کارخانه تولید کننده لوله کاروگیت در تبریز | آذرآوند

لوله کاروگیت بدلیل استحکام و انعطاف پذیری بالایی که دارد برای زهکشی، در زیر پلها، حمل مواد اسیدی و بازی، لولههای فاضلاب آدم رو، پس آب های تولید کننده لوله کاروگیت صنعتی و … استفاده در شبکه اصلی فاضلاب و معابر آدم رو لوله های زهکشی و انتقال آب رودخانه ها به صورت ثقلی، معمولا لوله ۹۰۰ کم مصرف است و همیشه از ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ استفاده می شود. لوله کاروگیت از جمله لوله های دارای شیار در سطح بیرونی هستند که می توانند به خوبی فشار ناشی از بار را تحمل کنند. که هر کدام مصرف خاصی به لحاظ نوع سطح خاک، فشار بار سطحی و زبری سطح دارد. همانطور که از نام این نوع از سپتیک مشخص است، از بتن ساخته می شوند که می تواند دارای یک تا سه مخزن باشد. موضوع مهمی که در لوله های دوجداره کاروگیت مطرح است این است که باید در ساخت انواع لولههای PE80، از شاخههای جریان مخصوصی مانند MFI یکسان و سایر استانداردهای جهانی پلیاتیلن به نام pipegrade استفاده شود. ولی عمدهترین کاربرد مصرفی این لولهها چه در سطح جهان و چه در ایران در لولههای فاضلابها است به همین دلیل به این لولهها، لولههای فاضلابی هم گفته میشود.

 

تغییر شکل لوله پلی اتیلن فاضلابی در دو مرحله می تواند اتفاق افتد. لوله پلی اتیلن دوجداره دارای کاربردها و ویژگیهای بینهایت گستردهای میباشد. به منظور متعادل کردن و بهبود شرایط، بخش های کوتاهی از لوله که دارای اتصالات و یا کوپلر هستند باید در این نقاط بینابینی (نقطه ی تغییر از حالت صلب به نرم و برعکس) قرار گیرند تا این نشست های ناهمگن را دفع کنند. لولههای سایز دهانه ۴۰۰ و ۴۵۰ میلیمتر در راستای جمعآوری و هدایت انواع آب های سطحی بکار میروند. اما بلحاظ کاتالوگ های صنعتی، کمترین سایز تولید لولههای کاروگیتی، دهانه های 110 میلیمتری است. لوله کاروگیت از سری لولههای پلی اتیلن دوجداره است که سطح خارجی مارپیچی و سطح داخلی صاف دارند. هوای داغ از نازل ابزار جوشکاری خارج شده و سطح لبه هایی که باید داغ شوند را تا دمای جوشکاری گرم می کند. اتصال انشعابات به خط اصلی تا سایز 1000 میلیمتر می تواند بصورت کوپلر و واشر (نر و مادگی) انجام شود و در سایزهای بالاتر این اتصال قاعدتا بایست از طریق جوش اکستروژن و یا الکتروفیوژن انجام شود. سیستم های ذخیره آب ناشی از طوفان نیاز به طیف گسترده ای از لوله های با اندازه متفاوت و متناسب با پوشش مورد نیاز در هر منطقه دارد.

