چطور قابلمه گرانیتی اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم؟

چطور قابلمه گرانیتی اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم؟

امروزه اکثر افراد به ویژه خانم ها برای خرید وسایل آشپزخانه خود حساسیت زیادی به خرج می دهند. آنها دوست دارند با توجه به هزینه ای که میکنند، بهترین کالا را از نظر کیفیت و زیبایی خریداری کنند. یکی از وسیله هایی که در آشپزخانه خیلی مورد استفاده قرار میگیرد، سرویس قابلمه است. سرویس قابلمه ها انواع متنوعی دارد: مانند قابلمه تفلون، قابلمه گرانیتی، قابلمه سرامیکی و..

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چه طور می توانم یک سرویس قابلمه ی اصل بخرم؟ بهترین سرویس قابلمه چه خصوصیاتی دارد؟ چه طور می توانم آن را از فروشگاههای معتبر تهیه کنم؟ شما میتوانید این قابلمه ها را به صورت حضوری و یا غیرحضوری و به صورت آنلاین از طریق سایت لوازم آشپزخانه سنسی تهیه کنید.
اما از آنجایی که نوع تقلبی این سرویس های قابلمه در بازار بسیار زیاد است، برای شناخت و آگاهی بیشتر، این مطلب را برای شما آماده کردم.

همانطور که میدانید پوشش تفلون جزو اولین پوشش هایی بود که برای قابلمه ها به وجود آمد اما به دلایل معایب آن، خیلی مورد توجه قرار نگرفت و بعد از آن قابلمه های گرانیتی تولید شدند.  سرویس قابلمه گرانیتی به دلیل اینکه سرطان زا نیست و برای سلامتی ضرری ندارد، جزو دسته ی پرطرفدار ترین سرویس قابلمه ها است به طوری که اگر بتوانید به خوبی از آنها استفاده کنید طول عمر بسیار زیادی خواهند داشت. قابلمه گرانیتی از لایه های مختلفی ساخته می شود، به طوری که لایه ی اول آن از تفلون تشکیل می شود و لایه ی بعدی از دانه های کوچک و بسیار ریز سرامیک که روی سطح پراکنده شده اند، تشکیل می شود.
در اینجا تصمیم گرفتیم که به معرفی قابلمه گرانیتی بپردازیم، از آنجایی که همه ی ما در زندگی خود و در آشپزخانه ی خود به نوعی با این قابلمه ها سروکار داریم، پس با ما همراه باشید تا با خصوصیات و ویژگی های این قابلمه ها و همینطور راه های تشخیص قابلمه های اصلی از نوع فرعی آن و راههای مراقبت و نگهداری آنها آشنا شوید.
در ادامه راجع به مشخصات و خصوصیات قابلمه گرانیتی اصل توضیح می دهیم.

چگونه قابلمه گرانیتی اصل را از برند معتبری خریداری کنیم؟

مشخصات و خصوصیات قابلمه گرانیتی اصل

  1. این قابلمه ها نچسب هستند و تا حدود زیادی ضد خش هم هستند.
  2. مواد معدنی به کار رفته در این قابلمه ها به هنگام پخت و پز وارد مواد غذایی نمی شوند، همین امر موجب می شودکه این قابلمه ها جزو گروه سالم ترین قابلمه ها قرار گیرد.
  3. قابلمه گرانیتی را می توان در مایکروفر و فر قرار داد و به راحتی از آنها استفاده کرد .
  4. این قابلمه ها به خاطر ضخامت بالای شان در مقابل حرارت و دمای زیاد مقاومت خوبی دارند.
  5. گرانیت یکی از سخت ترین سنگ های موجود است، به همین دلیل غذا در این قابلمه ها نسبت به قابلمه های دیگر دیرتر میسوزد.
  6. قابلمه گرانیتی حرارت را به صورت یکنواخت در خود پخش میکند و مدت زمان طولانی تری حرارت را در خود نگه میدارد.
  7. این قابلمه ها در برابر حرارت، رنگ آن تغییر نمی کند، همچنین رنگ غذا را به خود نمی گیرند.
  8. شستن این قابلمه ها به خاطر نچسب بودن آنها بسیار راحت است و احتیاج به سیم ندارد.
  9. همچنین به دلیل خاصیت نچسب بودن آنها به هنگام پخت و پز روغن کمتری مورد استفاده قرار میگیرد و حتی می توانید بدون استفاده از روغن، غذای خود را آماده کنید.

