ماجرای جالب ۱۰ بازیگر مشهوری که حین ساخت فیلم از نقش خود برکنار شدند

تولید فیلم یه روند پیچیده س که در اون همه چیز باید به بهترین راه انجام شه.
پس اگه بازیگران فیلم در روند تولید اون اخلال بسازن، بعضی وقتا کارگردان و جفت و جور کننده بهتر می دونن که عامل مشکل رو حذف کنن، حتی اگه اون بازیگر یه فوق ستاره باشه. در ادامه به ماجرای برکناری ۱۰ بازیگر در زمان فیلمبرداری فیلم هاشون می پردازیم.

۱- ناتالی پورتمن – کلر دینز

ناتالی پورتمن واسه بازی در فیلم «رومئو + ژولیت» (Romeo + Juliet) انتخاب شد و قرار بود نقش مقابل لئوناردو دیکاپریو رو بازی کنه.
اما بعد از شروع فیلمبرداری، سازندگان فیلم فهمیدن که چهره بچه گونه پورتمن ۱۴ ساله باعث شده بود اون در کنار دیکاپریوی ۲۱ ساله یه دختربچه به نظر برسه. طبق گفته های پورتمن، به خاطر همین ممکن بود بعضی سکانسای فیلم، به کودک آزاری تعبیر شه.

در آخر پورتمن برکنار شد و کلر دینز جای اونو گرفت.

۲- رابرت داونی جونیور – جورج کلونی

رابرت داونی جونیور واسه یکی از نقشای اصلی فیلم «جاذبه» (Gravity) انتخاب شده بود که به بداهه پردازی در برابر دوربین مشهوره. اما بعد از گذشت چند روز از شروع فیلمبرداری، معلوم شد که داونی واسه این نقش مناسب نیس.
آلفونسو کوارون، کارگردان فیلم در این باره میگه: «رابرت فوق العاده با استعداده، اما ابعاد فنی فیلم مانع بزرگی واسه استایل بازیگری اون ایجاد کرده بود.» پس جورج کلونی جانشین داونی شد.

۳- مگان فاکس – رزی هانینگتون ویتلی

در جریان فیلمبرداری فیلم «تبدیل شوندگان: نیمه تاریک ماه» (Transformers: Dark of the Moon)، مگان فاکس و مایکل بی، کارگردان فیلم دچار اختلاف شدیدی شدن. مایکل بی از فاکس خواست واسه بازی در نقشش خود رو برنزه کنه و ۳ تا ۴ کیلوگرم وزنش رو بالا ببره. اما مگان فاکس در جواب، بی رو به هیتلر تشبیه کرده بود و به اون گفته بود «بدترین آدم واسه کار کردن!» است. در نتیجه فاکس فوراً برکنار شد و نقش اون به رزی هانینگتون ویتلی رسید.

۴- نیکول کیدمن – جودی فاستر

نیکول کیدمن هیجده روز بر سر صحنه فیلمبرداری فیلم «اتاق وحشت» (Panic Room) در نقش مادر حاضر شد اما همکاری اون با این پروژه ناتموم موند. کیدمن به دلیل جراحت زانویش مجبور شد از نقش خود انصراف کنه.
این جراحت در زمان فیلمبرداری فیلم «مولن روژ» (Moulin Rouge) اتفاق افتاده بود. در آخر، جودی فاستر جانشین کیدمن شد.

۵- رایان گاسلینگ – مارک والبرگ
رایان گاسلینگ در زمان فیلمبرداری برکنار نشد.

در واقع اون مجبور شد یه روز قبل از شروع فیلمبرداری از نقش خود انصراف کنه.
گاسلینگ با تصمیم خودش وزنش رو بالا برده بود چون از نظر اون شخصیتی که قرار بود نقشش رو در فیلم «استخوانای دوست داشتنی» (The Lovely Bones) بازی کنه اینجور ویژگی ای داشت. پیتر جکسون ابتکار عمل گاسلینگ رو نپذیرفت و اونو برکنار کرد.

نقش اون به مارک والبرگ رسید.

۶- سامانتا مورتون – اسکارلت جوهانسون

یکی دیگر از نوشته های سایت :
جدید ترین فرصت های بورس تحصیلی سوئد، انگلیس و ترکیه

در این مورد کارگردان فیلم نه از خود بازیگر، بلکه از صدای اون ناراضی بود. اول قرار بود سامنتا مورتون صداپیشه شخصیت سیستم عامل در فیلم «اون» (Her) باشه. اما در مراحل پس از تولید فیلم، اسپایک جونز، کارگردان فیلم فهمید صدای مورتون اون صدایی نیس که شخصیت خواکین فونیکس عاشق اون شه.
درنتیجه، کارگردان از اسکارلت جوهانسون واسه دوبله دوباره سیستم عامل دعوت کرد و تنها اسم سامانتا روی سیستم عامل موند.

۷- استورات تاونسند – ویگو مورتنسن

چهار روز از فیلمبرداری فیلم ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings) گذشته بود که پیتر جکسون، کارگردان فیلم فهمید استورات تاونسند واسه نقش آراگورن بیشتر از اندازه جوونه . پس تاونسند رو برکنار کرد و نقش اونو به ویگو مورتنسن داد. مورتنسن بعدا به لطف بازی در سه گانه ارباب حلقه ها به معروفیت زیادی رسید.

 

۸- اون هاتوی – کاترین هایگل

 

اول اون هاتوی واسه نقش اصلی فیلم «باردار» (Knocked Up) انتخاب شده بود اما با شروع فیلمبرداری هاتوی فهمید که در فیلم یه سکانس زایمان هست.
هاتوی علاقه ای به بازی در اون سکانس نداشت، در نتیجه با کارگردان دچار اختلاف شد و در آخر نقش اون به کاترین هایگل رسید.

۹- کوین اسپیسی – کریستوفر پلامر

کوین اسپیسی یکی از اولین سلبریتیای هالیوودی بود که متهم به سوء استفاده جنسی شد.
این مسأله دلیل شد شرکت نتفلیکس اونو از بازی در نقش اصلی سریال «خونه پوشالی» (House of Cards) برکنار کنه.
ریدلی اسکات کارگردان هم عزمشو جزم کرد همه سکانسای بازی اسپیسی در فیلم خود یعنی «تموم پولای جهان» (All the Money in the World) رو حذف کنه و از اونجایی که قرار بود فیلم به زودی اکران شه، همه سکانسای حذف شده با حضور بازیگر دیگری یعنی کریستوفر پلامر به سرعت دوباره فیلمبرداری شد.

۱۰- کریستین بیل – لئوناردو دیکاپریو     

در سال ۲۰۰۰، جفت و جور کنندگان فیلم «روانی امریکایی» (American Psycho) کریستین بیل رو که در اون زمان معروفیت چندانی نداشت واسه نقش اصلی فیلم انتخاب کردن. اما یهو لئوناردو دیکاپریوی مشهور بیان تمایل به حضور در این پروژه کرد، به خاطر همین هم کریستین بیل و هم مری هارون، کارگردان فیلم فوراً  از پروژه برکنار شدن، چون هارون از انتخاب بیل واسه اون نقش دفاع کرده بود. با این حال، طرفداران دیکاپریو اونو راضی کردن که حضور در این فیلم تصویر عاشقانه اون بعد از بازی در فیلم «تایتانیک» رو خدشه دار می کنه.

پس در آخر کریستین بیل و مری هارون به پروژه برگشتن.