اطلاع دهید و اقدامات بعدی (مانند آپلود مجدد یا از سرگیری) را به آنها ارائه دهید. با مدیریت صحیح خطا و اعلان‌های پیام، می‌توانید به نگرانی کاربران را کاهش دهید و وضعیت آپلود آنها را روشن کنید.
  • نوارهای پیشرفت. اینها به کاربران راهنمایی می‌کنند که آیا آپلود فایل‌شان ادامه دارد یا نه، و همچنین مدت زمانی که باید منتظر بمانند تا تمام شود.
  • آپلودهای قابل ازسرگیری. این به طور مستقیم به قابلیت اطمینان یک ابزار آپلود فایل، بر خلاف دو ویژگی قبلی، کمک می کند. این شامل اجازه دادن به کاربران برای ادامه آپلود در صورت عدم موفقیت در آپلود است. با این حال، پیاده‌سازی این کار آسانی نیست، زیرا باید فایل را (مثل آپلودهای چند قسمتی که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم) به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. اگر آپلود تیکه‌ای انجام نشد، کل فایل دوباره آپلود می‌شود تا موفقیت آمیز باشد. اما این هنوز مشکل آپلود در یک محیط شبکه ضعیف را حل نمی کند.
  • بلع هوشمند. این موثرترین راه برای افزایش قابلیت اطمینان آپلود فایل شما است، زیرا با جلوگیری از خرابی آپلود سروکار دارد. ورود هوشمند شامل بررسی وضعیت شبکه و بهینه سازی پارتیشن بندی تکه های فایل است. این تضمین می‌کند که کاربران می‌توانند حتی در مکان‌هایی با اتصال اینترنت ناقص آپلود کنند. ساخت این ویژگی بسیار پیچیده است، اما راه‌حل‌های آپلود فایل شخص ثالث وجود دارد که در حال حاضر مصرف هوشمند.
یکی دیگر از نوشته های سایت :
حواله ارزی علی پی به چین

هنگامی که آپلود فایل های خود را سریعتر و قابل اطمینان تر کردید، هنوز یک پیشرفت ضروری دیگر وجود دارد: محافظت از فایل ها و برنامه شما.

امنیت

آپلود فایل یکی از گسترده‌ترین ویژگی‌ها در اکثر برنامه‌های مدرن است، اما همچنین یکی از آسیب‌پذیرترین آن‌ها است. امروزه، بسیاری از حملات احتمالی از ابزارهای آسیب‌پذیر آپلود فایل می‌آیند. این موارد عبارتند از:

  • آپلود کردن فایلی که می‌تواند دستورات را اجرا کند، فایل‌ها را دستکاری کند و تغییرات حیاتی دیگری در سرور ایجاد کند
  • اسکریپت بین سایتی (XSS)
  • تغییر صفحات موجود یا آپلود صفحات وب مضر در سرور وب
  • جمع آوری و توزیع اطلاعات حساس بدون مجوز
  • حملات DoS (انکار سرویس) که منابع سرورها را بیش از حد بارگذاری می کند و آنها را (و نرم افزاری که میزبانی می کنند) غیرقابل استفاده می کند
  • و بسیاری از سایر آسیب پذیری ها

اگر این حملات را کنترل نکنید، می توانند به محصول و کسب و کار شما آسیب بزنند. بنابراین، لازم است اقدامات امنیتی برای کاهش خطرات آپلود فایل انجام شود. برای محافظت بهتر از برنامه خود، می توانید بهترین روش های زیر را در زمینه امنیت فایل دنبال کنید:

  • درخواست‌های مربوط به اصلاح فایل یا حساب را تأیید کنید.
  • برای بررسی اینکه کدام اقدامات مجاز هستند، خط‌مشی‌هایی را اجرا کنید، سپس خط‌مشی را با استفاده از امضا تأیید کنید.
  • حداکثر و حداقل محدودیتی را برای تعداد فایل هایی که باید آپلود شوند تنظیم کنید.
  • حداکثر و حداقل حد را برای اندازه فایل تنظیم کنید.
  • انواع فایل مجاز را به مواردی که نیاز دارید محدود کنید.
  • همه یونیکد یا نویسه های خاص را از نام فایل ها و پسوند فایل ها حذف کنید. همچنین می توانید یک نام فایل جدید که فقط از کاراکترهای الفبایی عددی و فقط یک نقطه تشکیل شده باشد ایجاد کنید. بهتر است از یک الگوریتم هش استفاده کنید و آن را با کاراکترهای الفبایی عددی ترکیب کنید.
  • محدودیتی برای طول نام فایل تنظیم کنید.
  • از روش POST استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که فایل‌های سرور ضروری قابل دسترسی، جایگزینی یا دستکاری نیستند.
  • برای یک لیست کامل، از این راهنمای OWASP (پروژه امنیتی برنامه وب باز) بسیار سود خواهید برد.

اگر ترکیب خوبی از این اقدامات امنیتی را اجرا کنید، شانس بیشتری برای جلوگیری از حملات کاربران مخرب خواهید داشت. سرور و برنامه شما همانطور که در نظر گرفته شده است کار خواهد کرد و کاربران شما همچنان از استفاده از محصول شما لذت خواهند برد.

روش هایی برای افزایش سرعت، قابلیت اطمینان و امنیت آپلود فایل

چندین ویژگی و روش وجود دارد که باید قبل از اینکه بتوانید ابزار آپلود فایل خود را به ابزاری ایده آل تبدیل کنید، آنها را اجرا کنید. با این حال، این به معنای زمان توسعه بیشتر، تعمیر و نگهداری و، به صراحت، استرس بیشتر است.

اما هنوز نگران نباشید. اگر کمبود زمان، افراد و بودجه دارید، می توانید راه حل آماده آپلود فایل شخص ثالث را انتخاب کنید. اینها به طرز ماهرانه ای توسط توسعه دهندگان متخصص در آپلود فایل ساخته شده اند و دارای جدیدترین و پیشرفته ترین ویژگی های آپلود فایل هستند.

و اگر آنها لوکس اضافه کردن این ویژگی‌ها را دارند، به این معنی است که سرعت تقریباً بهینه، نرخ موفقیت آپلود بالا و اقدامات امنیتی قوی دارند. حتی برخی از آنها منبع باز هستند و قدرتمندترها دارای طرح رایگان و آزمایشی رایگان هستند.

Filestack یکی از این راه حل های آپلود فایل پیشرفته است که قبلا سرعت، قابلیت اطمینان و امنیت دارند. این برنامه با قابلیت جذب هوشمند، پشتیبانی CDN و اقدامات احراز هویت مختلف ارائه می‌شود تا به شما امکان می‌دهد روی چیزهایی که بیشترین اهمیت را دارند، ویژگی‌های اصلی خود تمرکز کنید. با آپلود کننده های فایل مانند این، می توانید زمان توسعه را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و در عین حال محصولی را با کیفیت بهتر ارائه دهید.

به هر حال تصمیم به پیاده سازی راه حل آپلود فایل به شما بستگی دارد. آنچه مهم است این است که بتوانید تجربه آپلود فایلی سریع، قابل اعتماد و امن را برای کاربران خود فراهم کنید.

منبع: https://farhangishu.ir/5-طراحی-وب-سایت-مدرن-برای-یافتن-الهام-از/