وزن این سایز از 5 کیلو در هر متر با کوپلر و واشر آغاز و تا 5.9 کیلو در هر متر ادامه دارد. پس از سایز ۲۰۰ میلیمتر پر مصرف ترین سایز لوله است در اصطلاح لوله ۱۰ اینچ گفته می شود که قطر مفید داخل آن ۲۵سانتی متر است. فشار جمع شده برای افزایش نفوذ پذیری محیط مایع به عمق حداقل ۱۰ میلی متر کافی است. این لوله قطر داخلی 110 میلی متری دارد یا به عبارت دیگر 4 اینچی بوده و قطر خارجی آن 121 میلی متر می باشد که وزن هر متر آن معادل یک کیلوگرم می باشد. کاربردهای لوله قطر ۱۸۰۰ و ۲۰۰۰ میلیمتر شبیه به پایپ سایز ۱۶۰۰ میلی متر است. به منظور اندازه گیری لوله ها، باید سایز قطر داخلی آنها را در نظر گرفت. مبحث انعطاف پذیری حلقوی لوله کاروگیت در استاندارد EN 1446 توضیح داده شده است؛ طبق این مرجع، تغییرات دیواره لوله کاروگیت در برابر تنش، ضربه، کشش، فشار و خمیدگی مورد بررسی قرار می گیرد و اگر لوله پلی اتیلن دوجداره بتواند پس از استرس محیط مجدداً به شکل اولیه خود بازگردد، دارای شرایط ایده آل و استاندارد می باشد. اگر سیستم خود را به طور منظم پمپاژ کنید، راندمان افزایش یافته و طول عمر سیستم سپتیک را افزایش می دهید.

 

لوله های کاروگیت کوپلر سر خود می باشند . لوله دوجداره کاروگیت پلی اتیلن از لوله دوجداره کاروگیت پلی اتیلن نظر انجام عملیات ترمیمی و مقاومت در برابر جابجایی های زمین دارای مزایای بسیاری نسبت به لوله های بتنی هستند ، این عامل عمر مفید شبکه های اجرا شده با لوله های پلی اتیلن را افزایش داده و دوره طرح را افزایش داده و نیاز به اصلاح شبکه را به تاخیر می اندازد و اصولاً نیاز به اصلاح شبکه های فرعی و خطوط اصلی را بسیار نادر ساخته و اصلاح خطوط انتقال را وابسته به توسعه های مجاور در بلند مدت می نماید در حالیکه در لوله های بتنی مسلح ، عمر لوله نیز در این پارامتر تاثیر مستقیم دارد . با تجمع مواد جامد در سیستم سپتیک شما، کاهش ته نشینی مواد جامد و افزایش احتمال اتصال کوتاه و کاهش درمان وجود دارد. مخازن زلال سازی فاضلاب، عاری از مواد قابل ته نشینی می باشند. لولههای کاروگیت از مواد مختلفی مانند: آهن ، فولاد ، پلیوینیلکلراید (PVC)، پلیاتیلن (PE) ، پلیپرو پیلن (PP) و یا پلیاتیلن با چگالی بالا(HDPE) ساخته میشود. از آنجا که لولههای پلی اتیلنی در اعماق مختلف زمین دفن میشوند و با توجه به این که محل دفن آنها میتواند محل عبور وسایل نقلیه باشد. Data h as  been gen erated  with GSA C ontent G​ener ator DEMO .

یکی دیگر از نوشته های سایت :
دستگاه حکاکی

 

قبل از نصب سپتیک تانک، باید دقت کرد که اگر زمین مقاومت کافی و لازم را ندارد، باید یک لایه بتن با عیار حداقل ۱۵۰ کیلوگرم بر متر مکعب در کف گودی به صورت کاملا تراز اجرا شود. اما لوله های پلی اتیلن به اندازه کافی انعطاف پذیرند که نصب آسان و به صرفه اقتصادی را فراهم می کنند. توجه: لوله کاروگیت فاضلاب از سایز ۱۲۰۰ به بالا بصورت لوله پلی اتیلن اسپیرال و یا لوله پلی اتیلن فاضلابی کورتیوب تولید می شود. لوله کاروگیت ۱۱۰ که بیشتر در فاضلاب های خانگی و غلاف استفاده شده در کابل برق کاربرد دارد. اتصال­ های آب­ بندی­ شده (Watertight Joints) باید در تست آزمایشگاهی 10.8 psi (74 kPa) طبق روش ارزیابی D3212 قبول شود و در طراحی نر و مادگی به همراه گسکت دارای مشخصات F477 به کار برده شود. لوله های اسپیرال کاروگیت توسط دو اکسترودر که یکی لایه بیرونی و دیگری لایه داخلی را تولید میکنند به اجماع میرسند و نهایتا لوله ای با مشخصات استاندارد از دستگاه خارج میگردد در واقع لوله های اسپیرال کاروگیت به نوعی تلفیق دو لایه از مواد پلی اتیلن زرد رنگ و مشکی رنگ میباشند که به صورت اسپیرال یا مارپیچ پس از گذراندن مراحلی به این شکل در می آیند مورد دیگر نوع اتصال این لوله هاست همانطور که گفته شد لوله های کاروگیت به صورت کوپلری به یکدیگر متصل میگردند یعنی یک اتصال نر و یک اتصال ماده اما در لوله های اسپیرال کاروگیت شریط متفاوت است و لوله ها به صورت جوش اکستروژنی با دستگاه جوش به یکدیگر متصل میگردند و از استحکام بالایی نیز برخوردارند.

