۱۰ مکان گردشگری زیبا در جهان که در حال ویران شدن به دست مسافران بین‌المللی هستند

ازدحام و رفت‌وآمد گردشگر در مناطق توریستی به همون اندازه که می‌تونه واسه محلی‌ها درآمدزا و مورد پسند باشه، نتیجه های منفی زیادی هم بدنبال داره.

به‌طور مثال، فرض کنین به تخت جمشید سفر کرده‌اید و در حال لذت بردن از ستون‌های پرابهت این منطقه هستین که یهو در میان سنگ‌نوشته‌ها و کنده‌کاری‌های قشنگتر، چشمتون به یادگاریا رنگارنگی میفته که به وسیله توریستا نوشته شده‌ان.

البته این دست از هنرنمایی‌ها مختص ایران نیس و مثلا در کلوسئوم ایتالیا هم گردشگران با کندن نام خود روی دیواره های این بنای باستانی، موجب تخریب ظاهر اون می‌شن.

یه جور دیگه از مشکلاتی که محلی‌ها با اون دست‌وپنجه نرم می‌کنن، ازدحام و شلوغی بسیار زیادیه که درای‌سیزن‌ها تماشاگر اون هستن. بعضی شهرها بعضی وقتا با جمعیتی بیشتر از ظرفیت شهر مواجه هستن که نتیجه های ترافیکی و زیست‌محیطی بدنبال داره.

بخاطر این، برخلاف تصور همه مردم، دیدن توریست در بعضی از شهرها واسه شهروندان اونا نه فقط مورد پسند نیس که موجب عذاب و ناراحتی هم هست.
دلیل اونم اینه که بعضی از گردشگران آداب سفر کردن رو بلد نیستن. از آشغال ریختن در باغ، جنگل یا خیابون گرفته تا سلفی گرفتن با آثار باستانی در مکانایی که عکسبرداری ممنوعه. یا نزدیک شدن به آثار هنری و در خطر قرار دادن اونا.

پیرو این صحبت‌ها شاید بد نباشه شما رو با ۱۳ مکان توریستی در گوشه و کنار جهان آشنا کنیم که به خاطر رفتار ناجور گردشگران یا ازدحام زیادتر از اندازه اونا از بین رفته و در برابر ویرانی قرار دارن.

همراهمون باشین.

ونیز ایتالیا

میدون سن مارک در ونیز، ایتالیا

ونیز در حال غرق شدن در آبه. هر سال سطح آب در این شهر بالاتر میاد و حضور توریستا هم به رفع این مشکل کمکی نمی کنه.

شهروندان ونیز ادعا می کنن که گردشگران موجب افزایش اندازه آلودگی در این شهر شدن و حضور کشتیای تفریحی در این منطقه واسه سلامت محیط ونیز مشکلات بسیار زیاد ای ایجاد کرده. هم اینکه کارگروه میراث جهانی یونسکو هم در مورد تاثیر گردشگران در آسیب دیدن ظرفیتای گردشگری هشدارهایی داده.

در ونیز بیشتر گردشگران اینجور رفتارهایی دارن: آشغال ریختن در فضاهای عمومی، انجام دادن شوخی‌های پرسروصدا، نپوشیدن پیراهن و تی‌شرت در خیابونا، قفل عشق زدن روی دیوار و نوشتن یادگاری روی درخت و دیوار بناهای تاریخی.

به گزارش سی‌ان‌ان، تازگیا تعداد اتاق‌های هتل‌های جدید در این شهر محدود شده.

دوبروونیک، کروواسی

دوبروونیک، کروواسی

در سال‌های گذشته به دلیل اینکه یکی از لوکیشن‌های سریال محبوب شبکه HBO یعنی «بازی تاج و تخت» در شهر ساحلی دوبروونیک در کشور کروواسی بود، تعداد گردشگرانی که علاقه مند دیدن این شهر قشنگتر بودن، افزایش زیادی پیدا کرد.
براساس آمار و به ادعای شهر دوبروونیک، تعداد توریستای این شهر در سال ۲۰۱۵ میلادی، ۱۰ درصد زیاد شد و تنها دلیلش سریال گیم آو ترونز بود.

اما شهر توانایی مدیریت این حجم از گردشگران رو نداشت. پس، در اوت ۲۰۱۷ (تابستون) شهردار اعلام کرد که تصمیم دارن در سال جدید میلادی، تعداد پذیرش گردشگران رو به نصف کم کنن. یعنی اجازه ورود گردشگر از ۸ هزار نفر به ۴ هزار نفر کاهش پیدا می کنه.

ساختمون‌سازی در ریکیاویک

 

 

پایتخت و بزرگ‌ترین شهر ایسلند یکی از پربازدیدترین مناطق گردشگری دنیاس. در سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۱٫۲۶ میلیون توریست از این شهر بازید کردن. این در حالیه که جمعیت این شهر در همون سال ۳۳۰ هزار نفر بود. در سال ۲۰۱۶ هم فقط تعداد گردشگران آمریکایی از تعداد شهروندان ریکیاویک بیشتر بود.

با این وجود، افزایش اندازه گردشگران موجب ناراحتی و برهم خوردن نظم زندگی شهروندان شده و از این رو، اونا از حضور توریستای خارجی به شدن گله‌مند هستن. این در حالیه که وجود گردشگر واسه این مردم بسیار پول‌ساز بوده و موجب رونق اقتصادی در این شهر شده.
اما همین امر موجب شده تا هزینه‌های زندگی و مسکن در ریکیاویک افزایش بیاد که واسه محلیا اصلا مورد پسند نیس.

