انتخاب CPUهای Intel Xeon یا Core مناسب برای مادربرد سرور شما

گرافیک: بنابراین، شما در بازار یک سرور یا ایستگاه کاری جدید هستید، اما مطمئن نیستید که مادربرد Intel Xeon، مادربرد دوگانه Xeon یا مادربرد Core i3، i5 یا i7 برای شما مناسب است یا خیر. سیستم ترنتون می تواند در این زمینه کمک کند.

اگر کنجکاو هستید که آیا پردازنده Intel Xeon یا Intel Core انتخاب مناسبی برای سرور یا ایستگاه کاری شما است، پس به جای درستی آمده اید.

به طور خلاصه، پردازنده‌های Core اینتل برای رایانه‌های مقاوم سطح متوسط ​​و برخی از سرورها و ایستگاه‌های کاری قوی عالی هستند، اما در مجموع، پردازنده‌های Xeon این شرکت بهترین انتخاب برای سرورها و ایستگاه‌های کاری هستند که برنامه‌های کاربردی پرمصرف داده را اجرا می‌کنند. ماهیت حیاتی ماموریت

اما تصمیم‌گیری در مورد CPU اینتل می‌تواند فرآیندی دشوار باشد و با سوالات معتبر فراوانی همراه است. آیا به حافظه کد تصحیح کننده خطا (ECC) که پردازنده های Xeon ارائه می دهند نیاز دارید؟ آیا پردازنده Core i9 بهتر از پردازنده Xeon است؟ آیا تعداد هسته های بالاتر واقعا بهتر است؟ آیا به یک یا دو CPU نیاز دارید؟ CPU یا CPU باید چند خط PCIe را پشتیبانی کند؟

اینها سوالاتی هستند که ما خوشحالیم در این مقایسه پردازنده های اینتل به آنها پاسخ دهیم.

اما ابتدا اجازه دهید مادربردهای سرور و رابطه آنها با CPU ها را بررسی کنیم.

مادربرد سرور SSP8268 Trenton Systems

مادربرد سرور چیست؟

مادربرد سرور، برد مدار اولیه است که اجزای اصلی سرور را در خود جای می دهد. این شامل واحدهای پردازش مرکزی (CPU)، کنترل‌کننده مدیریت پایه (BMC)، اسلات‌های کامپوننت اکسپرس (PCIe)، حافظه، پورت‌های ورودی/خروجی و سایر اجزا است.

مانند مادربردهایی که در اکثر رایانه‌های لپ‌تاپ و دسکتاپ سطح مصرف‌کننده یافت می‌شوند، مادربردهای سرور در اشکال مختلف مانند eATX، ATX، SSI CEB، SSI EEB، SSI MEB یا حتی فرم فاکتور سفارشی در دسترس هستند.

اساساً، هدف یک مادربرد سرور فراهم کردن بستری است که از طریق آن اجزای سرور بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند. این یک کامپیوتر کارآمد ایجاد می کند که قادر به ذخیره و بازیابی سریع و کارآمد داده ها و انجام محاسبات لازم برای پشتیبانی مؤثر از وظایف خاص یک برنامه یا برنامه است.

در زمینه سرورهای مقاوم، مادربردهای سرور معمولاً تحت استرس تست شده و مطابق با استانداردهای نظامی و صنعتی مانند MIL-STD-810 و DO-160 گواهی می شوند. این تضمین می‌کند که اجزای آن‌ها، از جمله پردازنده‌های مرکزی، نه تنها زنده می‌مانند، بلکه همچنان در شرایطی که در محیط‌های شدید قرار دارند، به عملکرد مورد نیاز ادامه می‌دهند.

مهمترین جزء در مادربرد یک سرور، واحد پردازش مرکزی (CPU) است. با کمک واحدهای کنترل و حساب / منطق، CPU به عنوان مغز سرور یا تصمیم گیرنده کلیدی عمل می کند. بدون آن، دسته ای از اجزای غیرفعال روی یک برد مدار باقی می ماند. اساساً، ترانزیستورهای CPU امکان اجرای محاسبات پیچیده را فراهم می کنند که قدرت و داده های مورد نیاز سرور شما برای انجام وظایف محاسباتی را فراهم می کند.

