نشانه های بارزی که به شما می گویند به فعالیت بدنی بیشتری نیاز دارید

چیزی که مسلمه جنب و جوش واسه کاهش وزن خیلی خوبه اما شاید با خوندن این نوشته و دونستن بقیه امتیازات اون بیشتر از هر زمان دیگری به اهمیت اون پی ببرین. نبود جنب و جوش کافی بدنی می تونه ۸ نشونه علمی روشن داشته باشه که در ادامه به اونا پرداخته می شه.

 

همیشه احساس خستگی می کنین

 

اگه با تغذیه و خواب مناسب بازم احساس خستگی می کنین، ممکنه چیزی که به اون نیاز داشته باشین کمی جنب و جوش باشه. ممکنه کمی عجیب به نظر برسه اما مطالعه ای در دانشگاه جورجیا، نشون داده که ۲۰ دقیقه جنب و جوش یا فعالیت ورزشی مثل ایروبیک، سه بار در هفته، انرژی رو تا ۲۰ درصد زیاد می کنه.

پژوهشا به نقش موثر و مستقیم فعالیت بدنی بر سیستم عصبی و کاهش خستگی اقرار دارن. مربیان بدنساز هم بر این باور هستن که هر اندازه فعالیت بیشتری داشته باشین، انرژی تون هم بیشتر می شه.

یهو احساس درد می کنین

تقریبا واسه هممون پیش اومده که از خواب بلند شیم و با دردهایی در نواحی چون کمر، زانوها و شونِه مواجه شیم. یکی از مربیان بدنساز به نام «مایکل بلکلی» عقیده داره که با کمی حرکت دادن بدن این آسیب برطرف می شه.

کمی حرکت دادن ماهیچه ها و شل کردن مفاصل می تونه به پمپ کردن خون به مناطقی از بدن که درد می کنن، کمک کنه.
حتی آدمایی که به «آرتریت روماتوئید» گرفتار هستن با انجام فعالیت روزانه بدنی، می تونن کمی دردهای خود رو درمون بخشن.

استرس دارین

 

 

تحقیقات دانشگاه «کارنیج ملون» نشون داده در فواصل سالهای ۱۹۸۳ میلادی تا ۲۰۰۹ اندازه استرس در زنان ۱۸ درصد و در بین مردان ۲۴ درصد زیاد شده.

دلیل اصلی استرس بیشتر مسایل و مشکلات مالی و بمباران شدنای همیشگی اطلاعاتی به وسیله رسانه ها دونسته شده.
واسه اینکه بشه سطح این استرس رو کم کرد، ۲۰ تا نیم ساعت پیاده روی، دویدن یا حرکات کششی، بین سه تا چهار بار در هفته می تونه در کاهش استرس اثر داشته باشه.

هم اینکه تحقیقات نشون داده که همراه کردن این تمرینا با موسیقی هم می تونه بر اضطراب غلبه کنه.
اگه در کار یا در زندگی شخصی با مشکلی مواجه شدین که واسه تون ایجاد استرس کرده، هدفونی داخل گوش خود قرار داده، پیاده از خونه بیرون بزنین. با این کار می تونین سطح استرس رو کم کنین.

تعادل هورمونای بدن تون به هم خورده

فعالیت بدنی در تنظیم سطح هورمونای بدن هم نقش موثری داره.
نمی تونین تصورش رو هم بکنین که فعالیت چقدر می تونه در چگونگی تفکر، نگاه و احساس تون تاثیر داشته باشه.

مثلا، وقتی که فعالیت یا ورزش می کنین سطح هورمون تستسترون زیاد شده و به دنبال اون اندازه متابولیسم یا سوخت و ساز بدن هم افزایش زیادی پیدا می کنه که دلیل بهتر شدن وضعیت پوست تون شده و کارآیی مغز رو هم زیاد می کنه.

هضم غذا خوب در سیستم گوارشی تون  انجام نمی شه

یکی دیگر از نوشته های سایت :
رمان گرافیکی ارشیا؛ اسطوره‌های ایرانی را در جریان صنعت سرگرمی فراموش نکنیم

اینکه در بعد از ظهر حدود نیم ساعت پیاده روی کنین تنها دلیل افزایش اشتهای شما واسه خوردن وعده شام نمیشه بلکه باعث هضم بهتر چیزی که می خورید می شه.
ورزشایی چون ایروبیک به تنفس بهتر، ضربان قلب و انقباض ماهیچه های روده کمک می کنه.

این روند دلیل می شه که غذای هضم شده سریع تر از بدن خارج و از یبوست جلوگیری می کنه.
هر نوع فعالیت بدنی دیگری مثل پیاده روی، دویدن، شناکردن و حتی حرکات کششی یوگا می توانددر هضم غذا اجرای نقش کنه.

مدیریت وقتی تون در بیشتر مواقع با شکست مواجه می شه

«آپریل ساتون» یکی از مربیان خصوصی ورزش به این نکته اشاره میکنه که بعضی از آدمایی که با اونا تمرینای ورزشی رو انجام میده، انگار کنترل خود در برنامه ریزیای مربوط به زندگی و خونواده رو از دست دادن و این احساس رو دارن که خونواده و کار بر اونا محاصره پیدا کردن.

اینجور آدمایی زندگیای بیشتر نشسته دارن و وقتی که واسه انجام فعالیتای ورزشی به باشگاه مراجعه می کنن حس بهتری رو تجربه می کنن. بقیه مربیان هم این موضوع رو تایید می کنن و به نقش سبک زندگی افراد در احساس اونا در زندگی تاکید دارن.

در مقابل کشیدن سیگار و مصرف مخدر مقاومت نمی کنین

وقتی که فعالیت بدنی چندانی ندارین، احساس نیاز بیشتری به کشیدن سیگار یا مخدرهای دیگه دارین. ورزش و فعالیتای بدنی نه فقط اندام تون رو بهتر می کنه بلکه هوس شما رو هم واسه به کار گیری اینجور موادی کم می کنه.

مربیانی چون ساتون در میان شاگردان شون آدمایی وجود داشتن که قبلی بر این اعتیاد داشتن، میگه که اونا اعتیاد خود به مواد مخدر رو با ورزش و تمرینای ورزشی جانشین کردن.

در مطالعه ای که نتیجه اون در مجله «کارنت نوروفارماکولوژی» منتشر شد، نشون داده که «اندورفین» که بر اثر تمرین و فعالیت ورزشی در بدن ساخته می شه درست مثل مواد مخدر در بدن عمل می کنه.

خوب نمی خوابید

اگه شبا نمی تونین خوب بخوابین شاید احتیاج باشه که بعد از ظهرها کمی فعالیت داشته باشین.

در مطالعه ای که نتیجه اون در مجله «اسلیپ مدسین» به چاپ رسید، محققان دانشگاه «نورث وسترن» به این نتیجه رسیدن که بی خوابی در بین شرکت کنندگان میانسال و پیر در این تحقیق که فعالیت بدنی بیشتری داشتن کمتر دیده می شد و حتی در وقتی در قیاس با بقیه حدود ۱٫۲۵ دقیقه بیشتر هم می خوابیدن.

اگه تازگیا نمی تونین خوب بخوابین واسه شرکت تو یه کلاس ایروبیک ثبت نام کنین.