در کنار همه ی ویژگی های خوبی که از این محصول نام بردیم، باید بدانید که قابلمه گرانیتی معایبی هم دارد و آن هم این است که این قابلمه ها به خاطر بدنه ی نازکی که دارند نمیتوانند مدت زمان زیادی گرما را در خود نگه دارند. و اگر به خوبی از آنها مراقبت نکنید و به آنها ضربه ای وارد شود ممکن است که خراش پیدا کنند و یا حتی بشکنند.

راه های تشخیص قابلمه گرانیتی اصل

این روزها به خاطر شرایط بد اقتصادی همه ی ما دوست داریم وقتی کالایی را میخریم و برای آن هزینه می کنیم آن کالا اصل باشد و از فروشنده ها توقع داریم که ما را در این زمینه راهنمایی کنند، ولی باید بدانیم که همیشه اینطور نمی شود. پس بهتر است که خودمان اطلاعاتمان را در این زمینه گسترش دهیم و بهترین خرید را داشته باشیم. قبل از اینکه اقدام به خرید سرویس قابلمه کنید، باید به نکاتی آگاهی داشته باشید تا بتوانید قابلمه گرانیتی اصل را از تقلبی آن شناسایی کنید.

  • اولین موردی که باید به آن اشاره کرد این است که قابلمه گرانیتی اصل نسبت به نوع تقلبی خود، وزن بیشتری دارند.
  • در قابلمه هایی که درب آنها شیشه‌ای است، حتماً دقت کنید که درب قابلمه پیرکس باشد. همانطور که میدانید پیرکس در برابر دما و حرارت مقاومت خوبی دارد.
  • مورد دیگری که باید به آن توجه کنید، این است که اصولاً در قابلمه گرانیتی اصلی، نام برند روی محصول حک شده است و از برچسب یا رنگ استفاده نشده است.
  • قابلمه گرانیتی اصلی به راحتی دچار خط و خش نمی شوند.
  • لایه های نچسب در قابلمه های تقلبی بسیار ضعیف هستند و زودتر دچار آسیب میشوند.
  • یکی دیگر از راههای تشخیص قابلمه ی اصل از تقلبی این است که مهر تاییدیه استاندارد را داشته باشد.
یکی دیگر از نوشته های سایت :
شلوار جین زنانه رنگ مشکی جذب کالینز Colin’s (ساخت ترکیه)

یکی دیگر از راه های تشخیص قابلمه گرانیتی اصل از تقلبی، قیمت آن می باشد. مسلما قابلمه های تقلبی قیمت پایین تری در مقایسه با قابلمه های گرانیتی اصل دارندالبته در نظر داشته باشید که این مورد، به تنهایی نمی تواند ملاک تشخیص باشد و در کنار موارد دیگر باید بررسی شود. هر گرانی دلیل بر اصل بودن محصول نیست.
ضمانت نامه یکی دیگر از مواردی است که باید به هنگام خرید قابلمه گرانیتی به آن توجه کنیم. مسلم است که شرکت هایی که از کیفیت محصول خود مطمئن هستند، ضمانت نامه های چند ماهه و یا حتی چند ساله به مشتریان خود می دهند و شما نیز آسوده خاطر خواهید بود که اگر برای محصول شما مشکلی پیش آمد، میتوانید دوباره به آنها مراجعه کنید.

