هفت راز اجرای سازه فضاکار که هرگز نمی دانستید

 

پوشش بدنه سوله با متریال مختلف مزایای فراوانی نسبت به دیوار کشی دارد که عایق بندی بهتر ، سرعت اجرای بیشتر ، سبک بودن ، صرفه اقتصادی ، مقاومت و زیبائی بیشتر و قابل بازیافت بودن و امکان تعویض ساده از جمله مزایای آن می ستون گذاری سازه فضاکار باشد. دیوار کاذب : این نوع از دیوار با استفاده از سیستم درای وال جهت پارتیشن بندی و دیوار کشی مورد استفاده قرار میگردد . آجر نما نسوز به دلیل مزیت هایی که دارد مورد توجه بوده و بازار خرید و فروش بالایی را از آن خود کرده است. اغلب هزینه های آن بین 30 تا 40 درصد کمتر از ساخت و سازهای معمولی است. در پوشش سقف سوله از متریال های مختلفی می توان استفاده نمود که آز جمله آن به ورق رنگی و گالوانیزه به صورت کرکره و ذوزنقه (shadow line) ، ساندویج پنل ، ایرانیت و پلی کربنات ، فایبر گلاس به عنوان لایه نهائی پوشش سقف سوله ، پشم و شیشه ، فوم ، پشم سنگ ، کارتن پلاست ، توری جهت عایق کردن و محافظت از سقف سوله اشاره نمود. ساندویچ پانل دیواری یک نوع از مصالح ساختمانی می باشد که برای پوشش دیوار سازه های صنعتی از جمله سردخانه ها, نمایشگاه ها و سالن های ورزشی به کار می رود این نوع از ساندویچ پانل از دو لایه ورق آلومینیومی و یا گالوانیزه , با یک لایه میانی از جنس پلی یورتان , پلی استایرن, اجرای پوشش سقف سوله اکس پی اس و یا پشم سنگ بر حسب نیاز مشتری می باشد.

سازه فضاکار ستون

در انواع پوشش سقف سوله، نوع دو و سه و چهار که ورق گالوانیزه رنگی و ساده و آلومینیومی با انواع عایق پشم شیشه، فوم، کارتن پلاس و پشم سنگ برای اجرای پوشش سقف استفاده می شود. استفاده از ستونک بتنی روی شالوده برای جلوگیری از بروز مشکل پوسیدگی ستون در برخی از موارد کاربرد خواهد داشت. سازه های چلیکی به شکل نیم استوانه ای می باشد در این نوع سازه ها معمولا ستون استفاده نشده و روی یک بدنه که به تکیه گاه متصل است قرار می گیرند. تا حد زیادی گزینه ایده آل برای ضد آب بودن بر روی سقف ها، استفاده از ساده ترین مواد برای پوشش سقف سوله است. ساندویچ پانل مقاوم در برابر رشد گیاهان و قارچها و حشرات مضر بوده و به علت نداشتن بو ، عدم ریزش مواد و عدم امکان زندگی حشرات در داخل فوم بهترین نوع پوشش میباشد پانل سقفی با ضریب هدایت حرارتی بسیار پایین از نوع بهترین عایق صنعتی جهت پوشش سقف می باشد . شرکت فضاسازه اریب در زمینه ی طراحی، تولید و اجرای سازه های فضا کار (Space Frame) از سال ۱۳۷۴ فعالیت داشته و کلیه مراحل طراحی و محاسبات سازه با استفاده از نرم افزارهای تخصصی و تولید و ساخت کلیه قطعات طراحی شده سازه فضایی در کارخانه شرکت واقع در شهرک صنعتی کاسپین 2 صورت می گیرد.

شروع معرفی رسمی این سازهها به دهه 60 میلادی برمیگردد که این نوع سازهها به صورت موضوعی بین اللملی و قابل بحث مطرح شد طوری که اولین کنفرانس بین اللملی سازههای فضایی ( فضاکار ) در سال 1966 در دانشگاه ساری انگلستان برگزار شد. اولین از مزایای سازه های فضایی به علت زیبایی خاصی که دارند در معماری تاثیر بسیار زیادی میگذارند. کابینت آشپزخانه چوب کابین مجموعه چوب کابین یکی از شرکتهای طراح،مجری و تولید کننده کابینت های مدرن و کلاسیک،طراحی و اجرای دکوراسیون واحدهای مسکونی،اداری،تجاری در ایران است که با بکارگیری دانش فنی و نیروهای متخصص و تفاهم های مدیریتی فعالیت مینماید. شرکت طراحی دکوراسیون داخلی،تجاری و اداری نقشینه با سالها تجربه در امر اجرای پروژهای مسکونی، تجاری و اداری و همچنین با بکارگیری بهترین طراحان کشور در زمینه طراحی دکوراسیون و غرفه های نمایشگاهی در خدمت هموطنان عزیز میباشد. فوم پلی یورتان را به دو صورت می توان استفاده نمود نوع اول به صورت فوم پاششی است، که به طور مستقیم به سطح می چسبد چه سطح بیرونی چه سطح درونی که در این نوع هیچ گونه درز یا شکافی وجود نخواهد داشت، و همین امر موجب شده تا از نشت گرما و سرما به حداقل ممکن برسد.

