۱۵ نمونه از عجیب ترین حقایق جهان که به سختی آن ها را باور خواهید کرد

ما هر روز تماشاگر دیدن ماجراها و یا شنیدن اخباری از سراسر جهان هستیم که باورشون بسیار مشکل جلوه می کنه.
در دور و بر ما اتفاقاتی رخ میدن که هیچکی انتظارشون رو نداشته و تصورشون رو نمی کرده. این جور رویدادها و حقایق تنها مخصوص دوره ما نیستن و از گذشته هم وجود داشتن. بر خلاف اینکه بیشتر موارد در کتابای درسی و یا اطلاعات عمومی گفته شده، اما حقایقی درباره افراد و یا جهان هست که کمتر کسی از اونا آگاهه.

ما در این مقاله می خوایم ۱۵ خقیقت باحال، عجیب، و کمتر شنیده شده رو واسه شما بازگو کنیم.
در میان اونا نکات عجیب درباره شخصیتای مشهور مانند آلبریت اینشتین هم دیده میشه. تصاویر رو ببینین، توضیحات رو بخونین و مطلب رو تا آخر دنبال کنین.

۱- ریاست جمهوری آلبرت اینشتین

در ۱۷ نوامبر سال ۱۹۵۲ میلادی، نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی به صورت رسمی پیشنهاد ریاست جمهوری سرزمینای اشغالی رو به آلبرت اینشتین نشون داد. با این حال دانشمند آلمانی پیشنهاد رو رد کرد و گفت که علاقه ای به انجام این کار نداره.

۲- به کار گیری کیسه های آرد به عنوان لباس

در دهه ۱۹۳۰ میلادی وقتی که مردم آمریکا حال و روز خیلی مناسبی نداشتن، بانوان با انتخابای زیادی واسه پوشیدن لباس رو به رو نبودن. اونا باید خلاقیت به خرج می دادن و پس عزمشونو جزم کردن به وسیله کیسه های کتانی آرد واسه خود و دور و بریا شون لباس بدوزند. وقتی که تولید کنندگان به گسترده شدن این مسئله فهمیدن، کیسه های آرد خود رو با الگوها، طرحا و نقشای جور واجور تولید کردن. روی بعضی از کیسه ها حتی دستور شستشو و یا دوخت لباس هم حک شده بود.

۳- بزرگترین پرنده در جهان

فسیل «پرنده نقره ای بزرگ» با نام علمی «Argentavis magnificens» در سال ۱۹۷۹ میلادی در کشور آرژانتین پیدا شد.
محققان اعلام کردن که این پرنده ۶ میلیون سال قبل روی کره زمین می زیسته. طول بالهای جونور به ۶ تا ۸ متر می رسیده و ارتفاع اونم ۲ متر برآورد شده.

۴- عجیب ترین پیام اضطراری

در سال ۱۹۴۸ میلادی، کشتیایی که در حال عبور از مالزی بودن، پیغامای اظطراری عجیبی گرفتن. کشتیای آمریکایی با سیگنالایی از طرف یه کشتی هلندی به نام «SS Ourang Medan» مواجه شدن. پیغام به این توضیح بود: “تموم افسران به همراه کاپیتان مرده ان. شاید تموم کارکنان کشته شدن؛ من در حال مرگ هستم.”

وقتی که کشتیا واسه نجات اونا به محل مراجعه کردن، تموم خدمه و افسران رو مرده و در حالتی مثل یخ زدن پیدا کردن. در چهره های اونا ترس زیادی وجود داشت و دست هاشون هم به صورت کشیده قرار گرفته بود. حتی سگ اونا هم همینطوری جانش رو از دست داده بود. نکته ترسناک این بود که هیچ جراحتی روی بدن اونا دیده نمی شد.

۵- دلیل به کار گیری اثر انگشت

دو فردی که در تصویر بالا مشاهده می کنین، دلیل استفاده ما از اثر انگشت هستن. اونا هر دو یه اسم داشتن، به یه زندان فرستاده شدن و عجیب تر اینکه هیچ وقت قبل از اون همدیگه رو ندیده بودن.چهره اونا بر خلاف نبود وجود هیچ گونه رابطه فامیلی، با همدیگه برابر بود. به خاطر همین واسه شناسایی اونا از اثر انگشت استفاده شد.