سعی کنید قابلمه های ناشناخته و متفرقه را نخرید و حدالامکان این قابلمه ها را از نمایندگی های معتبر خریداری کنید. نه تنها برای خرید قابلمه، که پیشنهاد ما به شما این است، برای خرید هر وسیله ای مخصوصا وسیله های برقی منزل تان آنها را از فروشگاههای معتبر تهیه کنید. این طوری خیالتان راحت است که بابت هزینه ای که کردید جنس اصل را خریده اید. همین طور میتوانید از سایت هایی که سابقه ی خوبی دارند و محصولات را تضمین شده در اختیار شما قرار می دهند خریداری کنید.

چگونه قابلمه گرانیتی اصل را از برند معتبری خریداری کنیم؟

پس از خرید قابلمه گرانیتی حتما این کارها را انجام دهید!

اگر برای بار اول می خواهید از این قابلمه گرانیتی استفاده کنید، باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید که در زیر به آنها اشاره می کنیم:
قبل از هر چیزی برچسب های قابلمه را از قابلمه و درهای آن جدا کنید و با ابری نرم، آن را شستشو دهید، سپس آن را روی گاز قرار دهید و شعله را کم کنید و درون قابلمه مقداری روغن بریزید. دقت کنید که روغن باید در همه سطح داخلی قابلمه پخش شده باشد، بعد از اینکه چند دقیقه قابلمه روی شعله ماند، آن را از روی گاز بردارید و اجازه دهید کمی سرد شود و سپس قابلمه را بشویید. .بعد از این می توانید با خیال آسوده از قابلمه های خود استفاده کنید.
باید به این نکته توجه داشته باشین که بعد از اینکه قابلمه های خود را خریداری کردید، چیزی که اهمیت دارد این است که از قابلمه ها نگهداری صحیح و درست داشته باشید تا طول عمر بیشتری داشته باشند.

نکاتی که به هنگام استفاده از این قابلمه ها باید به آنها توجه کنید

  1. دقت کنید که این قابلمه ها را به هیچ وجه خالی روی شعله ی مستقیم قرار ندهید.
  2. برای شستن آنها بهتر است از اسکاچ و ابر های نرم استفاده کنید و از سیم استفاده نکنید .
  3. همچنین از شوینده های خیلی قوی استفاده نکنید.
  4. به هنگام پخت و پز هم بهتر است، از قاشق های چوبی یا پلاستیکی استفاده کنید.
  5. برای جدا کردن مواد غذایی از کف قابلمه، بهتر است اجازه دهید کمی خیس بخورد، سپس با آب گرم آن را بشوید.

همان طور که گفتیم این قابلمه ها دوام بسیار خوبی دارند و عمرشان به راحتی بالای پنج سال است، ولی اگر موارد بالا را به خوبی رعایت کنید، می توانید عمر قابلمه های خود را تا ده سال هم افزایش دهید.

چگونه قابلمه گرانیتی اصل را از برند معتبری خریداری کنیم؟

چگونه قابلمه گرانیتی اصل را از برند معتبری خریداری کنیم؟

همان طور که گفتیم چون در قابلمه ها، پخت و پز با حرارت بالا صورت میگیرد، پس این مسئله ایجاب میکند که برای حفظ سلامتی تان قابلمه گرانیتی را از برند معتبری خریداری کنید. لوازم آشپزخانه ی سنسی با ارائه بهترین خدمات و قیمت مناسب و کیفیت مطلوب، همچنین با به کارگیری آخرین تکنولوژی های روز دنیا در کالاهای خود از جمله بهترین پوشش در قابلمه های خود، این امکان را برای شما فراهم کرده است که خریدی آسان و مطمئن را تجربه کنید. میتوانید برای اطلاعات بیشتر درباره قابلمه های گرانیتی اصل به این آدرس allsensi.com مراجعه کنید.

چطور قابلمه گرانیتی اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم؟