 

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر جهت قیمت و دیگر مشخصات لوله کاروگیت سایز 200 با کارشناسان مجرب شرکت انرژیسازان تماس حاصل فرمایید. اندازه لوله اهمیت زیادی در انتخاب دارد و استفاده از لوله کاروگیت در فاضلاب و یا کابل های مخابراتی کاملا با یکدگیر تفاوت دارند و باید هنگام فروش لوله کاروگیت این نکات را مد نظر قرار داد. مورد دیگر نوع اتصال این لوله هاست همانطور که گفته شد لوله های کاروگیت به صورت کوپلری به یکدیگر متصل میگردند یعنی یک اتصال نر و یک اتصال ماده اما در لوله های اسپیرال کاروگیت شریط متفاوت است و لوله ها به صورت جوش اکستروژنی با دستگاه جوش به یکدیگر متصل میگردند و از استحکام بالایی نیز برخوردارند. ضمناَ جهت نصب به تجهیزات خاصی نیاز ندارند و از استحکام مکانیکی بالایی برخوردارند. • به سرعت و ساده نصب می گردد و راندما بالایی دارد. مورد استفاده در فاضلاب خانگی و غلاف دور کابل برق که مصرف خیلی کمی دارد و همچنین به صورت سفارش تولید می شود.

 

برای انجام این کار می توان فیلتر اضافی در محفظه نصب کرد که از مخلوط شن و ماسه و یا ماسه و سنگ ساخته شده باشد. لوله های کاروگیت به گونه ای هستند که به طبیعت آسیبی نمی رسانند و می توان گفت سازگاری زیادی با طبیعت دارند. برای دستیابی به نتیجه مناسب از عملکرد سپتیک تانک، لازم است تا حجم آن به درستی محاسبه شود تا بتواند فاضلاب را به خوبی تصفیه کند و آسیبی به محیط زیست نرساند. محفظه اول باید حداقل نیمی از حجم کل سیستم را دارا باشد. نمونه­ های بعدی به ترتیب 45 و 90 درجه، نسبت به حالت اول چرخانده شوند. نر و مادگی، اسنب خارجی (External Snap) و اسپلیت کوپلرها (Split Couplers) نمونه­ های مرسوم چنین طراحی­ هایی هستند. 9. لوله کاروگیت دارای سطح خارجی می باشد و همین سطح باعث می شود که بتواند فشاری را که از بیرون وارد می شود، تحمل کند تا جریان فاضلاب باعث نشود در مسیر لوله رسوب ایجاد شود. اما به دلیل اینکه لوله ورودی فاضلاب به مخزن دستگاه در زیرزمین است، نصب دفنی بهترین شیوه برای نصب سپتیک تانک می باشد. چنانچه تجمع این گازها در سپتیک تانکها بیش از حد مجاز شود، احتمال انفجار و ترکیدن دستگاه زیاد خواهد بود!