کوزومل، مکزیک

 

کشتی کروز در کوزومل در ساحل شرقی مکزیک

 

کوزومل در ساحل شرقی مکزیک یکی از زیباترین جزیره های دریای کارائیب بشمار می‌رود. هم اینکه دومین مقصد اصلی کشتیای کروز و تفریحی در جهان هم هست.

یکی دیگر از نوشته های سایت :
برای افزایش هوش کودکان باید از دوران بارداری اقدامات لازم را شروع کنید

صخره های مرجانی در دور و بر این جزیره، تصاویر بسیار زیبایی واسه اون ساخته ان. اما بخش بزرگی از همین مرجانای قشنگتر در سالای گذشته به وسیله غواصان، قایقا و کشتیای تفریحی از بین رفته و نابود شدن. باقی مونده اونا هم در آستانه نابودی قرار دارن و دلیلش هم آلودگیای به وجود اومده به وسیله ترافیک سنگین قایقا و کشتی هاست.

بارسلون، اسپانیا

لا رمبلا در بارسلونا، اسپانیا

شهروندان بارسلون از اینکه آشکارا در مورد ناراحتی خود از حضور توریستا شکایت کنن، ترس ندارن. اندازه بیزاری مردم بارسلون از گردشگران خارجی به حدیه که در اوایل سال ۲۰۱۷، راه‌پیمایی اعتراضی علیه توریستا در این شهر برگزار شد که در آخر به خشونت کشیده شده و مردم به اتوبوس و هتلای گردشگران حمله کردن.

خیلی از ظرفیتای گردشگری این شهر هم به دلیل ازدحام زیادتر از اندازه مسافران، اجازه ورود گردشگران رو محدود کردن. به طور مثال، در سال ۲۰۱۵ میلادی یکی از بزرگ ترین بازارهای عمومی بارسلون یعنی La Boqueria فقط اجازه ورود به گروه های کمتر از ۱۵ نفر رو می داد. تا قبل از اعمال این محدودیت، صفای طولانی مردم واسه عکس گرفتن موجب ایجاد ترافیک و ازدحام ناخوشایند واسه شهروندان می شد.

نیویورک، نیویورک

میدون تایمز در نیویورک سیتی

نیویورک سیتی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیاس. بخاطر این، مسئولین آمادگی خاصی هم واسه استقبال از حجم زیاد مسافران در نظر گرفتن. از جمله میشه به ۱۱۳ هزار اتاق هتل اشاره کرد که گمانه‌زنی می شه تا سال ۲۰۱۹ به ۱۳۷ هزار اتاق زیاد شه.

در این شهر، مسافران واسه تست کردن غذاهایی که عموما در اینستاگرام به وسیله گردشگران بسیار تبلیغ می شن، باید ساعتا در صف بایستند و این موجب ناراحتی بعضی از شهروندان شده.

ماچوپیچو، کاسکو، پرو

ماچو پیچو شهری با دیواره های سنگی که برابر با معماری سنتی اینکاها ساخته شده‌است.

روستای باستانی اینکاها روزانه هزاران گردشگر رو به طرف خود جذب می کنه.
البته در سال ۲۰۱۱، دولت پرو در همکاری با یونسکو تعداد پذیرش گردشگران رو به ۲۵۰۰ نفر در روز محدود کرد.
چون حضور این حجم وسیع از مسافر در این منطقه موجب آسیب دیدن ظرفیتای گردشگری و بناهای باستانی شده.

مسئولین در نظر دارن تا در سال ۲۰۱۹ یه راه مشخص با راهنمای مخصوص واسه بازدید از این منطقه تعیین کنن تا از تخریب این اثر باستانی پیشگیری شه.

سانتورینی، یونان

سانتورینی با نام عادی ثیرا جزیره‌ای در دریای اژه در کشور یونانه

این جزیره قشنگتر همیشه پر از جمعیت توریست هاست. در روزای گرم تابستون، شمار توریستایی که به ثیرا سفر می کنن تا ۸ هزار نفر تو یه روز هم زیاد می شه.
براساس آمار سال ۲۰۱۵، ۷۹۰ هزار نفر با ۶۳۶ کشتی کروز از سانتورینی دیدن کرده بودن. این در حالیه که جمعیت اصلی ین شهر کمی بیشتر از ۱۵ هزار نفره.

رم، ایتالیا

رم، ایتالیا

رم هم یکی دیگه از شهرهای بسیار قشنگتر و پر از آثار باستانیه که در سالای گذشته به دلیل حمله مسافران در برابر ویرانی قرار داره.
از مهمترین صدماتی که توریستا به رم وارد کردن میشه به یه توریست اهل اکوادور اشاره کرد که روی دیوار کلوسئوم در حال حکاکی نام خانوادگی اش بوده.
بدنبال این اتفاق، پلیس ایشون رو ۲۳ هزار دلار جریمه کرد چون در حال تخریب آمفی تئاتر تاریخی با قدمت ۲ هزار سال بود.

پراگ، جمهوری چک

پراگ، جمهوری چک

پراگ از دیگر شهرهای محبوب توریستا در سراسر دنیاس. اما تعداد گسترده مسافرایی که به این شهر سفر می کنن باعث دچار مشکل شدن زندگی عادی شهروندان شده.
از این رو، به گزارش سی‌ان‌ان، دولت در ساعت ۱۰ شب، خاموشی عمومی اعلام کرده تا بدین روش از بی نظمیا به وجود اومده به وسیله گردشگران تا حدی کم بشه.