اینتل پیشروترین تولید کننده CPU در جهان است. ریزپردازنده های این شرکت، به ویژه خانواده های Xeon و Core آن، مترادف با سرعت و کارایی محاسباتی استثنایی شده اند. امروزه، آنها به طور یکسان، کامپیوترهای نظامی، سرورها و ایستگاه های کاری درجه یک صنعتی را در سطح مصرف کننده تامین می کنند.

در صنعت محاسبات سخت، خانواده پردازنده‌های Xeon و Core اینتل در قلب سرورها و ایستگاه‌های کاری مقاومی هستند که ارتش و صنعت را تامین می‌کنند. هر روز، این رایانه‌های ناهموار، کاری را که مهم‌تر است، پشتیبانی می‌کنند و آن را فعال می‌کنند.

گرافیک: مجموعه ای از پردازنده های برنزی، نقره ای، طلایی و پلاتینیوم مقیاس پذیر Xeon اینتل

پردازنده Intel Xeon چیست؟

پردازنده Xeon یک CPU اینتل است که عمدتاً برای استفاده در سرورها و ایستگاه های کاری نظامی و صنعتی پیشرفته طراحی و ساخته شده است. نام تجاری Xeon توسط این شرکت در ژوئن 1998 معرفی شد و در حال حاضر در چهار خانواده پردازنده موجود است: Xeon E، Xeon W، Xeon D و Xeon Scalable، که هر کدام برای رسیدگی به بارهای کاری متفاوت طراحی شده اند.

پردازنده های Xeon برای چه مواردی استفاده می شوند؟

سرورها و ایستگاه‌های کاری مجهز به پردازنده‌های زئون اغلب در حال انجام محاسبات سنگین برای مراکز داده رایانش ابری، سلاح‌های نظامی و سیستم‌های رادار، تولید صنعتی و برنامه‌های تحلیل داده، برنامه‌های جمع‌آوری اطلاعات و موارد دیگر هستند.

پردازنده‌های زئون در بسیاری از رایانه‌های سطح مصرف‌کننده نیز یافت می‌شوند، اما این سیستم‌ها ارزان نیستند و معمولاً برای مقاصد و مقاصد بیشتر مصرف‌کنندگان، مانند مرور وب، خرید آنلاین، تماشای چند ویدیوی یوتیوب، رزرو، بیش از حد استفاده می‌شوند. پرواز، تحقیق در مورد رستوران یا کافی شاپ نزدیک و غیره.

با این حال، در صنعت محاسبات سخت، سرور یا ایستگاه کاری با مادربرد Xeon با توجه به نیازهای محاسباتی سخت ارتش و صنایع خاص، معمولاً یک قاعده است، نه استثنا.

سرورها و ایستگاه های کاری مقاوم 1U، 2U، 3U، 4U و 5U سیستم های Trenton توسط برخی از قدرتمندترین پردازنده های Xeon Scalable که در حال حاضر توسط اینتل ارائه می شوند، تامین می شوند.

اینتل هیچ چیزی در مورد آن ایجاد نمی کند. این شرکت پردازنده‌های Xeon خود را به‌طور خاص برای تولیدکنندگان رایانه و سرور متخصص در طراحی سیستم‌های پیشرفته که بیش از توانایی مدیریت بارهای کاری نیازمند داده و پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی حیاتی هستند، عرضه می‌کند.

پردازنده Intel Core چیست؟

پردازنده Core یک CPU اینتل است که عمدتاً برای استفاده در رایانه‌های رومیزی سطح متوسط، لپ‌تاپ‌ها، رایانه‌های شخصی کوچک و برخی از سرورها و ایستگاه‌های کاری سطح بالا طراحی و تولید می‌شود. نام تجاری Core توسط اینتل در جولای سال 2006 معرفی شد و در حال حاضر در پنج خانواده پردازنده موجود است: Core i3، Core i5، Core i7، Core i9 و Core X-Series که عملکرد متوالی را افزایش می دهند.

