توصیه هایی به آقایان برای داشتن ریش هایی پر پشت و براق

ریش مردان از گذشته نشونه مردونگی، مقام، قدرت و خردمندی اونا بوده.
خیلی از مردان با اینکه به دنبال ریشایی پر پشت و براق هستن، اما به خاطر خارش شدید و غیر قابل کنترلی که از همون اول دچارش می شن و همینطور مراقبت ناجور از ریشا نمی تونن ریش دلخواه شون رو داشته باشن. اگه شمام اینجور مشکلاتی دارین به پیشنهادای زیر عمل کنین.

۱- قانون چهار هفته

اولین و سخت ترین مرحله چهار هفته زمان میبره و به صبوری زیادی احتیاج داره.
چون در این مرحله خارش به بیشترین حد می رسه و در نقطه بالاترین درجه این مرحله بیشتر مردان بیخیال میشن و همه ریشای در اومده رو اصلاح می کنن. اما موهای ریش بعد از یه ماه به بهترین حالت خود می رسن و واسه اینکه به این مرحله برسین باید صبور باشین و تسلیم نشید.

 

۲- از پوست تون غافل نشید

 

اگه موفق شدید رقابت چهار هفته رو بگذرونین و چیزی مثل ریش روی صورت تون رشد کرد، قدم بعدی، مراقبت از پوست تونه. ریش خود رو به طور منظم بشورید تا تمیز بمونه، با یه اسکراب سلولای مرده پوست رو از بین ببرین تا جلوی رشد موهای زیر پوستی رو بگیرین و با به کار گیری کرمای مرطوب کننده رطوبت اونو حفظ کنین.

۳- به طور منظم ورزش کنین

همونطور که میدونید ورزش منظم گردش خون در بدن رو تقویت می کنه.
این مسأله می تونه هم روی سرعت رشد موها و هم کیفیت اونا اثر بزاره. علاوه بر این، ورزش کردن باعث تولید بیشتر هورمون مردونه تستوسترون در بدن مردان می شه که این مسأله هم در بهبود سلامت فولیکولای مو و در نتیجه کلفت تر شدن تارهای مو اثر داره.

۴- اضطراب رو از خود دور کنین

شاید عجیب به نظر برسه اما اضطراب می تونه روی رشد ریشای مردان اثر منفی بزاره. چون وقتی مضطرب هستین، در بدن کورتیزول یا همون هورمون اضطراب تولید می شه که جلوی تولید هورمون مردونه تستوسترون رو میگیره. علاوه بر این، هنگام اضطراب، عروق خونی فشرده می شن، در نتیجه، مواد مغذی داخل خون به تارهای مو نمی رسن.

 

۵- مراقب رژیم غذایی تون باشین

 

داشتن یه رژیم غذایی سالم اهمیت زیادی داره و واسه همه لازمه. اما مردانی که به دنبال داشتن ریشای پرپشتی هستن، باید مواد پروتئین دار بیشتر مصرف کنن. هم اینکه مصرف مواد غذایی ای مثل مغزهای خوراکی، میوه های شامل ویتامین سی و تخم مرغ می تونه واسه شما به درد بخور باشه. علاوه بر اینا، یادتون نره که به اندازه کافی آب بخورین و آب بدن تون رو حفظ کنین.

۶- مکمل بخورین

علاوه بر مواد غذایی ای که ذکر شد، مصرف مکملای شامل آهن، زینک، مس، ویتامینای بی، دی و ای و منیزیم می تونه اثر زیادی در داشتن ریشایی سالم و پرپشت داشته باشه. متأسفانه این روزا بیشتر مردم این مواد مغذی رو از راه رژیم غذایی شون دریافت نمی کنن و به خاطر همین کمبود این مواد رو در بدن شون دارن. البته یادتون باشه که هیچوقت نباید هیچ مکملی رو خودسرانه استفاده کنین. به دکتر مراجعه کنین تا با انجام آزمایش سطح این مواد در بدن تون مشخص شه و دکتر دوز مناسب و لازم بدن شما رو براتون تجویز کنه.

یکی دیگر از نوشته های سایت :
اسپین آف جدید سریال «The Walking Dead» با حضور قهرمانان زن در مسیر ساخت

۷- از روغنای گیاهی استفاده کنین

روغنای طبیعی واسه مردانی که در مناطق سرد یا گرم زندگی می کنن و ریش اونا همیشه در برابر هوای سرد یا خیلی گرم قرار داره، بسیار به درد بخور هستن. لایه نازکی از روغن، ریش رو مرطوب می کنه و رطوبتش رو درون اون نگه می دانر، در نتیجه جلوی آسیب دیدن موهای ریش رو میگیره. به دنبال روغنایی باشین که عصاره جوجوبا جزء عناصر اصلی اونا باشه.

۸- ریش هاتون رو مرتباً قیچی بزنین و به اونا فرم بدین

کار مرتب کردن ریش هاتون رو می تونین خودتون انجام بدین یا به آرایشگر بسپارین. یادتون باشه که این کار رو باید بعد از ۴ هفته مرحله اول انجام بدین. هر دو یا سه هفته یه بار، بسته به سرعت رشد موهای ریش تون، اونا رو قیچی بزنین. این کار رو بدون این دست اون دست کردن بعد از حموم کردن انجام ندین چون ممکنه ریش هاتون رو بیشتر از مقداری که لازمه کوتاه کنین.

۹- از نرم کننده مو استفاده کنین

شما نه فقط باید به طور منظم ریش هاتون رو با شامپو بشورید، بلکه باید از بالم و نرم کننده مو هم استفاده کنین. این کار باعث پرپشت تر و نورانی تر شدن ریشا می شه.
بعد از شستن ریشا با شامپو، از نرم کننده استفاده کنین و بذارین یه مدت روی ریش بها اقی بمونه، انگشت هاتون رو روی ریشا به آرومی، به شکل شونِه زدن بکشین و در آخر ریش تون رو با آب خوب بشورید.

۶ نکته مهمی که ریش مردان در مورد سلامتی اون‎ها رو می‎کنه

میدونید ریش مردان چه فوایدی واسه سلامتی اونا داره؟

مردانی که ریش و سبیل دارن مردونه‌تر و جذاب‌تر به نظر می رسن؟

 

نگاهی به تغییرات روشن چهره مردان با و بدون ریش

 

پیشنهادایی به آقایون واسه جلوگیری از ریزش موها