هدیه تهرانی با «یک روز دیگر»

میونه دهه هفتاد شمسی ،در سینمای مردونه مسعود کیمیایی بازیگر زنی رخ کرد؛بازیگری که تا یه دهه ستاره بلامنازع زنان بازیگر سینمای ایران بود.بازیگری که با دست کم کنشای لازم پیش روی دوربین تجسم معنی «حضور»در بازیگری جلوی دوربین بود.

هدیه تهرانی همون زنی بود که با همه سرمای ظاهری چهره اش می تونست آتیش به جون سلطان قهرمون نه پیر  اما فرتوت کیمیایی بندازه، سلطان هم اونقدر دلداده بود و پاک باخته که واسه پایانی قطعی جسم اش هم به آتیش بکشه.

هنوز سه سال از حضور هدیه تهرانی نگذشته بود که آتیش «حضور» اون واسه سینما گران،منتقدان و تماشاگران سینما شناحته شده بود.هر چند که بیشتر از سرما چهره و رفتارش یاد می شد و تهرانی هم موفق شده بود که سیمرغ بلورین رو واسه اجرای نقش هستی مشرقی در فیلم «قرمز» از اون خود کنه و در فیلم «شوکران» هم وجهی از بی پروایی زنونه رو به تصویر کشید که قبل از این در سینمای ایران کمتر سابقه داشت.

هدیه تهرانی دیگه ستاره بود و کمتر کسی می تونست به این فکر کندکه بالاترین درجه هر ستاره فرودی هم داره و دهه ای از شروع به کار تهرانی نگذشته بود که واسه دیدن این ستاره در سینما باید یدونه و توک در فیلمای هنری سراغ می گرفتی و بعد هم چند صباحی هدیه تهرانی دیگه تمایلی به نقش آفرینی در قامت یه بازیگر و ستاره سینما نداشت،میخواس به دنبال هدف و کارای دیگه در بخشایی دیگه از هنر بره،شاید خیلی در اون موفق نبود اما همیشه ستاره سینما بود که می شد دل مشغولیای هنری اش رو ماجراجویی نامید.

نصف دهه نود گذشته س و بازم فروغ روزای بالاترین درجه هدیه تهرانی پیدا نیس.هر چند در فیلم «عادت نمی کنیم» وقتی هدیه تهرانی سیگارش رو می گیراند به اندازه همون شعله کشیدن درخششی یکه رو می بینین و بعد گذشت زمان…

یکی دیگر از نوشته های سایت :
نشانه های بارزی که به شما می گویند به فعالیت بدنی بیشتری نیاز دارید

حالا خبر می رسه فیلم سینمایی«یه روز دیگه» به کارگردانی حسن فتحی با بازی هدیه تهرانی پس از چهار سال اکران می‌شه.

جلال شمسیان جفت و جور‌کننده این فیلم در گفت‌وگویی با یکی ازخبرگزاریای رسمی گفت: بعد از حضور فیلم در جشنواره فیلم فجر سال ۹۱ ، بدیش اینه شرایط موجود و بی‌مهری‌های بوجود اومده باعث دور شدن فیلم از اکران شد و تلاش کردیم در شرایط بهتری فیلم رو اکران کنیم.

به نظر میاد شرایط اکران فیلم جفت و جور اومده و تلاش می‌کنیم «یه روز دیگه» در اکران عید فطر به روی پرده رود، تازگیا دوبله فیلم به مدیریت سعید مظفری انجام شده و کارای پایانی آماده سازی رو واسه اکران انجام می‌بدیم.

شمسیان «یه روز دیگه» رو فیلمی در ژانر دینی فلسفی گفت و گفت: بهترین‌های سینمای ایران و بازیگرانی از ملی بودن‌های جور واجور در این فیلم هستن و واسه اکران هم برنامه تبلیغاتی متفاوتی رو تدارک دیده‌ایم.

فیلم سینمایی حسن فتحی که در دو قسمت آخر سریال شبکه نمایش خونگی «شهرزاد» تبلیغات اون پخش شد، داستان پولیه که از دست کودکی ایرونی ناخواسته گم می‌شه و تو یه صبح تا شب در شهر پاریس به دست آدمایی از نژاد و ملیتهای و مذاهب جورواجور دست به دست می‌شه.

شاید افسون شهرزاد و سحر پاریس به کار آید و دوباره هدیه تهرانی بدرخشه.