پردازنده های Core برای چه مواردی استفاده می شوند؟

امروزه حتی برخی از مقرون به صرفه ترین کامپیوترهای موجود در بازار حداقل دارای مادربرد Core i3 هستند. به این دلیل که پردازنده های Core یک انتخاب محبوب برای کارهای مختلف هستند.

یکی دیگر از نوشته های سایت :
فروش عمده سوربات پتاس

سری Core i3 برای کارهای روزمره مانند مرور وب، پخش موسیقی و تماشای فیلم مناسب است. سری Core i5 یک پله بالاتر است و دارای پشتیبانی از گرافیک 4K و سرعت راه اندازی سریع تر است. سری Core i7 و i9 انتخاب خوبی برای چندوظیفه جدی مرتبط با برنامه های کاربردی با منابع فشرده هستند و حتی از نظر سرعت کلاک از برخی پردازنده های Xeon پیشی می گیرند. و Core X-Series سریعترین و یکپارچه ترین تجربه محاسباتی را در بین هر پردازنده Core ارائه می دهد.

سرورهای مقاوم 1U شرکت Trenton Systems، مینی رایانه شخصی ION Rugged و ایستگاه های کاری مقاوم 1U، 2U، 3U، 4U و 5U مادربردهای مجهز به برخی از آخرین پردازنده های Core i3، i5 و i7 را در خود جای داده اند.

بیشتر بخوانید : خرید CPU

Xeon در مقابل Core: مزایا و معایب

بنابراین، چرا پردازنده های Xeon به طور کلی برای سرورها و ایستگاه های کاری بهتر هستند؟

به طور کلی، CPU های Xeon چند مزیت نسبت به CPU های Core ارائه می دهند که مشتریان نظامی، صنعتی و تجاری آنها را ارزشمند می دانند، از جمله:

پشتیبانی از رم ECC

به طور کلی از مقادیر بیشتری از رم پشتیبانی می کند

حافظه کش بیشتر

تعداد هسته و نخ بالاتر

گزینه ای برای دو CPU

پشتیبانی از خطوط PCIe بیشتر

اجازه دهید در مورد هر یک از این مزایا کمی بیشتر توضیح دهیم.

ECC RAM با جلوگیری از فساد در منبع به تضمین حفاظت از داده ها کمک می کند. پشتیبانی از مقادیر بیشتر RAM برابر با عملکرد نرم‌تر برنامه است. حافظه نهان بیشتر به این معنی است که داده های بیشتری را می توان در نزدیکی CPU ذخیره کرد، که باعث می شود CPU مجبور نباشد اغلب به RAM دسترسی پیدا کند. تعداد هسته و رشته بیشتر به معنای واحدهای پردازش بیشتر برای تقسیم حجم کار محاسباتی و محاسبات سریعتر به طور کلی است. داشتن دو CPU تضمین می کند که سیستم ها دارای قدرت دو CPU Xeon هستند که هر یک از مزایای ذکر شده قبلی را دارند. و پشتیبانی از خطوط PCIe بیشتر به معنای پشتیبانی از اجزای توسعه دهنده با سرعت بالا، مانند GPU های اختصاصی است.

اکثر مشتریان در بازار برای سرور با مادربرد Xeon به مزایای فوق اهمیت می دهند زیرا محافظت از داده ها، قابلیت های گسترش با سرعت بالا، محاسبات سریع تر، و عملکرد سریع و یکنواخت را ارائه می دهند، که همگی ویژگی های مطلوبی برای سیستم هایی هستند که از ماموریت های حیاتی پشتیبانی می کنند. برنامه‌هایی که به موجب آن از دست دادن داده، کاهش عملکرد سیستم یا عدم توانایی در گسترش می‌تواند منجر به عواقب فاجعه‌بار شود.