۶- بیدار باش قدیمی

قبل اینکه ساعتای زنگ دار اختراع شن، آدمایی به نام «knocker upper» وجود داشتن که کارشون بیدار کردن افراد بود. اینطوری مردم می تونستن به موقع به کارای خود برسن. اونا با به کار گیری چوب و یا نخود به شیشه ها ضربه می زدن تا افراد رو بیدار کنن.

۷- زیبایی دردناک آسیایی

در گذشته بانوان چینی پاهای خود رو می بستند و اینطوری از رشد اونا جلوگیری می شد.
این کار به خاطر این انجام می گرفت که داشتن پاهای کوچیک به عنوان مظهر زیبایی و زنونگی به حساب می رفت. همین امر دلیل می گشت که پاهای اونا بد فرم شن.

یکی دیگر از نوشته های سایت :
حقایق و باورهای نادرست در رابطه با تناسب اندام که سلامتی شما را به مخاطره می اندازند

۸- هرمای کریستالی بزرگ

محققان با به کار گیری فناوری درخشش صدا موفق شدن دو هرم بزرگ رو در عمق ۱۸۳۰ متری دریا پیدا کنن. انگار اونا از کریستال کلفت ساخته شدن. اندازه اونا از هرم جیزه در مصر هم بزرگتره.

۹- اختراع فتوشاپ به وسیله استالین

هر زمان که جوزف استالین از مرگ و یا پنهون شدن یه نفر باخبر می شد، دستور می داد تصویر اونو از تموم عکسایی که با اون گرفته پاک کنن. پس روتوش عکس به این شکل شروع گشت.

۱۰- خواب بودن بعضی از افراد مقدس

این باور هست که اجساد افراد مقدس تجزیه نمی شن. قدیمی ترین جسد سالم باقی مونده به «سیسیلیای مقدس» تعلق داره.
اون ۱۷۷ سال پس از میلاد مسیح در راه دین کشته شد و حالا بدنش بسیار مثل همون ۱۷۰۰ سال پیش جلوه می کنه.

این موضوع تموم قانونای طبیعت رو زیر سوال برده.

۱۱- محل جام مقدس حضرت عیسی

در بنای تاریخی شفرد در استافورد شایر انگلستان، سنگ نوشته ای عجیب دیده می شه: “DOUOSVAVVM.” هیچکی نمی دونه چه فردی اونو در این محل قرار داده و معنی عبارت نوشته شده چیه. با این حال بسیاری باور دارن که این پیغام به وسیله شوالیهای معبد نوشته شده تا از این روش محل قرار گرفتن جام مقدس پیدا شه.

۱۲- ترسناک ترین مومیاییا

مومیاییای گوآناخوآتو، ترسناک ترین مومیاییا در جهان هستن. حالت چهره نشون میده که اونا یا به صورت زنده زنده دفن گشته و یا اون که بر اثر شکنجه کشته شدن.

۱۳- شربت سرفه عجیب

بین سالهای ۱۸۹۰ تا ۱۹۱۰ میلادی، هروئین به وسیله فردی به نام بایر تولید گشت. این ماده به عنوان جایگزینی غیر اعتیاد آور واسه مرفین معرفی شد و واسه درمان سرفه کودکان هم مورد استفاده قرار می گرفت.

۱۴- جاودانه بودن راسپوتین

راسپوتین چهره سرشناس روسی، در طول زندگی خود بارها از سوء قصدهای جور واجور جون سالم به در برد. مسموم شدن، چاقو خوردن و مورد اصابت گلوله قرار گرفتن، همه تو یه شب واسه ایشون اتفاق افتادن. کسایی که این کارا رو انجام داده بودن، تصور کردن که ایشون واقعا جاودانه س؛ تا وقتی که اونا راسپوتین رو پس از شلیک چند باره به اون در رودخانه نوا انداختن. چند روز بعد جسد ایشون از آب بیرون آورده شد.

۱۵- مقابله یه میمون در جنگ جهانی اول

آلبرت مار مدت کوتاهی قبل از شروع جنگ جهانی اول، یه بابون آفریقایی به نام جکی رو پیدا کرد.
وقتی که جنگ شروع گشت، آلبرت به صورت داوطلبانه راهی جنگ شد و جکی رو هم با خودش برد. این حیوان بامزه نه فقط سربازان دیگه رو سرگرم می کرد، بلکه هنگام نزدیک شدن دشمن اونا رو باخبر می ساخت و حتی در مبارزات هم شرکت داشت. بعد از تموم شدن خدمت اون، به جکی مدال جربزه داده شد.
این میمون تا سلا ۱۹۲۱ میلادی در کنار صاحبش زندگی کرد.