ساندویچ پانل در انواع قطر و سایزهای مختلفی با بهره مندی از مواد اولیه متنوع تولید می شود که این امر سبب می شود که در جابجایی و اجرای آن بسیار راحت و آسان عمل کرد و نتیجه این موضوع سبب کمتر شدن زمان و هزینه نصب خواهد بود. محوطه سازی: یکی از مهمترین مزایای طراحی ویلا روی شیب این است که فرصت خوبی برای محوطه سازی فراهم می شود و از زمین های اطراف به عنوان فضای تفریحی می توان استفاده کرد. حفاظهای مختلف برای محافظت از مال و جان خود و اعضای خانواده اش آورد. بدین گونه ترکیب توری مرغی و پشم شیشه با ورق گالوانیزه یا ورق رنگی/ساده می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای پوشش سقف مکان های مختلف باشد. با ورود شیشه های رفلکس استفاده از این نوع شیشه ها در نمای ساختمان های مرتفع علی الخصوص برجها بسیار متداول شد. رادیاتورهای شیشه ای نسل جدید رادیاتور های قدیمی می باشند که با دارا بودن ظاهر زیبا و تکنولوژی نوین استفاده شده در آنها باعت انشتار متوازن گرما در سطح منزل یل محل کار شما شده و باعث استفاده بهینه از انرژی قیمت پوشش سقف شیبدار می شوند . امروزه ، پکیج دیواری یکی ازمعمولترین وسایل ایجاد گرما در رادیاتورهای شوفاژ در سراسر دنیا است.

یکی دیگر از نوشته های سایت :
اقدامات لازم قبل از تعمیر ماشین لباسشویی بوش

در واقع این مقاله از سایت آهن آنلاین، یکی از کاملترین مقالات در حوزه خرپا و سازههای فضاکار و همچنین بررسی تفاوت خرپا و سازههای کار میباشد. در این سایت شما می تونین نیازمندیهاتون در حوزه ساختمان رو آگهی کنین و از تامین کنندگان مختلف پیشنهاد قیمت بگیرید. این مثلث ها در طراحی مختلف به یکدیگر اتصال داده می شود و یک مجموعه کلی دارای زیگزال های مرتب را شکل خواهند داد. کاهش هزینههای مربوط به پوشش دادن سقف باعث می شود که هزینه کلی پروژه کاهش پیدا کند. قیمت چراغهای سوله LED شاید در نگاه اول بالاتر از چراغهای معمولی یا بخار جیوهای به نظر برسد اما؛ خرید آنها به نوعی یک سرمایه گذاری به حساب میآید، با توجه به براوردهای ما زمانی که شما سیستم روشنایی خود را تماما به LED تبدیل کنید، نهتنها هزینه صرف شده به واسطه کاهش مصرف برق طی 2 سال به مجموعه باز میگردد بلکه با گذر زمان باعث صرفهجویی در هزینههای کارخانه یا کارگاه نیز میشود. عرض مفید پانل سقفی 01/1 متر که با در نظر گرفتن اورلپ ، عرض کلی 08/1 متر می باشد و طول ان تا 13 متر به دلخواه مشتری میباشد .

همپوشانی طولی این ورقها، 2/3 طول ورق و همپوشانی عرضی، 1/2 عرض آن میباشد، به قسمی که سطح مفید هر ورق برابر 1/3 سطح آن ورق بوده و سطح کل ورقهای نصب شده، معادل سه برابر سطح پوشش میباشد. هزینه های نصب مناسب، طول عمر بسیار، استحکام و مقاومت قابل توجه در مقابل هرگونه صدمات محیطی، اجرا و نصب آسان از دیگر مزیت های انتخاب این پوشش به شمار می رود. شاید بتوان هزینه بالا در دهانه های کوچک را از نقاط ضعف استفاده از این سیستم به شمار آورد. که دیگر منسوخ شده و مرحله از رده خارج شدن را طی می کند و کمتر سقفی را سراغ داریم که از این پوشش استفاده کند. این مدل سقف معمولاً در مناطق شمالی کشور که دارای آب و هوای معتدل و بارانی می باشند استفاده می شود شاید شما در نواحی ساحلی نمونه هایی از سقف شیب دار چهار شیب را مشاهده کرده باشید یکی از مناسب ترین پوشش ها برای ساخت سقف شیبدار چهار شیب طرح کینگستون می باشد. ایمن کند. از همین جهت انتخاب یک متریال مناسب برای سقف بیشتر از آن چیزی که فکرش را میکنید میتواند شما را به چالش بکشد!

ساختار این ورق به گونه ای است که بین دو ورق فلزی لایه ای فوم سفت تزریق شده و وجود این فوم عایق بسیار مناسبی در مقابل صدا، حرارت و رطوبت می باشد که در وقوع هرگونه حوادث محیطی از خود مقاومت بسیار بالایی را نشان می دهد و در بارش برف، باران و زلزله به هیچ وجه نگران سوله و تجهیزات داخلی آن نخواهید بود. طراحی نقشه های فاز یک و فاز دو طراحی نقشه های تاسیساتی و مکانیکی نظارت و مشاوره زمانبندی و متره و برآورد پروژه های ساختمانی پرزانته ، مدلسازی پروژه های ساختمانی و ارائه سه بعدی حتما به وبسایت شرکت سر بزنید: رزومه ما نشان دهنده تخصصمان است . بنابراین بهتر است در کنار توجه به هزینه مصرفی برای اجرای سقف، به کیفیت مصالح ساختمانی و اجرا توسط گروه متخصص و حرفه ای نیز توجه ویژه ای داشته باشید چرا که در صورت استفاده از محصولات باکیفیت و همچنین اجرای دقیق سقف، هزینه های تعمیر و نگهداری کاهش یافته و عمر مفید سازه نیز افزایش می یابد. برای دریافت دستورالعمل های دقیق تر، فقط راهنمای نمد سنج پوشش سقف سوله را مطالعه کنید.