حقایق و باورهای نادرست در رابطه با تناسب اندام که سلامتی شما را به مخاطره می اندازند

بعضی وقتا واسه اینکه به تناسب اندام برسیم به هر ترفندی متوصل میشیم. هر چیزی که می شنویم رو به کار می گیریم و غافل از اینکه امکان داره چیزی که شنیده ایم پایه علمی نداشته باشه.

در ادامه این نوشته مواردی رو بررسی قرار می کنیم که به روشنی به ما خواهند گفت خیلی از خیالات ذهنی و شنیدهامون در مورد کاهش وزن، سوزوندن چربی، دریافت کالری کمتر و انجام بعضی از تمرینای ورزشی به طور کامل نادرست هستن.

شاید از شنیدن بعضی از اونا متعجب هم شیم اما لازمه واسه تغییر هرچه سریع تر اونا اقدام کنیم.
این موارد رو با هم تقدیم حضوتون می کنیم:

وقتی که پای کم کردن وزن به میان میاد تنها انجام ورزش و فعالیتای بدنی کافیه. 

 

تصور غلط

 

پژوهشای فراوون انجام گرفته در این مورد نشون داده که مهم ترین چیز در کم کردن وزن داشتن رژیم غذایی مناسبه.

«فیلیپ استنفورث» از محققان دانشگاه تکزاس در این باره میگه: “تحقیقات فراوون نشون داده که رژیم غذایی بیشتر از هر کار دیگری می تونه در کاهش وزن تاثیر داشته باشه.”

ایشون ادامه میده: “ورزش و انجام تمرینای بدنی و ورزشی بیشتر واسه حفظ وزن سلامت بدست اومده موثره تا اینکه دلیل لاغری شه.”

وزنه زدن باعث انتقال چربی به عضلات می شه.

صبح زود تنها زمان مناسب واسه ورزش کردنه.

اما یه سریای دیگه از تحقیقات علمی نشون داده که ورزش موقع صبح می تونه سطح انرژی رو بالاتر برده و بدن رو واسه سوزوندن چربی در تموم طول روز آماده نگه داره.

به دلیل نور آفتاب که تازه سر برآورده و هم ریتم و ساعت بیولوژیکی بدن، ورزش موقع صبح می تونه، سوخت و ساز بدن رو زیاد کنه.

در پژوهشی نشون داده شد که آدمایی که موقع طلوع خورشید ورزش می کنن، در مقایسه با آدمایی که از نورهای عجیب واسه انجام فعالیتای بدنی استفاده می کنن، بهتر وزن کم می کنن. در این مطالعه رژیم غذایی افراد مورد تحقیق نیستش بود.

زنان نباید وزنه بزنن چون که عضلاتی مثل مردان پیدا می کنن.

در واقع اون عضلات حجیم که در باور نادرست بسیاری هست وابسته به اندازه تستسترون موجود در بدن افراد داره که در مردان در مقایسه با زنان نرمال بیشتره.

کمی تمرین روی تردمیل واسه شروع چربی سوزی کافیه.

واسه اینکه فرد بتونه به چربی سوزی برسه باید روزانه ۳۵۰۰ کالری بسوزونه. در جمعیت بزرگسال آمریکا با انجام کمی تمرین روی تردمیل تنها ۳۳۰ کالری سوزونده می شه که چیزی برابر ۲۰ دقیقه با سرعت متوسط روی تردمیل قرار گرفتنه.

یادداشت کردن اون چیزی که میل می کنین می تونه اندازه خوردن شما رو مدیریت کنه.

وقتی که این کار رو انجام می دید ممکن به چیزی که انجام می دید ارزش بیشتری بدین. مثلا، افراد بیشتر انجام فعالیتای بدنی خود رو دست بالا می گیرن و برعکس چیزی که رو که می خورن دست کم می گیرن. تحقیقات نشون میده که خیلی از افراد این جور عمل میکنن.

یکی دیگر از نوشته های سایت :
دیدار با کمال الملک؛ پدر هنر نقاشی ایران

باید کربوهیدرات و قند رو واسه کاهش وزن به طور کامل از رژیم خود خط بزنین.

استنفورث در این باره میگه بعضی وقتا یه بار، نوع جدیدی از رژیم مُد می شه که جمعیتی زیادی رو به دنبال خود میکشونه اما باید با به کار گیری روشای بنیادی تغییراتی موندگار رو به وجود آورد.

دوی ماراتون می تونه بهترین روش واسه تناسب اندام باشه.

دویدن به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در روز می تونه فایده هایی مشابه دویدن به مدت چند ساعت رو واسه تون به همراه داشته باشه. پژوهشا نشون دادن که آدمایی که روزانه تنها چند دقیقه می دوند می تونن در سلامت عمومی و سلامت قلب خود نقش اجرا کنن. این تحقیق در مقایسه با آدمایی انجام پذیرفته که بیشتر از چند ساعت در روز می دوند.

هم اینکه این تحقیقات نشون داده که این چند دقیقه دویدن می تونه لحظات شادی رو هم واسه فرد جفت و جور آورد.

تنها یه یا دو روز ورزش و فعالیت بدنی در طول هفته واسه داشتن اندامی مناسب کافیه. 

تحقیقات انجام شده در دانشگاه روتگرز نشون داده که دست کم سه روز ورزش می تونه برنامه مناسبی به حساب آید. اگه بخوایم جریان رو به صورت تکنیکی مورد مطالعه بذاریم باید بگیم که این فعالیت بدنی باید هر روز انجام شه.

هر نوع فعالیت بدنی ای که روزانه انجام می دید در مقابل کار نشسته می تونه تمرین مناسبی به حساب آید.

نوشیدنیای مخصوص ورزش بهترین گزینه واسه بعد از پایان تمرینا هستن. 

شاید این خبر خیلی خوبی واسه علاقمندان به Gatorade نباشه اما چیزی که میل می کنین ترکیبی از آب و شکره.

خیلی از متجربین تغذیه بر این باور هستن که بعد از انجام تمرینای ورزشی، مقادیر زیادی آب و ۲۰ گرم پروتئین که نوع اونم هیچ فرقی نداره موثره.

انجمن Nestle Nutritio عقیده داره که مصرف پروتئین بدون این دست اون دست کردن بعد از انجام تمرینای ورزشی می تونه تاثیر زیادی روی ماهیچه ها داشته و بهترین جواب به انجام اون تمرینا باشه.

تنها چند هفته پس از پایان دادن به انجام تمرینای ورزشی، تناسب اندام خود رو از دست میدید. 

در خیلی از افراد، بدون انجام تمرینای همیشگی، عضلات شروع به آب شدن می کنن. در واقع اگه می خواین این عضلات رو حفظ کنین ناگزیر هستین که به ادامه فعالیتای ورزشی و روتین خود بپردازید.