 

اما CPUهای Core نیز مزایای خود را دارند – به ویژه قابلیت اورکلاک و گرافیک یکپارچه. چرا این مزایا مهم هستند؟ سرعت کلاک بیشتر به معنای محاسبات سریعتر CPU است که به نوبه خود برابر با عملکرد نرمتر برنامه است و گنجاندن گرافیک داخلی به این معنی است که ممکن است نیازی به خرید کارت گرافیک اختصاصی نداشته باشید. این کاملاً به نیازهای برنامه یا برنامه شما بستگی دارد، البته، زیرا برخی از برنامه های پیشرفته به طور قابل توجهی از عملکرد مرتبط با کارت گرافیک اختصاصی سود می برند.

با این حال، برخی از پردازنده‌های Xeon E، گرافیک یکپارچه‌ای را با استفاده از HD Graphics P630 اینتل ارائه می‌کنند که برای رقابت با کارت‌های گرافیک حرفه‌ای گسسته و ابتدایی طراحی شده است. در غیر این صورت، باید یک GPU مجزا اضافه کنید، که انتخابی بهینه برای برنامه‌های صنعتی پیشرفته و برنامه‌های کاربردی حیاتی است.

چه کسی به پردازنده Xeon نیاز دارد؟

برنامه‌ها و برنامه‌های نظامی، صنعتی و تجاری رده بالا به سرعت، حفاظت از داده‌ها، طول عمر و قابلیت اطمینانی نیاز دارند که سرور Xeon می‌تواند ارائه دهد.

Trenton Systems در طراحی سرورها و ایستگاه های کاری مقاوم مجهز به مادربردهای تک و دوتایی CPU Xeon تخصص دارد. ساخته شده در ایالات متحده و دارای گواهی استانداردهای نظامی و صنعتی، سیستم های با کیفیت بالا ما با سرعت، کارایی و ظرافت واقعی کار می کنند، مهم نیست که چقدر کار سخت است.

چه کسی به پردازنده Core نیاز دارد؟

برخی از کاربردهای صنعتی و تجاری کم‌تقاضا به سادگی نیازی به زنگ‌ها و سوت‌های اضافی مادربرد مجهز به پردازنده‌های زئون ندارند. پردازنده‌های زئون کمی گران‌تر هستند، و در نتیجه، همیشه از نظر مالی امکان‌پذیر نیستند و برای کارهای خاصی مورد نیاز نیستند.

برای این نوع پروژه‌ها، Trenton Systems یک خط کامل از سرورهای ناهموار 1U، ایستگاه‌های کاری ناهموار 1U-5U و رایانه شخصی کوچک ION را ارائه می‌کند که همگی از پردازنده‌های Core i3، i5 و i7 اینتل استفاده می‌کنند. تیم مهندسی با استعداد ما بیش از حد مایل به همکاری با شما برای انتخاب برد پردازنده مناسب برای نیازهای شما است.

نتیجه

نیازهای محاسباتی برنامه یا برنامه شما تعیین می کند که پردازنده Xeon، پردازنده دوگانه Xeon یا پردازنده Intel Core انتخاب مناسبی برای مادربرد سرور یا ایستگاه کاری شما باشد.

 

با توجه به اینکه پردازنده‌های Xeon برای پشتیبانی از سرورها و ایستگاه‌های کاری پیشرفته طراحی شده‌اند، قدرت پردازشی آن‌ها کمی بیشتر از خانواده Core است، اما همانطور که قبلاً بیان کردیم، یک پردازنده Core ممکن است به همان اندازه برای سیستم شما مناسب باشد. بسته به نیاز شما

در Trenton Systems، ما سرورها و ایستگاه های کاری با کارایی بالا را به جدیدترین و بهترین پردازنده های Xeon مجهز می کنیم. چه به یک پردازنده Xeon یا Core یا دو CPU Xeon نیاز داشته باشید، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم.

از ما در مورد راه حل های محاسباتی ناهموار مبتنی بر مشتری و اینکه چگونه می توانند عملکرد شما را برای بهتر شدن بهبود بخشند، بپرسید.