استراتژی های موفقیت شغلی

Four Strategies to Succeed

به گزارش آلامتو به نقل از هافینگتن پست ؛ همۀ ما در طول زندگی به شغل های مختلفی رو می بیاریم و تجربه های مختلفی رو پشت سر می گذاریم.

معمولا همه تا ۴ سال تو یه شغل باقی می مانیم و بعد از اون تصمیم به عوض کردن شغل خود می گیریم. اما من اونقدر خوش شانس بودم که بتونم یه زندگی کاری بسیار به دور از سنت داشته باشم و در تموم بخش های خصوصی، دولتی و اجتماعی فعالیت داشته باشم که این فعالیت در موقعیت های جغرافیایی متفاوتی هم بوده (شش کشور و چهار قاره).

این درس هاییه که در این مدت گرفته ام:

  1. با سختی ها راحت کنار بیائید.

تغییر با احتمال خیلی کم آسونه، اما تنها راه پیشرفت به عنوان یه متخصص اینه که خود رو داخل موقعیت هایی کنین که از موفقیت خود به طور کامل مطمئن نیستین. من این رو در اول زندگی کاری خود آموختم.

وقتی ۲۳ ساله بودم به بروکسل جا به جایی مکان کردم تا بر یه موسسۀ جهانی دانشجویان، AIESEC، مدیریت کنم. زندگی و کار من تو یه کشور جدید بود و یه تیم جوون، مستعد و متخصص که از کشورای جور واجور دور هم جمع شده بودن رو مدیریت کرده و این موسسه رو به مدیر ان و مسئولان معرفی می کردم.

مطمئنا در این مدت احساس راحتی چندانی نداشتم، اما این یه تجربۀ بسیار انرژی بخش و پر از رشد حرفه ای واسه من بوده. هر چند که در زمانی هم در جا می زدم. از اون به بعد، من عمیقاً باور داشتم که بالاتر رفتن از حدود راحتی خود، همون راهیه که واسه رشد زیاد لازمه.

تجربۀ من این بوده که اگه فقط در محیط هایی کار کنین که احساس راحتی می کنین، نمی تونید خود رو با تغییرات پیش اومده وفق بدید.

  1. به دنبال فرصت هایی واسه رشد حرفه ای باشین.

این فقط به معنی گرفتن ترفیع مقام نیس.

بیشتر می شنوم که کسی سوال کنه “چیجوری می توانم ترفیع بگیرم؟” اما سوال بهتر اینه که “بهترین راه واسه رشد کردن و بهتر شدن چیه؟” این سوال درهای خیلی بیشتری رو بروی شما باز می کنه.

در اول انجام وظیفه به عنوان مدیر بخش جهانی در موسسه McKinsey، من به کمیتۀ روش هدف دار های فناوریِ شرکت ملحق شدم. در اون زمان فضاهای اجتماعی و دیجیتال نوپا بوده و خیلی در مرکز توجه من نبودن. اما محاصره شدن با متخصصانی که مصمم به دنبال راه هایی واسه سرمایه گذاری قابل توجه بروی این فناوری بودن، به نظر یه فرصت فوق العاده واسه یادگیری می اومد.

همینطور هم شد، این یادگرفته ها باعث شد جای محکمی در انقلاب دیجیتال و موبایل داشته باشم و زوایایی از قضیه رو به من نشون داد که هنوزم به من و مشتریان من سود می رساند.

  1. به روز بوده و جربزه تجربه کردن رو داشته باشین.

درسته که دنیا هر روز در حال پیشرفته و در اینجور شرایطی به روز بودن می تونه کمی گیج کننده باشه، اما به راستی لازمه که مدیران تجاری بتونن خود رو با فناوری ها و روش های جدید وفق بدن، نکنه که عقب بیفتن (به شرکت هایی فکر کنین که نشونه های رشد بازار گوشی های هوشمند و تبلت ها رو دست کم گرفتن).

حتی تجربه کردن فناوری های جدیدی که خیلی جا نمی افتند هم می تونه شما رو واسه استفاده اونا در آینده آماده کنه. اطلاع داشتن از این موارد می تونه باعث شه شما هر چی مطمئن تر قدم وردارین.

  1. نگاه های جور واجور و مهارت های جور واجور رو پذیرا باشین.

فکرهای مشابه و قبول کردن شرایط در واقع مواد لازم واسه ایجاد مشکل هستن. ما شرکت های بیشماری رو دیدیم که به خاطر گیر کردن در برنامه های خود با شکست روبرو شدن و نتونستن اندازه تغییراتی که در دور و بر اونا اتفاق می افتاد رو در نظر بگیرن.

در مقابل، مدیران بزرگ دور و بر خود رو با آدمایی پر می کنن که تجارب، مهارت ها و نظرات مختلفی دارن و همیشه اونا رو تشویق می کنن نظرات مخالف خود رو بگن. این اختلاف نظرها هستش که باعث می شه در آخر شرکت شما بهترین راه ممکن رو طی کنه.

نظر و تجربه شخصی شما چیه ؟ اونو با کاربران آلامتو به اشتراک بذارین …

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

اختصاصی هافینگتن پست

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *